שילוב אנשים עם מוגבלות במפעל אסם-נסטלה בשדרות

 


אסם-נסטלה משלבת את חניכי עמותת 'יחדיו', מסגרת יום תעסוקתית לאוכלוסייה עם צרכים מיוחדים בפעילות מפעל שדרות. זו השנה ה-13 בה יוכרז העובד המצטיין של העמותה בהרמת כוסית של אסם-נסטלה.
במפעל אסם-נסטלה בשדרות מיישמים מדיניות חברתית ייחודית, לפיה כל אדם צריך לקבל מקום והזדמנות למצות את הפוטנציאל הטמון בו. בהלימה למדיניות זו, מפעל אסם-נסטלה בשדרות משתף פעולה עם עמותת "יחדיו" באר-שבע המפעילה מסגרת מרכז יום תעסוקתית לאוכלוסייה עם צרכים מיוחדים.

מפעל אסם נסטלה בשדרות הוא מפעל המזון הגדול ביותר בדרום הארץ, עומד בחזית העשייה החברתית ומעסיק כ -600 עובדים מהפריפריה בישראל, המפעל עובד גם בשעת חירום ומייצר גם בעתות מלחמה ומגפות עולמיות. במפעל הדרומי מיוצרים המוצרים המובילים של אסם-נסטלה ביניהם, פתיתים, ביסלי, אפרופו, קטשופ, רטבים, מרקים, פודינג ועוד.
במסגרת שיתוף הפעולה עם עמותת 'יחדיו', אסם-נסטלה מעבירה לעמותה מוצרים לאריזה ומכונות איתם הם מייצרים מארזים. בין היתר החניכים מסייעים ביצירת מארזי פודינג, ביסלי, במבה ועוד. בנוסף, עובדי המרכז לוקחים חלק בפעילויות שונות של מפעל אסם-נסטלה שדרות, כולל בהרמת הכוסית המיוחדת בפסח בה מכריזים מדי שנה על העובד המצטיין מטעם העמותה. כמו כן, חניכי העמותה ייקחו חלק גם בפעילות מיוחדת שאסם-נסטלה מבצעת ליום המעשים הטובים במסגרתה יארזו מאות מארזי מזון לנזקקים.
 

 

מטרות מרכז היום של "יחדיו" הן שיקום, קידום תעסוקתי והקניית מיומנויות, התנסות, כלים, הרגלים ותמיכה מקצועית לשיפור העצמאות והתפקוד בתוך הקהילה של אנשים עם צרכים מיוחדים. מסגרת זו מהווה סביבה תומכת ומכשירה לשוק העבודה הכללי.

לדברי גידי גולדמן, מנהל מפעל אסם שדרות: "אסם-נסטלה גאה לאמץ ולהעסיק כבר 13 שנים מעל ל-200 חניכי מרכז היום של "יחדיו", כחלק ממשפחת אסם-נסטלה. אנחנו תומכים בהעסקת אנשים עם מוגבלות בשכר שוויוני ומכירים בערך המוסף שהם מביאים למפעל ולקהילה. אנו גאים להיות חלק נכבד ומשמעותי מהמענה הקהילתי שמעניקה עמותת "יחדיו" לחברי העמותה בשילובם בחברה ובתעסוקה. מפעל אסם-נסטלה שדרות פועל רבות בתחום העשייה החברתית והקהילתית ואנו מאמינים כי רק בדרך זו נוכל להיות גוף מוביל בישראל שמשמש דוגמא לעשייה חברתית."

אודות עמותת יחדיו:

עמותת יחדיו באר-שבע והדרום, מפעילה את מע״ש יחד ב״ש, מסגרת יום תעסוקתית לאוכלוסייה עם צרכים מיוחדים. מטרות המרכז הן שיקום, קידום תעסוקתי והקניית מיומנויות, התנסות, כלים, הרגלים ותמיכה מקצועית לשיפור העצמאות והתפקוד בתוך הקהילה של אנשים עם צרכים מיוחדים. מסגרת זו מהווה סביבה תומכת ומכשירה לשוק העבודה הכללי.
העמותה הוקמה בשנת 1999 במטרה להרחיב ולשפר את השירותים החברתיים, הקיימים באזור הדרום. ועוסקת בייזום, פיתוח והפעלת פרויקטים חברתיים בבאר שבע והדרום.

העמותה מפעילה ספקטרום רחב של תכניות, היוצרות רצף שירותים טיפולי-שיקומי ובכך מקלה על מקבלי השירותים, לנוע בין המסגרות השונות, בהתאם לצרכיהם המשתנים.