מתכון ללחם העשוי מקמח כוסמין מלא ומשובח עם אגוזים ופירות יבשים

צילומים: קמח הארץ, משה פילברג

הכירו את "קמח הארץ": טחנת קמח ישראלית המייצרת ומשווקת קמחי איכות. לכבוד ט"ו בשבט, מפנקת הטחנה במתכון ללחם נהדר, העשוי מקמח כוסמין מלא ומשובח שנטחן בטחנה מהגרעין בשלמותו. לחם טעים עם אגוזים ופירות יבשים - שכל המשפחה תאהב!

הטחנה הוקמה ב-2009 והמטרה הראשונה שעמדה לנגד עיניו של מייסדה, אמנון ברזין, היתה לשווק לקהל האופים הישראלי ההולך וגדל מוצרים איכותיים, ברמה גבוהה ותוך שמירה על מחירים הוגנים – דבר עליו הוא מקפיד גם כיום.
הטחנה מתמחה בקמחי איכות. חלקם נטחנים במקום באבן ריחיים ובמטחנת גלילים (בשני המקרים הגרעין נטחן בשלמותו, כולל הגרעין והנבט) וחלקם, מיובא מטחנות קמח מובילות בגרמניה, צרפת ואיטליה. מכל טחנה, מביאים את הקמחים המייחדים אותה ושמתאימים לאפייה הייחודית של אותה מדינה.
הטחנה נותנת מענה הן לאופים המקצועיים - בעלי מאפיות וקונדיטוריות, והן לאופה הפרטי והיא מספקת עבורם קמחים מוכרים או נדירים ומיוחדים – באיכות הגבוהה ביותר. בין הקמחים: קמחים מלאים ממגוון דגנים; קמח פיצה; קמחים צרפתיים; קמחים מדגנים עתיקים; קמחי פרימיום ועוד. בנוסף, ניתן למצוא את המותג הייחודי "מולינו"- תערובות אפייה ללא גלוטן, ומוצרים נוספים ללא גלוטן.
 

 

בצמוד לטחנה פועל גם בית מאפה מקומי, בו נאפים מדי יום לחמי מחמצת טריים. לצד אפיית לחמים, נועד בית המאפה לבדוק ולהתנסות בקמחים השונים, תוך שהוא משמש כמעבדה ומוקד ידע לאופים, בכל הרמות.

ט"ו בשבט הגיע, חג לאילנות

בט"ו בשבט - ראש השנה לאילנות, נהוג לאכול מפרי הארץ, בדגש על שבעת המינים (גפן, תאנה, רימון, זית, חיטה, שעורה, תמר), כמו גם מחמשת מיני הדגן בהן התהדרה הארץ (חיטה, שעורה, שיבולת שועל, כוסמין ושיפון) ואגוזים ופירות יבשים שמקורם כאן (תמר, צימוק, שקד, חרוב ועוד). רבים גם נוהגים לערוך סדר ט"ו בשבט ישראלי, או כזה הנשען על מקורות מסורתיים או קבליים.
כדי להדגיש את התחדשות הקשר בין העם לארצו, נוסדה הכנסת בט"ו בשבט - שנחוג בנטיעות. החג מזוהה גם עם הטבע, אקולוגיה והגנה על החי והצומח.
ואיך אתם תבחרו לציין את החג? בנטיעה, בסדר משפחתי, בשירה בקול גדול "כָּךְ הוֹלְכִים הַשּׁוֹתְלִים" או... הכל ביחד? העיקר שתצטיידו בלחם איכותי העשוי מקמח של "קמח הארץ" - שמכיל את כל טוב הארץ והחג, ושאין כמוהו לבציעה ולטבילה בשמן זית או למריחה בכל ממרח אהוב. טעיייםםםם!
הקמח מכיל 100% קמח כוסמין מלא, שנטחן מהגרעין בשלמותו, ללא צורך בניפוי.
מחיר: 15 ש"ח למשקל 1 ק"ג. כשרות:בד"צ מהדרין של הרב רובין.
להשיג בחנויות מובחרות ברחבי הארץ (רשימה באתר הטחנה), בקנייה במקום או במשלוח הביתה מהאתר https://www.kemah-haaretz.co.il/

"קמח הארץ" מציע לט"ו בשבט מתכון ללחם מחמצת העשוי מקמח כוסמין מלא ואיכותי הנטחן מהגרעין בשלמותו. לחם טעים עם פירות יבשים ואגוזים

מרכיבים:
450 גרם קמח כוסמין מלא "קמח הארץ"
375 מ"ל מים
150 גרם מחמצת אם בסיסית (מקמח מלא) או 5 גרם שמרים יבשים
10 גרם מלח
50 גרם אגוזי מלך
150 גרם תערובת פירות יבשים (צימוק בהיר, צימוק כהה, משמש, תמר...)

אופן ההכנה:
• מכניסים למיקסר את כל חומרי הבצק מלבד תערובת האגוזים והפירות היבשים. לשים עם וו לישה כ-3 דקות במהירות נמוכה, ועוד כ-5 דקות במהירות גבוהה, עד שהבצק מוכן
• מוסיפים את תערובת האגוזים והפירות היבשים ולשים זמן קצר - רק עד לאיחוד עם הבצק
• מוציאים את הבצק מהמיקסר לתבנית לחם או לסלסלת התפחה, מכסים במגבת לחה ומתפיחים בטמפרטורת החדר (כ-26 מעלות), עד שהבצק מכפיל את נפחו
• מעבירים את הבצק שתפח לתבנית מרופדת בנייר אפייה
• מחממים תנור ל-250 מעלות (חום עליון ותחתון). אופים במשך 10 דקות בחום גבוה ולאחר מכן, עוד כ-30 דקות בטמפרטורה של 200 מעלות
• ** בתנור ביתי, יש להכניס גם תבנית עם מים, ליצירת אדים
• יש לצנן על רשת למשך שעתיים לפחות
הערה: זמן האפייה והטמפרטורה עשויים להשתנות מתנור לתנור.