מתכון לאורז עם פירות יבשים לכבוד ט"ו בשבט

צילומים: אולגה טוכשר, אייל גרניט

רגע לפני ט"ו בשבט, "סוגת" מציעה מתכון קליל להכנה, של אולגה טוכשר, מתכונאית ובעלת הבלוג הטבעוני המצליח "המרכיב הסודי", שירשים את הסועדים בשולחן החג והכי חשוב- גם טעים וגם בריא!

אורז חגיגי לט"ו בשבט / אולגה טוכשר ל"סוגת"
 

 
 
מרכיבים:

לאורז:
1 כף שמן
1.5 כוסות אורז בסמטי סוגת
3 כוסות מים רותחים
1 כפית מלח
1 כפית שטוחה כורכום
1/2 כפית כמון
1/4 כפית קינמון

לתערובת ט"ו בשבט:
1 כף שמן
2-3 כפות סילאן מהולים בכוס מים רותחים
2 כפות מיץ לימון
1/2 כפית קינמון
5-6 שזיפים מיובשים מגולענים וחתוכים גס
6-7 משמשים מיובשים חתוכים גס
1/4 כוס חמוציות
1/4 כוס צימוקים בהירים
1/2 כוס אגוזי פקאן או מלך קצוצים גס
1/4 כוס שקדים קצוצים גס
1/4 כוס צנוברים

אופן הכנה:
1. מכינים את האורז: מחממים את השמן במחבת, מוסיפים את האורז, מערבבים ומטגנים כדקה תוך ערבוב. מוסיפים את המים הרותחים, מערבבים, מנמיכים את הלהבה ומבשלים כ-20 דקות, או עד שכל המים נספגים, והאורז מתרכך. מכבים את האש ומשאירים סיר מכוסה ל-15 דקות נוספות.
2. מכינים תערובת ט"ו בשבט: מערבבים במחבת את השמן, המים עם הסילאן ומיץ הלימון ומביאים לרתיחה. מוסיפים את יתר המרכיבים ומערבבים היטב. מבשלים על אש בינונית עד שהמים מתאדים ונשאר רק מעט רוטב קרמלי וסמיך.
3. מגישים את האורז עם תערובת הט"ו בשבט מעל.

אני ממליצה על הפירות האורגנים היבשים של תבואות להכנת המנה.
חברת "תבואות", המתמחה במוצרי מזון אורגניים וטבעיים, מציעה ליהנות בט"ו בשבט ממבחר פירות מיובשים ואגוזים אורגניים, נקיים מרעלים ושאינם מהונדסים גנטית. הפירות מיובשים באופן טבעי (בשמש או ברוח יבשה), וכל הפירות והאגוזים גודלו ללא שימוש בכימיקלים והם ללא תוספת של סוכר, גופרית, חומרים משמרים או צבעים מלאכותיים. המוצרים משווקים באריזות עם פס המאפשר סגירה חוזרת, לשמירה על האיכות והטריות.