מתקן לתליית צמחים על הקיר של חברת Urban Planter


 

 

 

צילומים: קשת זאבי


לטפח צמחים זו תראפיה נהדרת, ומי שלא זכו ליהנות מסוג זה של רגיעון טבעי עד עכשיו, כנראה נחשפו לתחום הגינון בשנה האחרונה על שלל סגריה.
כיאה לרוח התקופה ולדרישה שקמה ועלתה, צצו להן כפטריות (טעימות ולא רעילות!) אחרי הגשם מגוון כלים יפים להכנסת הירוק אל פנים הבית, המרפסת והגינה הביתית.
ההיצע רחב ובכל חשבון אינסטגרם ופייסבוק אנחנו רואים ירוק בשלל גוונים ובתוספת צבעים נוספים. אין ספק שמהבחינה הזו, שנת 2020 עשתה טוב לעם ישראל!

אחת החברות שנטלו את המושכות והתחילו להביא לנו מוצרים מדליקים לגידול והשרשת צמחים, היא חברת Urban Planter (אורבן פלאנטר) שבאתר שלה מציגה בפנינו את כל היופי שהיינו רוצים שיהיה אצלנו בבית.

אחד המוצרים היפים שלהם הוא מתקן לתליית צמחים על הקיר שמהווה, בעצם, קיר ירוק, ממש כמו שאנחנו רואים בחשבונות אינסטגרם מהממים מחו"ל.

 המתקן מגיע בגודל 30X30 ויש בו חמישה תאים


בכל תא ישנו חבל מגולגל. מטרתו של החבל היא להוליך מים מתא אחורי חבוי וללחח את האדמה 

 
 

בחלקו האחורי של המתקן ישנם שני חורים המאפשרים תלייה על ברגים המוברגים לקיר/גדר או לחילופין- תלייה על ווים (כך אני עשיתי)



לחלקו הקדמי התחתון של המתקן מתחברת תעלה קטנה, באמצעות מגנטים, האמורה לספוח אליה נוזלים עודפים, במידה ויש. התעלה הזו רצויה מאוד באם תולים את המתקן בתוך הבית. אם מדובר בגינה, זה פחות קריטי מאחר והמים יטפטפו על צמחייה הנמצאת למטה.


 מילוי המים נעשה מן החלק האחורי העליון של המתקן:


ידית מנוף אדומה בצידו של המתקן מסמנת את מצב המים - מלא או ריק:


אני שתלתי בגוניות גידי כסף, שרך בוסטון, ירקה ופוטוס והצבתי את המתקן, באמצעות ווים, על גדר הגינה:


לרכישה

*המתקן התקבל להתנסות

אורבן פלאנטר