חברת "מדגל" – מהמובילות בתחום הברזים, הכיורים וארונות האמבט בישראל – מעניקה טיפים לניקיון ולשמירה על הברזים, כל השנה


כיצד נחדש את הברזים בבית – במטבח, בחדר האמבט ובשירותים – לכבוד השנה החדשה? מומחי חברת "מדגל" מבית פלסאון – מהמובילות בתחום הברזים, הכיורים וארונות האמבט, נותנים טיפים לניקיון ולשמירה על הברזים, כדי שישמשו אותנו היטב כל השנה
 
אויבת הברזים היא האבנית – שנותרת על הברז לאחר התאדות המים. היא נראית ככתמים לבנים ומצטברת בעיקר בזוויות ובמפרקים. האבנית היא משקע לבן אפרפר של סידן פחמתי, הנוצר על פני גופי חימום של מים (fouling) - כאשר המים מכילים יוני סידן, ביקרבונאט, יוני מגנזיום ולעיתים גם גופרית ("מים קשים"). משקעי האבנית מצטברים בברזים, פתחי הדוש במקלחת ובמכשירים ביתיים שונים כמו קומקום, מדיח כלים, מכונת כביסה, מסנני מים ועוד. מומלץ להסירם משום שהם סותמים פתחים וצינורות ומפריעים לפעולה התקינה של אותם מכשירים ומוצרים. וכן, האבנית גם לא אסתטית למראה.
כדי למנוע אותה או להיפטר ממנה בברזים, יש להקפיד על ההמלצות הבאות:
· להקפיד לנגב את הברזים במטלית רכה ויבשה בכל פעם שמשתמשים בהם
· לניקוי האבנית יש להיעזר בחומץ ביתי 5%, המפרק אותה:
- לטיפול במעט אבנית: שופכים מעט חומץ על מטלית שהורטבה במעט מים, ולנגב עימה את הברז. אחר כך, יש לנגב את הברז עם מטלית רכה ויבשה.
 
 
 
- לטיפול בשכבה עבה של אבנית: יש למרוח או להשפריץ חומץ ישירות על הברז ולהמתין 3 - 2 דקות להמסת האבנית. לשטוף במים פושרים ולנגב במטלית רכה ויבשה. לחזור על הפעולה אם יש צורך.
· אין להשתמש בחומרי ניקוי חריפים המכילים חומצות: חומרים אלה מזיקים לציפוי הברז (כרום וניקל), עלולים לגרום לכתמים ואף לגרום לקילוף הציפוי כולו.
· אין לשפשף את הברז בברזלית או בסקוטש, העלולים לגרום לשריטות. יש לנקות רק בספוג רך.
· לניקוי לכלוך על הברז, מומלץ להשתמש אך ורק במי סבון כלים, ללא חומרים חריפים.
· אחת למספר חודשים מומלץ לפרק את המזלף או הפייה והרשת, ולהשרותם בחומץ עם מעט מים לכחצי שעה. אחר כך, יש לשטוף היטב במים פושרים ולנגב במטלית יבשה ורכה.
· אם יש הצטברות משמעותית של אבנית באחד מחלקי הברז או בבסיסו, מומלץ לבדוק אם יש צורך להחליף אטם או אם יש נזילה.
· ברזים הצבועים בשחור או זהב, יש לנקות רק במטלית רכה ולחה, ללא חומרי ניקוי או חומץ.
 
 
 
***
"מדגל", מהמובילות בתחום הברזים בישראל משנת 1973, נרכשה ב-2015 על ידי חברת פלסאון ישראל. החברה מספקת מגוון פתרונות למגזר הפרטי בתחום ברזי המטבח והאמבט, וברזיה מהווים סטנדרט קבלנים בבנייה הרבויה החדשה. שם החברה הולך לפניה בזכות מוצריה והשירות המעולה שהיא מעניקה ללקוחותיה לאורך השנים, תוך הקפדה על אספקת מוצרים איכותיים, פרקטיים ומעוצבים, במחירים הוגנים ומשתלמים. החברה הוותיקה והאמינה דוגלת בדינמיות ובהתחדשות. ב-2019 השיקה כ-100 דגמים מעוצבים של ארונות אמבט. ב-2020 רכשה את PEDANTIX ונכנסה לתחום כיורי הפרימיום למטבח. מוצרי מדגל מאושרים על ידי מכון התקנים ועומדים בדרישות תקן ISO 9001 ותקנים בינלאומיים מחמירים.