אצלי או אצלך? Familist : האפליקציה שתעשה סדר ושלום בית אצל ההורים הגרושים


מיזם חדשני יצא לאחרונה לדרך בישראל, ונמצא בימים אלו כבר עם הפנים לשוק הבינ"ל, כאשר אנגליה היא היעד הקרוב. Familist הינה אפליקציה חדשנית שמציעה פתרון ידידותי יעיל וקל, המאפשר להורים לאחר הגירושין לתקשר בצורה נוחה יותר, ובעיקר מעניקה שקט נפשי להם ולילדים. בפועל, מטעינים את פרטי הסכם הגירושין או פסק הדין ישירות למערכת, והיא מאפשרת לתכנן ולתאם תוכניות מראש, תוך חישוב הוצאות שעל כל אחד מההורים לשלם וחלוקת זמני השהות לשנה הקרובה (לנו היהודים, יש ברוך השם חגים ושבתות למכביר), באופן פשוט ויעיל.

את הרעיון הפשוט והמבריק הזה יזמה מילי אינדיג, יזמית צעירה ומבטיחה ועורכת דין, שעשתה את התמחותה במשרד הותיק והמוביל לדיני משפחה, משרד קניר, שם הכירה את הבעלים, עו"ד יהונתן קניר וצירפה אותו כשותף פעיל, ובהמשך גם את רואת החשבון ענת אשד- גלזר. 
עוד  מילי אינדיג ועוד יהונתן קניר.  צלם משה נחימוביץ
 
כעורכת דין, אינדיג נכחה במאות דיונים של הורים מתגרשים והתקשתה לקבל את העובדה שהטכנולוגיה המתקדמת כיום עדיין לא מסייעת לציבור ההורים שנפרדים. היא התחבטה בשאלה איך ניתן ליצר כלי יעיל שיעזור להם לתקשר טוב יותר ולא על חשבון הילדים, וכך נולד במוחה המיזם החדש שאלפי זוגות כבר נהנים מהשימוש בו והתגובות נלהבות ומאד מרוצות.

15,500 זוגות הורים מתגרשים מידי שנה בישראל, ולצערנו הגרף רק הולך ועולה. מצב זה גורם למציאות של אלפי הורים וילדים להשתנות, ויש לכך כמובן השלכות מרחיקות לכת.

מחקרים רבים מלמדים שעיקר הקושי של ההורים הוא בתיאום בניהם, בניהול התקציב, בארגון הלו"ז והיומן של הילדים, והלוגיסטיקה הזו גורמת לא פעם לקצר בתקשורת ולחיכוכים יומיומיים שמחריפים את המצב. החדשות הטובות הן שמעכשיו אפשר להפסיק להתווכח ולהעביר מסרים דרך הילדים כי לאחרונה הושקה לראשונה פמיליסט, שמטרתה לנהל את כל התיאומים של הילדים במקום אחד, מהנייד. גרושים רבים מעידים על חווית תקשורת מורכבת ומעיקה בניהם בשל הודעות מתישות ובלתי פוסקות במהלך היום ושיחות מעצבנות, שמוציאות מהם המון אנרגיה. פמיליסט מאפשרת להם לתקשר בצורה ידידותית וקלה ולנהל הורות משותפת ושפויה לילדים.

על פי הנתונים, בשנת 2018, הסתמנה עלייה במספר הזוגות שהתגרשו בישראל באמצעות בתי הדין הרבניים. 11,145 זוגות התגרשו לעומת 10,661 זוגות שהתגרשו בשנת 2017, כלומר עלייה של 5% במספר הזוגות שהתגרשו בישראל. הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מדווחת כי בשנים 2011-2015 התחתנו בישראל בממוצע 51,765 זוגות והתגרשו בממוצע 14,159 – יחס של 1:3.5 .

בנוסף, מתוך כלל הזוגות המתגרשים, 80% מגיעים להסכם גירושין מוסכם (בדר"כ באמצעות מגשר שהוא גם עורך-דין) ו-20% מגיעים לתביעות בביהמ"ש שמסתיימות בפסק-דין.

לפי הדיווחים העדכניים, ניתן לראות שגם בבריטניה כמות המתגרשים עולה מידי שנה ואף יותר מישראל, כאשר נכון לשנת 2018 אחוז הגירושין בבריטניה עמד כבר על 41.7%.

אינדיג מסבירה מה ההבטחה של החברה.
"למנוע חיכוכים בין הורים גרושים ולהגביר את שיתוף הפעולה ביניהם לגבי כל מה שקשור לילדים" .



למי זה מתאים ?
"פמיליסט מתאימה להורים גרושים שיש להם ילדים מתחת לגיל 18. להורים שנמצאים בתקשורת יומיומית פמיליסט מהווה כלי אפקטיבי וידידותי לתיאום כל הסידורים. להורים שמעדיפים לתקשר כמה שפחות פמיליסט מהווה אלטרנטיבה לשיחות הטלפון וההודעות מבלי שהילדים ישלמו מחיר, ולהורה שרוצה להשתמש באופן חד צדדי כדי לעשות סדר, פמיליסט מסייעת בניהול התשלומים, היומן והתזכורות.

מילי הוזמנה לאחרונה להרצות בפני עורכי דין מנוסים בתחום המשפחה, מגשרים ומטפלים וכן סטודנטים לגישור ומשפט באוניברסיטאות, כך שנראה שישנה הבנה במהפיכה נדרשת בתחום זה בישראל.