חברת הביטוח AIG מציעה סדרת מוצרים חדשניים שישנו את עולם ביטוחי הדירה והמשכנתא


בכל שנה, כשמתחילות להשתולל שריפות בקיץ בגלל עומסי החום, אני נזכרת שלא עשינו ביטוח לבית. ובכל שנה אני אומרת שארים טלפון ואקבע פגישה עם סוכנות ביטוח ואז שוכחת מזה, עד לשנה הבאה ולגל השריפות החדש...
כאל ואנחנו, כל עוד האסון לא מדפק על דלתינו- אנחנו מדחיקים את הטיפול בו.
וזה לא בסדר. ממש ממש לא בסדר.
כי מלבד המבנה, יש לנו גם תכולה מאוד מאוד יקרה. אנשים לא מודעים לעד כמה יקרה. רק התכולה שווה לבדה כמה מאות אלפי שקלים.

אז מה עושים? מתנערים ומבטחים!


AIG Rent’'- לראשונה בישראל מוצר שמיועד למשכירי דירות ולשוכרי דירות, ומאפשר לכל צד לרכוש את הכיסויים הרלוונטיים אליו בביטוח הדירה: המשכירים ירכשו את ביטוח המבנה והשוכרים ירכשו את ביטוח התכולה, כשכל צד ייהנה מכיסויים ייחודיים הרלוונטיים לצרכיו. על פי המחקרים רק מעטים משוכרי הדירות נוטים לבטח את רכושם/ תכולת דירתם, ששוויו עשוי להגיע למאות אלפי שקלים.
'AIG Safe Home' - מוצר ביטוח דירה חדשני וייחודי, המסייע להקטין את הסיכון לנזקים בגין נזקי מים והתקפות סייבר: המוצר מעניק הנחה למתקיני מערכות לניטור נזקי מים, וכולל כלים טכנולוגיים להקטנת סיכוני סייבר ביתיים. מוצר זה הנו המחשה לאסטרטגיית החברה לפעול למען עולם בטוח יותר, ומצטרף ל- AIG Safe Drive, המזהה התנהגות נהיגה מסוכנת ומסייע לשפר אותה. לי דגן, סמנכ"ל ביטוחי רכב ודירה: "אנחנו יודעים שאם יש משהו שלקוחות יעדיפו יותר מלקבל תשלום מהיר במקרה נזק, זה שהנזק כלל לא יתרחש".
החברה מציעה את ביטוח המשכנתא הזול בישראל, והחל מסוף מרץ תציע מנוע דיגיטלי המספק הצעת מחיר למקבלי המשכנתאות. המנוע יאפשר ללקוחות להבין בזמן אמת, כשהם יושבים מול איש המשכנתאות בבנק, אם הצעת הביטוח שהם קיבלו בבנק אטרקטיבית או יקרה מדי.



פסח מגיע ואיתו תחילת עונת השיפוצים ומעברי הדירה. למרות שהבית הוא הנכס היקר ביותר עבור רוב האנשים הן כלכלית והן רגשית, רובנו עדיין מגלים ידע ומעורבות מועטים ביחס לביטוחי דירה, ולא מודעים לתנאים ולעלויות של ביטוח זה.
AIG, חברת הביטוח הבינלאומית היחידה בישראל, מתמחה בביטוחי דירה ומשכנתא ומציעה שני מוצרים חדשים אשר מבטאים את האסטרטגיה של החברה לפעול למען עולם בטוח יותר עבור לקוחותיה, וזאת לצד הצעת ביטוח המשכנתא הזול בישראל.

AIG Rent
פוליסת ביטוח דירה ייעודית לשוכרי דירות ומשכירי דירות. הפוליסה תאפשר לכל צד לרכוש את הכיסויים הנחוצים לו בביטוח: המשכירים ירכשו את ביטוח המבנה והשוכרים ירכשו את ביטוח התכולה, כאשר כל צד ייהנה מכיסויים ייעודיים המתאימים לצרכיו, וישלם רק על הכיסויים להם הוא זקוק.
בניית המוצר התבססה על נתוני עומק שאספה AIG, אשר העלו כי פחות מ- 50% נוטים לבטח את דירתם ורק חמישית מהמבטחים הינם שוכרי הדירות עצמם. עוד עולה מהנתונים, שרק 20% מאזרחי ישראל נוהגים לבטח את תכולת דירתם, ורק מיעוטם הם שוכרי דירות, זאת מתוך תפיסה מוטעית לפיה תכולת הדירה אינה בעלת ערך, כשלמעשה גם בדירות של שוכרים צעירים, שווי תכולה בסיסית יכול להגיע למאות אלפי שקלים. 

המסלול ייחודי גם בכך שנותן מענה לצרכים של כל לקוח תוך התחשבות בסיטואציות שעשויות להתפתח בין שוכר ומשכיר, ללא תוספת פרמיה.
ביטוח מבנה למשכיר המכסה נזק שיגרם למבנה הדירה, כולל גם את ההטבות הבאות: 
פטור מהשתתפות עצמית בנזקים שמעל 10,000 שקלים, למעט למקרי רעידת אדמה ונזקי מים.
כיסוי לנזק בזדון שגרם דייר הבית עד 5000 שקלים למקרה, ועד 10,000 שקלים לכל תקופת הביטוח.
שחרור השוכר מתביעה ע"י חברת הביטוח בגין נזק שגרם למבנה.
כיסוי גם למשכיר וגם לדייר על נזק שגרמו ברשלנותם לצד שלישי.
הגנה משפטית במקרה של תביעה מצד השוכר בבית משפט לתביעות קטנות.

ביטוח תכולה לשוכר המכסה נזק שייגרם לרכוש שבדירה, כולל גם את ההטבות הבאות:
פטור מהשתתפות עצמית בנזקים שמעל 10,000 ₪, למעט למקרי רעידת אדמה ונזקי מים.
בעת מעבר דירה - כיסוי על התכולה שנמצאת בשתי הדירות (עד 7 ימים).
שחרור המשכיר מתביעה ע"י חברת הביטוח, בגין נזק שנגרם לרכוש השוכר.
הגנה משפטית במקרה של תביעה מצד המשכיר בבית משפט לתביעות קטנות.

לי דגן, סמנכ"ל ביטוחי רכב ודירה: "כיום, כרבע מאוכלוסיית ישראל מתגוררת בשכירות ואינה מחזיקה בבעלות על דירה. שיעור זה אף צפוי לגדול בשנים הקרובות. על אף ההיקפים הללו, עדיין אין מענה ביטוחי איכותי לדירות מושכרות. המוצר AIG Rent נותן מענה מתאים לשני סוגי המבוטחים - השוכרים והמשכירים, ובתמחור הוגן"

AIG Safe Home
Home' יכלול שני אלמנטים: הנחה בביטוח הדירה ללקוחות שיתקינו מערכות לניטור וצמצום נזקי צנרת וכן אפשרות להתקנת מערכות לזיהוי והקטנה ומניעת סיכוני סייבר ביתיים.
התקנת המערכות לניטור וצמצום נזקי צנרת מתבססת על ההבנה שנזקי מים מהווים אחד מהנזקים השכיחים והמהותיים במסגרת ביטוח הדירה, שגורמים לעוגמת נפש ולחוויה לא נעימה ללקוחות .
ביטוח סייבר עונה על הצורך ההולך וגודל בעולם דיגיטלי, להגן על המערכות בבית הלקוח מפני מתקפות סייבר זדוניות. ההבנה היום היא שככל שמספר המכשירים המחוברים לרשת במשק הבית הולך וגדל, כך רמת הסיכון לנזקי סייבר ביתיים הולכת וגדלה.
את שני הנזקים הללו, נזקי צנרת ונזקי סייבר, ניתן לצמצם ואף ניתן לנסות למנוע.

השקת המוצר הוא המשך ישיר להצלחת ה-,'AIG Safe Drive' המעניק הנחה לנהגים שנהגו באופן זהיר. שלוש שנים אחרי שהושקה, הנתונים מצביעים על כך ש- 40% מהנהגים שהצטרפו לתוכנית מקבלים הנחה בביטוח בזכות נהיגה בטוחה.

לי דגן, סמנכ"ל ביטוחי רכב ודירה: "המוצר הזה הוא דוגמא כיצד טכנולוגיה זמינה עובדת לטובת המבוטחים גם בביטוח. אנחנו יודעים שלקוחותינו רוצים שנשלם להם מהר במקרה נזק, ואנחנו עושים זאת הכי מהר בישראל כבר 4 שנים ברציפות. אך אנחנו גם יודעים שאם יש משהו שהם מעדיפים יותר מתשלום מהיר, זה שהנזק כלל לא יתרחש. השווי הכספי של השטיח שאהבתי או של מזכרת שירשתי, תמיד יהיה נמוך מהשווי שלהם עבורי. ולכן אנחנו משווקים מוצר טכנולוגי שכל מטרתו ליישם טכנולוגיה שתוכל לזהות נזילות בשלבים מוקדמים ותקטין סיכונים להצפות".

ביטוח משכנתא
AIG פיתחה עבור הצרכן פוליסת ביטוח משכנתא מקיפה שכוללת כיסויים מיוחדים בנוסף לכיסוי היסודי למקרה מוות וללא עלות נוספת. בנוסף, מציעה החברה מחשבון לביטוח משכנתא. פוליסת ביטוח משכנתא הינה פוליסת חובה הנדרשת על ידי הבנק, אשר מטרתה להגן על הבנק במקרה של פגיעה ביכולת החזר ההלוואה רוב לוקחי המשכנתאות רוכשים את ביטוח המשכנתא באמצעות הבנק, בעיקר מטעמי נוחות או מחוסר מודעות שניתן להפריד בין המשכנתא לביטוח המשכנתא. AIG מציעה מנוע דיגיטלי לביטוח משכנתא, המאפשר ללקוחות לקבל באופן מיידי, גם במהלך ישיבתם בבנק או כאשר הם מנהלים שיחה טלפונית בנושא המשכנתא, הצעה נוספת לביטוח המשכנתא. כזכור, המחשבון של משרד האוצר קבע כי חברת AIG היא הזולה ביותר בביטוח המשכנתא!
יפעת רייטר, סמנכ"לית ביטוחי תאונות אישיות, חיים ובריאות: "לחברות הביטוח תפקיד מרכזי בהנגשת מידע ללקוחותיהן, על מנת לשפר את הבנתם ומעורבותם בתחום חשוב זה. מצאנו שרוב הישראלים כלל לא יודעים שניתן לרכוש ביטוח משכנתא מחוץ לבנק, ובמחיר זול באלפי שקלים לאורך כל חיי המשכנתא. מכיוון ש- AIG מציעה את ביטוח המשכנתא הזול ביותר, כך על פי משרד האוצר, חשוב שכל נוטלי המשכנתאות ישוו את ההצעה שקיבלו להצעה של AIG. מעתה הם יכולים לעשות זאת תוך 2 דקות, מהסמארטפון שלהם. ומי שיבחר לעבור ל- AIG, אנחנו נטפל עבורו בכל סידורי העברת הביטוח!".