יקב מורד



 
צילומים: אריאל גמרסני

לפני 15 שנים, כשסיימתי את שירותי הצבאי היה לאחי חבר מיקנעם.
כשהחבר היה מגיע לת"א לביקור הוא היה מביא איתו בקבוקי שיכר שהכין אביו במרתף הבית.
אני, שלא משתגעת על אלכוהול, אהבתי מאוד את הביקורים שלו כי חוץ מזה שהוא היה נחמד, השיכר שאבא שלו הכין היה ממש ממש טעים לי!


השנים עברו, את ירון- החבר, לא ראיתי כבר המון זמן, אבל  בכל נסיעה לצפון בה היינו עוברים ליד יקנעם, הייתי רואה שלט המפנה ליקב מורד וזה היה מחמם את ליבי- היקב כבר אינו חדר במרתף הבית אלא יקב גדול, בעל שם ומרכז מבקרים.

לפני כמה ימים נסענו אריאל ואני למלון הבוטיק גרנד ויסטה ובדרך עצרנו לביקור ביקב מורד:



הגענו למקום מקסים וצנוע בעל אוירה ביתית.
את פנינו קיבל עמיר בודנר שהפנה אותנו, ראשית, לחדר הקרנה קטן בו צפינו בסרט אודות היקב המשפחתי.
בסרט (העשוי בצורה נפלאה המצליחה לחבר את הצופה באופן רגשי למשפחת מורד ולמשפחת בודנר) למדנו על ההסטוריה של היקב ועל הדרך שעשה יעקב מורד בהקמת היקב המוצלח-
החל כילד המתבונן באביו המכין יין, למבוגר המתנסה בעצמו בהכנת יין ומגלה שחמו בעל ידע רב בתחום השיכר (שיכר הינו משקה אלכוהולי שהוכן בדרך בה מכינים יין אך לא הוכן מענבים) ולומד ממנו כיצד להכין שיכר מפירות וירקות.


בסרט פגשנו, הכרנו והתאהבנו באתי מורד המקסימה וקיבלנו, יחד עם אתי ויעקב, את משפחת בודנר שהתאהבה ביקב ובבני הזוג והציעה להם שותפות עסקית ועזרה להם למתג את היקב כאחד המוכרים והטובים בארץ.


ביקב ניתן לראות את שלבי הכנת השיכר בכלים גדולים המוצגים לקהל הרחב:











במקום ניתן לטעום ולרכוש שיכר מפירות, ירקות ואפילו- עשבי תיבול שונים: פסיפלורה, רימונים, תמרים, תפוחים, שזיפים, אשכולית אדומה, קפה , שוקולד, תפוז, נענע, מרווה ועוד... 

יקב מורד שביקנעם למרגלות הרי הכרמל ובחיק יופיו של חבל הגליל הפורח, הופך הפרי שנאסף מהטבע ליינות (שיכר) ולליקרים מהטובים שטעמתי (ואהבתי).

כל המוצרים כשרים וכשרים לפסח.


בנוסף, במקום גלריית תולדות היקב, שם יוכלו המבקרים ללמוד עוד על המורשת המשפחתית של יקב מורד, מאז ועד היום באמצעות תמונות המספרות את סיפור היקב.

בגלריה ניתן לאכול ארוחת בוקר ישראלית עשירה וכשרה, בהזמנה מראש לקבוצות מאורגנות עד 30 איש.
המקום מתאים בהחלט גם לאירועים קטנים.


יקב מורד
הייטק פארק, יקנעם עילית
04-9597125