סרט- מלאכים ושדים

הרשומה הועברה מהבלוג הקודם


כשאריאל ואני היינו צעירים ונטולי אחריות (לפני פרוץ הילדים לחיינו) נהגנו ללכת בימי שישי בבוקר לקולנוע לב בדזנגוף סנטר ולצפות בסרטים זרים טובים.
לרוב היינו מוצאים את עצמנו לבד או עם זוג או שניים בהקרנה פרטית ושקטה.

מאז עברו כמה שנים טובות וימי שישי ההם הפכו זכרון  לתקופת חיים אחרת. ויש בנו געגוע לימי שישי ההם.

לא שאנחנו לא יוצאים לסרטים, כן? אנחנו יוצאים, אבל בלילות אמצע השבוע. וזה נחמד מאוד, אבל זה לא אותו הדבר.

לכן, מאוד שמחתי כשבצלאל הציע לי זוג כרטיסים לסרט החדש "מלאכים ושדים" ביום שישי בצהריים.

ההורים שלי גוייסו להוצאת הילדים מהגנים והטיפול בהם ואנחנו יצאנו כמו זוג צעיר חסר אחריות הורית.

ההקרנה היתה בקולנוע רב חן בכיכר דיזנגוף.
קולנוע ותיק וטוב שזכרונות רבים ממנו שמורים עימי (סרטי הקולנוע הראשונים אליהם לקחו אותי כשהייתי ילדה, הסרט הראשון אליו יצאתי עם בחור ואחריו היתה הנשיקה הראשונה, הסרט הראשון אליו לקחתי את רוני).

אגב, מי שמגיע לקולנוע הזה בימי שישי- מאוד מומלץ להגיע כשעה לפני ולטייל בין הדוכנים הפרוסים לידו במסגרת שוק העתיקות. יש שם יופי של דברים.

ובחזרה לסרט-
הסרט הוא סרט ההמשך ל"צופן דה וינצ`י" על פי רב המכר של דן בראון.
מככבים בו טום הנקס ואיילת זורר.

הסיפור מתרחש בקריית הותיקן וברחבי רומא בזמן טקס הקונקלבה-הוא טקס בחירת האפיפיור.
(ועיתוי יציאת הסרט מעניין, הוא רלוונטי לנו מאחר והאפיפיור ה-16 סיים זה עתה ביקור צלייני בארץ)

- -פה כתבתי הרבה אבל מחקתי כשגיליתי שאני בעצם מספרת לכם את  עלילת הסרט...- -

הסרט לוקח אותנו למסע ברחובות רומא ובכנסיות השונות בה (צילומי   הכנסיות נערכו באולפן מאחר ואנשי הכס הקדוש כעסו על הפקת הסרט ואף ניסו למנוע את יציאתו לאקרנים בדרכים שונות) ובעצם כך אנו מרויחים סיור תיירותי יפייפה.

העלילה נהדרת ! אמנם יש בה קצת עיגולי פינות תמוהים ושני חורים גדולים בעלילה אך הם לא פוגמים בהנאה (כמה קשה למצוא מצלמה אלחוטית שמשדרת תמונות? Triangulation???).

אני, שלרוב כבר בתחילת הסרטים יודעת מיהו "האיש הרע" ומזהה את כל המהלכים שלו מההתחלה ועד הסוף, נהניתי מאוד גם בלי "אפקט ההפתעה" (כי באמת, לצערי, לא הופתעתי כשבסוף הסרט הראו מי מושך את החוטים ולמה).

לסיכום-זהו סרט אקשן טוב ועשוי במקצועיות. אני בהחלט ממליצה עליו. לכו לראות!

ולבצלאל היקר- תודה! יתכן ונתת לנו את הדחיפה הנחוצה להחזרת עטרה ליושנה.