מסעדת אייכה- מסעדה בוכרית Ayeka




גדלתי בשכונה דרום תל אביבית שרוב אוכלוסייתה היא בוכרית.
כשבגרתי החלטתי להשאר בשכונה ולגדל בה את ילדי.

מלבד זה שאני אוהבת את השכונה ואת רוב האוכלוסייה, אני מתה על האוכל הבוכרי ולשמחתי יש לי כמה שכנים שמחבבים אותי ולפעמים דופקים אצלי בדלת עם צלחת עמוסת אושפלו או גוז'גוז'ה.

כשהייתי ילדה הייתי אוכלת מדי פעם  אוכל בוכרי מאחר וסבתי הפרסייה שלטה יותר במטבח הבוכרי מאשר בפרסי והיתה מכינה אושפלו ובחש מעולים (על גזייה, מה שהיה משווה לאוכל ניחוח וטעם שאי אפשר למצוא באוכל המבושל על הגז) ובנוסף, כשהייתי מבקרת אצל חברותי הבוכריות תמיד היו סירים של מאכלים טובים על הגז ובפתיחות של דרום תל אביב ושל העדה הבוכרית - תמיד תצאו שבעים מבית בוכרי בו התארחתם.

אז ברור שכשהציעו לי לסקר מסעדה בוכרית מיד הסכמתי. זה האוכל האהוב עלי!

הגעתי למסעת אייכה הנמצאת ברחוב הרברט סמואל 56 בת"א, ממש מול הטיילת, ומיד זיהיתי את המסעדה. לפני כמה שנים אחת השכנות שלי סיפרה לי עליה והמליצה לי ללכת לשם. אמנם לא יצא לי אבל זכרתי את ההמלצה.

מראה המסעדה מאוד צנוע והיא אינה בולטת ברחוב. היא מאוד ביתית ולא בעלת מראה הייטקיסטי כמו חלק גדול מהמסעדות היום. וזה טוב. יש לזה את הקסם שלו.
האוכל, ממש כמו המסעדה- ביתי וטוב ובלי "צילחותים" מודרניים.

אז מה היה לנו שם?

פלוב (אושפלו)
אורז מתובל הזרוע ברצועות גזר ובשר כבש.
אני יכולה לאכול את הפלוב הזה כל יום!
הוא כבד. שומני. ממלא.
מנת אושפלו כזו יחד עם סלט ממלאת אתכם לחצי יום אם לא יותר.

המנה מאוד גדולה ומספיקה לשניים- שלשה סועדים רעבים או לזוג + שני ילדים.

אני מכינה בבית את האושפלו יחד עם עוף, אבל אין ספק שעם כבש, כפי שמוגש במסעדה, המנה הרבה יותר טעימה ועשירה.



לגמן
מרק אטריות עם בשר וירקות.
מרק של אמא או סבתא. כזה המכיל את כל הדברים הטובים שמיד מרפאים כל צינון ומחממים היטב את הגוף.
כזה שכל הטעמים הטובים בו משתלבים יחד לטעם מנחם ונעים.



קרפיון מטוגן
הקרפיון הינו דג גדול.
מה שעושים איתו, זה שמוצאים את חלקו האמצעי כך שקל יותר לשלוף את העצמות הגדולות ומשתמשים בנתחים שנשארו.
כמו הרבה מאכלים בוכריים, הדג מגיע עם פטרוזיליה עליו ושוחה בנוזל המורכב ממיץ לימון ושום.
הדג מאוד קריספי בחלקו החיצוני ובחלקו הפנימי הוא רך ועסיסי.



מנטו
כיסוני בצק מאודים הממולאים בבשר ובצל.
אוי, כמה טוב!
את המנטו אוכלים בביס אחד- מהצלחת הכל הישר לפה!
אם תתנו ביס- כל הנוזלים יצאו החוצה וחבל.
המנטו ממלא את הפה והתחושה היא של התפוצצות בלון טעמים. כמה טעים!



עידו בן ה-9.5 דיי בררן באוכל.
על צלחת המנטו הוא דיי השתלט וכבר סיכם איתי שאני חייבת ללמוד להכין מנטו! (חברותי הבוכריות- היכונו לשיעור פרטי...).

לצד כל המנות הטובות האלו הגיעו חומוס עשיר, לחם בוכרי חם ונהדר, סלט ירקות, חמוצים ביתיים וסלט חציל קלוי- כולם מוכנים במסעדה וטעימים להפליא!











בסוף הארוחה לוגמים תה בוכרי (חליטה) עם גביש סוכר המוחזק בין השיניים הקדמיות (התה עובר דרך גביש הסוכר ומומתק).



טעים מאוד ומומלץ מאוד!

מסעדת אייכה

 03-5103323

הרברט סמואל 56, ת"א.