"מוות קטן", La petite mort ספרה פורץ הדרך של נעה גביש

 

"יותר מלמות, פחדתי לא להיות" כך מספרת נעה גביש, מחברת הספר "מוות קטן".
בזמן מחלה ומשבר יש למיניות שלנו חלק חשוב בדרך ההחלמה שלנו או, כמו שנועה אוהבת לומר - תשוקות מרפאות.
 
נעה, נשואה ליודה ואימא לענבל, נדב ויואב.
הומאופטית ודולה בהכשרתה ובמשך 13 שנים היתה הבעלים והמנהלת של בית קפה.
היא כותבת שנים רבות, בהתחלה למגירה, ובהמשך המגירה נפתחה אל תוך המדיה וסיפורים קצרים שלה נכללו באוספי סיפורים שונים.
 
נעה גביש במהלך תצוגת בגדי ים של נשים המתמודדות עם מחלת הסרטן

 
 
באוגוסט 2014, בזמן פגישה שגרתית עם כירורג השד, מסך שחור כיסה את אוזניה ועיניה כששמעה אותו אומר: "יש לך סרטן."
לקח לנעה זמן לעכל את הבשורה ולהבין מה היא עושה עם פחד המוות שנחת עליה ותוך כדי מסע החלמה נעה גילתה שהיא מתמודדת בהתרגשות ותשוקה עם הסרטן, הכאבים, תופעות הלוואי והפחדים. ובנוסף, גילתה את כוח התשוקה והכתיבה.
במהלך התמודדות ולאחריה, נעה ליוותה ועדיין מלווה נשים להחלים בעזרת הכוחות הללו: תשוקה לחיים, מיניות וכתיבה ולצורך כך הוקמה על ידי נעה בפייסבוק את הקבוצה "תשוקות מרפאות" – קהילת נשים סגורה שמטרתה לדבר באופן פתוח על מיניות ותשוקה בזמן מחלה ומשבר, להעלות את המודעות ליצר המיני שלנו כיצר הישרדותי ולא מותרות, ולדבר על התשוקה כחלק מאיכות החיים שלנו.
 

 

"הספר הזה נכתב בי תוך כדי ההתמודדות שלי עם הסרטן שביקר אותי פעמיים.אני, שהבנתי שהמיניות שבי והתשוקה לכל דבר שאני עושה מפיחים בי אנרגיות גבוהות. שמיניות עבורי הוא יצר הישרדותי. גילתי שאנשים חושבים שאם אני חולה במחלה מסכנת חיים, או כזו שגורמת כאב ומקשה על התפקוד, אז אני פחות מינית", מספרת נעה.
"משום מה הרבה אנשים חושבים שהיצר הזה נעלם, או לפחות יורד לתחתית סולם העדיפויות, שלהיות מיניים כשנלחמים על החיים או על איכות החיים הפיזים שלנו זה מותרות.למעשה, בשביל הרבה מאד אנשים זה אחד חלקים ההישרדותיים שלנו. הצורך בלהיות ולהרגיש סקסיות ומיניות גובר בעת משבר, ומאפשר לנו להרגיש הכי חיות שיש".
 
מה הביא אותך לכתיבת הספר?
"ההבנה שלי שמיניות היא יצר החיים, ודווקא כשאנחנו נלחמות אנחנו זקוקות לאנרגיה הזו במנות יתר, היה אחד הדברים שהביאו אותי לכתוב את הספר הזה, שנכתב כמעט מעצמו".
 
נעה מזמינה אתכם להצטרף למסע האישי להגשמת החלום שלה - להוציא לאור את הרומן האירוטי שכתבה: "מוות קטן" - הפותח דלת רחבה אל העולם הזה.
 
"מוות קטן", La petite mort - אורגזמה (בצרפתית).
הספר הוא רומן אירוטי, שצולל אל תוך נפשה של תמר, אשר מגלה את עצמה מחדש, תחת הצל הכבד של המוות, ובוחנת את הגבולות של עצמה, של המיניות שלה, ושל הזוגיות שלה, במסע מטלטל, מרגש ועוצמתי.
 
"החלטתי לצאת לקמפיין מימון המון כי אני מאמינה שבדרך הזו הספר החשוב הזה, יגיע לתפוצה וקהל הרבה יותר רחב, ככל שעוד ועוד יתמכו ויצטרפו הספר ומהסר שלי יגיע להרבה אנשים. זה לא רומן ארוטי של הסרטים אלא של החיים. הספר הוא הרבה מעבר לארוטיקה. אני מאמינה שיעורר הרבה מחשבה, רגש, וגם יסלול דרך נוספת לריפוי" אומרת נעה גביש.




אודות הספר:
תמר, גיבורת הספר, מגלה שהמוות אורב לה בפינה - יש לה סרטן. המוות מוטח לה בפנים,
והיא מחליטה שזה הזמן להעיף את כל העכבות והמחסומים ולחוות את החיים קצת אחרת.
תמר, שלא חוותה חוויות מיניות לפני נישואיה, מחליטה לגלות את החלק הזה בחיים שתמיד סיקרן אותה אך לא מומש.
היא מודיעה לבעלה על המסע אליו החליטה לצאת, והוא מחליט להצטרף אליה בדרך משלו.
תמר מבינה שהמסע שלה צריך ללכת רחוק מעבר למה שאי פעם חשבה. היא מגלה את עולם הבדס"מ, ולומדת ששם היא מצליחה לשחרר שליטה ולהתמסר ברמה כזו שמשפיעה על חייה ועל ההתמודדות שלה.
במסע זה היא מגלה הרבה מעבר למה ששיערה. היא לומדת מחדש את המיניות, הנשיות שבה, ואת הדרך בה היא יודעת לאהוב.
במסע הזה היא מגלה שהתשוקה הזו, האמת שלה, מבעירה אותה וגורמת לה להתמודד בעוז עם הסרטן, הטיפולים וכל מה שנקרה בדרכה.
היא מבינה שזוהי כנראה הדרך שלה להחלמה ללא מלחמה.