NAN SUPREME תמ"ל עם שני סוגי HMO ופרוביוטיקה ייחודית מסוג L.reuteri








 

צילומים: קשת זאבי

תרכובת מזון התינוקות הראשונה בעולם הומצאה על ידי הרוקח אנרי נסטלה, מייסד חברת נסטלה העולמית לפני למעלה מ- 150 שנה (1867), כאשר רקח אותה עבור תינוק פג של זוג שכניו, שלא היה מסוגל לינוק. חייו של התינוק ניצלו ומאז מובילה נסטלה את קטגוריית תחליפי החלב (תמ"ל) בעולם, עם מוצרים המבוססים על מחקר ופיתוח לצד הבנה עמוקה של הרכב חלב האם שהוא המזון הטוב ביותר לתינוק.

מדי שנה נסטלה מקדישה למעלה מ1.7 מיליארד פראנק שוויצרי למרכז הפיתוח שלה בשוויץ כדי לסייע בהתגברות על אתגרים תזונתיים בקנה מידה גלובלי ולהבטיח שילדים יהנו ממוצרים מבוססי המחקר המתקדמים ביותר בעולם.
זו הפעם הראשונה שמותג בינלאומי של חברת נסטלה העולמית ייוצר במפעל מקומי של אסם- נסטלה בישראל.

היום, משיקה אסם-נסטלה בישראל את הסדרה המתקדמת ביותר של נסטלה בתחום תחליפי החלב, NAN SUPREME (נאן סופרים). אשר הינו המותג המומלץ בעולם על ידי רופאי ילדים (1), במידה והנקה בלעדית אינה מתאפשרת.
 

 

NAN SUPREME הינה תרכובת מזון התינוקות היחידה בארץ המכילה שני סוגי HMO ופרוביוטיקה ייחודית מסוג L.Reuteri בכל השלבים.
מרכיב ה- HMO הוכח מדעית כתורם לחיסוניות, ולעידוד חיידקים פרוביוטיים המסייעים למערכת העיכול של התינוקות. העובדה שהפורמולה של NAN SUPREME מכילה שני סוגי HMO מקבוצות שונות תורמת להגנה חיסונית מקיפה יותר.
פרוביוטיקה מסוג L.Reuteri. הינה זן ייחודי המוגן בפטנט רשום, זהו זן פרוביוטי שקיים באופן טבעי בחלב אם ונחקר באופן נרחב ונמצא כבעל יתרונות רבים למערכת העיכול של התינוק.


אוליגוסכרידים של חלב האם (HMO – Human Milk Oligosaccharides): חלב אם, שהינו המזון הטוב ביותר לתינוק, מכיל גם מרכיבים חיוניים להתפתחות מערכת החיסון של התינוק. אחד החשובים בהם, והשלישי בכמותו הינו קבוצות ה- HMO. ה- HMO's חיוניים להגנה על התינוק ופועלים במספר דרכים: תורמים לשגשוגם של החיידקים הפרוביוטיים הידידותיים במעי, נצמדים לחיידקים מחוללי מחלות ובכך מפחיתים זיהומים ומסייעים לויסות מערכת החיסון.
NAN SUPREME מכיל שני סוגים מרכזיים של HMO משתי הקבוצות העיקריות של HMO המהוות מעל 80% מכלל האוליגוסכרידים הנמצאים בחלב אם, להבדיל מפורמולות המכילות רק סוג אחד מקבוצת הHMO הטבעיים המהווה כ 41% בלבד. מחקרים (2-3) שערכה נסטלה על השילוב הייחודי של שני סוגי ה- HMO הוכיחו שהשימוש בתמ"ל המכיל שני סוגים אלו מפחית את הסיכון לזיהומים במערכת הנשימה ומקרב את הרכב המיקרוביום של התינוק לזה של תינוק יונק. 
 

 

פרוביוטיקה מסוג L.reuteri: מאחר ומערכת העיכול של התינוק אינה בשלה וממשיכה להתפתח בחודשים שלאחר הלידה, נוצרת אצל תינוקות רבים אי נוחות שמתפתחת פעמים רבות לגזים (קוליק) הגורמים לכאב ולבכי ממושך. פרוביוטיקה מסוג L.reuteri ניתנת כיום לתינוקות עם קוליק, בין אם בתוך התמ"ל ובין אם כתוסף בטיפות, בשל היתרונות הרבים שלה למערכת העיכול.
NAN SUPREME הינה סדרת התמ"ל היחידה המכילה את זן הפרוביוטיקה הייחודי L.reuteri בכל השלבים, ומיועדת לכלל התינוקות, במידה והנקה בלעדית אינה מתאפשרת. היא מסייעת בשיפור ההרכב המיקרוביוטי במערכת העיכול, מפחיתה את משך הבכי ומאזנת את הפעילות במערכת העיכול (4-6).

גם בבתי החולים: החל מהחודש (מרץ) יגיעו לבתי החולים בקבוקים מוכנים להאכלה (RTF) של NAN SUPREME, וזו תהייה הפורמולה היחידה בבית החולים שמכילה HMO בבקבוקון מוכן להאכלה.
הפורמולה מתאימה לכלל התינוקות הניזונים מתמ"ל כבר בבית החולים וחשובה במיוחד לתינוקות שנולדו בלידה קיסרית וזקוקים לעידוד ההתפתחות של אוכלוסיית החיידקים במערכת העיכול, כיון שלא עברו בתעלת הלידה.

לדברי קרן זופניק, מנכ"לית חטיבת מזון תינוקות וילדים באסם-נסטלה: " NAN SUPREME הינה פרי פיתוח בלעדי של חברת מזון התינוקות מספר אחת בעולם המהווה בשורה אמיתית, כעת גם עבור ההורים בישראל, במקרים בהם הנקה בלעדית אינה מתאפשרת.
הפורמולה כוללת שילוב רכיבים ייחודי שהוכח מחקרית כבעל תרומה לחיסוניות, להפחתת זיהומים בדרכי הנשימה ולעידוד חיידקים פרוביוטיים, המסייעים למערכת העיכול של התינוקות."


מקורות מידע:
1. מחקר שנערך בקרב רופאי ילדים ממדינות בעולם המהוות כ70% ממכירות תמ"ל בעולם ואוגד ע"י נילסן בין השנים 2017-2020
2. Puccio G et al. JPGN 2017
3. Steenhout P et al. Experimental Biology Conference 2016
4. Sienkiewicz & Ljunggren.Microb Ecol Health Dis. 2008
5. Indrio et al. JAMA Pediatr. 2014
6. Weizman et. al. Pediatrics 2005