מסעדת VONG - מסעדה ויאטנמית

 צילומים: אריאל גמרסני

המסעדה הויאטנמית VONG נמצאת בלב ההוויה התל אביבית- שדרות רוטשילד שבמרכז תל אביב. מדובר בפנינה בנוף התל אביבי- מקום שמאפשר ללקוחותיו ליהנות הן מחוויה קולינרית והן מחוויית צפייה באמנות מיוחדת במינה של הצייר אוהד אלימלך, המחדש את ציורי הקיר המרשימים שבמסעדה, אחת לכמה שנים.
 


המטבח פתוח לכיוון המסעדה וכל הזמן ניתן לראות את המתרחש בו



מה אכלנו ומה חשבנו? להלן הפירוט:

סלט CHA CA LA VONG
פילה דג מטוגן קלות בכורכום ויוגורט, מונח על מצע של איטריות רכות ונעימות ושלל ירקות כגון: גזר, מלפפון, נבטים, בצל סגול ועוד, וחופן נדיב ביותר של עשבי תיבול כמו: נענע, כוסברה ושמיר. כל הטוב הזה רווי ברוטב מרענן של לימון, שום ורוטב דגים שהופך את הסלט לחגיגה של טעמים המשתלבים יחד באופן מצוין. המנה הזו כ"כ עסיסית וטעימה לצד מרעננת ומקפיצה שאני לא מפסיקה לחשוב עליה כבר כמה ימים, מאז שהייתי במסעדה. אין ספק שזה אחד הסלטים הטובים ביותר שאכלתי.
 

FRESH SPRING ROLL
אגרול של עוף ושרימפס עטוף בדף אורז דקיק ופריך בזכות טיגון.
את האגרול עוטפים בעלי כרוב וחסה וטובלים ברוטב ה- NEM (אותו רוטב מצוין של הסלט) ורוטב בוטנים מעולה.
זוהי מנה אולטימטיבית לפתיחת התיאבון ולנשנוש. הפריכות של נייר האורז אל מול בשרניות המילוי הופכים את המנה הזו לסוג של חטיף בריא. כיף גדול!
 


CAY CHICKEN
נתחי פרגית עסיסיים ברוטב יוגורט על מצע עוגת אורז מטוגנת, רכה ונימוחה.
אמנם מדובר בפרגית ואורז אבל התחושה שלהם בפה כמו גם מצב הרוח שהם מעוררים יוצרים קונטציה של קינוח.  זוהי מנה שיש בה כל מה שצריך- פחמימה, חלבון, ירק ואושר. המון אושר!

INDO CHINA WRAP
רצועות עוף מטוגנות בחמישה תבלינים- אניס, שומר, בזיליקום תיאלנדי, כוסברה ונענע, רצועות מלפפון, בצל ירוק ורטבים שונים. איתם מגיעות טורטיות חמימות המוכנות למילוי. זוהי מנת תראפיה לריפוי בעיסוק. כל אחד מרכיב לעצמו את הטורטייה שלו וזה חלק גדול מההנאה.
אהבתי במיוחד את רצועות העוף. הריח שלהן הזכיר לי מאוד את הריח השולט במזון המוגש בהונג קונג, אלא שפה הוא מעודן הרבה יותר ולכן גם נהניתי מהאוכל הרבה יותר.
 

TOM CHA CHUA
אם הייתם מבקשים ממני לבחור מנה אחת בלבד. רק אחת מכל מה שיש למסעדה להגיד, אין ספק שזו הייתה המנה. יש תענוגות שקשה להגדיר עבורם מילים, זה אחד מהם.
מוגשת לשולחן קדירה שלא מתחילה אפילו לרמוז על הטעמים הנהדרים שבתוכה. יש שם מרק של קארי עם עגבניות תמר הינדי, למון גראס, בצל, צ'ילי, כורכום ועלי קארי. כל זאת על בסיס קרם קוקוס סמיך ועשיר ובתוך כל הטוב הזה: שרימפסים עסיסיים שטעמם משתלב אל תוך המרק. לצד הקדירה מגיעה קערת אורז דביק וקערת עשבי תיבול. האמת היא שבקושי נגענו באורז. שלא יהיה ספק- הוא מצוין, אבל קדירת הקארי הייתה כ"כ טובה שלא רצינו להתמלא באורז על חשבון המרק הסמיך והטוב הזה. תענוג אמיתי!
 

קרם ברולה יוזו
טוב, קרם ברולה תמיד ינצח, לפחות אצלי. פה מדובר בקרם ברולה מסוג אחר - קרם ברולה עם יוזו. המרקם שלו נוזלי יותר מהמוכר והוא פשוט ממכר! טעם עדין מאוד שפשוט אי אפשר להפסיק ולאכול ממנו. מוצלח ביותר!



בננה מטוגנת
הבננה מקורמלת ולצידה קרם יוגורט מוקצף עם פרוסות שקדים.
אוי.... כמה שזה טוב. באמת, אין מילים לתאר את ההתמוגגות. אם אתם רוצים להבין מה אכלתי אתם חייבים ללכת ולטעום בעצמכם. יש דברים שפשוט אין מספיק מילים בלקסיקון עבורם, וזה אחד מהם.





 
קפה ויאטנמי
קפה חזק המונח על שכבת חלב מרוכז. מערבבים היטב ושותים. אין צורך בהמתקה מאחר והחלב המרוכז מתוק.
תענוג מסוג חדש. אחרי ששותים את הקפה הזה לא מבינים איך עד עכשיו שתינו קפה בלי חלב מרוכז. מדויק ומצוין.


לצד כל המנות הטעימות מוגשים ב- VONG קוקטיילים מוצלחים מאוד. כדאי להתייעץ עם המלצרים ולהתאים עבורכם את הקוקטייל המתאים




יוזמה מבורכת של מסעדת VONG ועמותת "לתת" עושה חשק להמשיך ולבוא למסעדה. כי מי שתורם לקהילה הוא בקדימות עליונה מבחינתי!






מסעדת וונג
שדרות רוטשילד 15 ,תל אביב
12:00-24:00
03-6337171