אורח חיים בריא וירידה במשקל

אנחנו בעיצומן של חגיגות פורים. כל הבית מלא ממתקים וחטיפים שהילדים קיבלו במשלוחי המנות.
בעבר, הייתי מנשנשת וחוטפת חטיפים ומתוקים לאורך היום, מחכה ללילה ואז מעלימה עוד כמה מפה וכמה משם...
כן, אני מכורה למתוק. יכולתי להכין ארוחות מושקעות עבור המשפחה אבל לא לגעת בהן כי העדפתי לאכול קוקילידה.

בשנים האחרונות הנטייה הזו למתוק ולשטויות החלה לתת אותותיה מבחינת המשקל.
לכן, כשחברה סיפרה לי, לפני חודשיים, על הדיאטנית שהיא הולכת אליה והשילה אצלה 10 קילוגרמים החלטתי לקבוע פגישה ולראות במה מדובר.
הגעתי לליאת ברסלר, דיאטנית בעלת קליניקה בתל אביב.

מיד כשנפגשנו ליאת אמרה לי שהיא לא מוותרת ללקוחות שלה. אם צריך לכעוס- היא כועסת! לפעמים אפילו מרימה את הקול. מי שמגיע אליה יודע שאין ליטופים וסלחנות. היא דורשת תוצאות מן השבוע הראשון.
היא כמעט 20 שנה במקצוע. דרכה החלה כמורה לחינוך מיוחד שהבינה שהיא נמשכת יותר לתחום בריאות הגוף. היא מעידה שהיא עצמה היתה נערה שמנה שלקחה את עצמה לידיים ושינתה את כל ההתנהלות עם מזון וספורט. עקב השינוי הגופני שהיא עברה, היא נשאלה על ידי הסביבה כיצד עשתה זאת, על כן, לקחה  קורס לתזונה והתחילה לעזור ביעוץ לשינוי התנהלות באמצעות אורח חיים.
מאוחר יותר נרשמה  למכללת רידמן ולמדה במשך 4 שנים את כל הקשור במזון, תורות טבעיות צמחי מרפא וכדומה.
ליאת אומרת שאחת מתכונותיה היא לדרוש ממטופליה את מה שהיא דורשת מעצמה. אין ספק שלשנות אורח חיים זה קשה אך במקביל- מתגמל.
מאד חשוב לליאת ללמד איך הגוף והמזון מתנהגים ביחד ואיזו בחירה לעשות ולמה.
לאורך השנים הרבה מאוד קילוגרמים הושלו באמצעות הליווי של ליאת כשהשיא הוא 75 קילו למטופל אחד, השומר עד היום על הירידה המרשימה.


חשוב לליאת לשמוע מי האדם ולייעץ בהתאם לאופיו, התנהלות חייו או מצבו הגופני (למשל הריון ואחריו). חשוב בעיניה לא כמה אוכלים אלא מה אוכלים. לראות ולהבין מה נכנס לגוף ואיך הגוף יטפל בזה.
העקרונות שלה הם שהרבה עבודה והתמדה מביאה בסוף שמחה לנשמה ובעקבות כך המטופלים שלה אוהבים את עצמם.

ליאת עובדת עם מטופלים בעלי סכרת, כולסטרול, בעיות קיבה וכדומה ודורשת מכל מטופליה בדיקות דם אחת לכמה חודשים.
בסיום כל פגישה עם ליאת מקבלים הלקוחות דפי מתכונים.


בנוסף לשינוי התזונתי, מבקשת ליאת מכל הלקוחות לצעוד שעה ביום. לא חשוב לה הקצב, אפשר ללכת מהר ואפשר ללכת לאט, מה שחשוב מבחינתה הוא ההליכה במשך שעה ללא הפסקה.
לאחר ששמעתי את כל זה, החלטתי שאין לי מה להפסיד והתחלתי להגיע לליאת אחת לשבוע (ברגל. שעה וחצי הליכה לכל כיוון).

התחלתי לאכול מרקים שונים ומגוונים

 

עוף בתנור (מורחת אותו בתערובת של פפריקה מתוקה, שום כתוש ומעט מים)



המון ירקות טריים לצד ירקות בתנור, דגים ועוד...

אני מצרפת לכם מתכון לדג רזה שאני מכינה בתנור:

פילה דג בתנור
להשרות את הדגים בלימון ומלח גס לחצי שעה.
לשטוף את הדגים ולייבש אותם במגבת.

לערבב בקערה:
פפריקה מתוקה
אבקת קארי
מלח
פלפל
שיני שום כתושות
בזיליקום כתוש (אפשר להשתמש בדורות קפוא)
מעט מים רותחים
כפית שמן זית


 

לעסות את הדגים בתערובת התבלינים
להניח את הדגים בתבנית ולפזר מעל זרעי פטרוזיליה
לסגור בנייר כסף ולאפות על 180 מעלות ל- 20 דקות.
להסיר את נייר הכסף ולהעביר את התנור למצב גריל לעוד 10 דקות.



בנוסף לשינוי התזונתי אני צועדת שעה בכל יום (לפעמים אפילו יותר). משתדלת ללכת במקומות נעימים שיהפכו את ההליכה לטיול. מככבים אצלי כרגע: פארק החורשות בתל אביב, פארק דרום בתל אביב והפארק הלאומי ברמת גן.
כל הירוק יחד עם הציפורים ועופות המים הופכים את ההליכות לכיף אמיתי.
גם סידורים בעיר הפכו להליכות. מדובר בעוד כמה קילומטרים בשבוע.


השינוי כבר בולט.
כך נראיתי לפני שהתחלתי את הדיאטה:

 

הנה אני שלשה שבועות לאחר תחילת הדיאטה:

 

שבוע נוסף אחרי (ארבעה שבועות לדיאטה):

 

ועכשיו, שבעה שבועות מיום תחילת הדיאטה:


התמונה צולמה ב-"בין השמשות"

טוב לי עם עצמי. הבטן לא כבדה מאוכל לא בריא, הבגדים נעימים יותר על הגוף והמחמאות לא מפסיקות לזרום. על כן החלטתי לכתוב ולשתף (כולל בתמונה המאוד לא מחמיאה....). אם אני הצלחתי- כל אחד יכול!
תתחילו לצעוד ולאכול בריא. אני מבטיחה לכם שהשינוי הגופני מיידי!
אם אתם רוצים לדבר עם ליאת ולהתחיל בתהליך באמצעות הליווי שלה, מצ"ב מספר הטלפון שלה: 052-6551851

בהצלחה!