מכת הקיץ אצל חיות המחמד הגיע- הפרעושים! מה עושים נגדם?


עונת הקיץ היא "שעתן היפה" של הפרעושים והקרציות בקרב כלבים וחתולים.
עם תחילת עונת הקיץ והחום נרשם גידול משמעותי בהופעתם של המזיקים, ובעלי חיות המחמד נותרים חסרי אונים.

חברת BAYER, החברה הבין לאומית הגדולה בתחום טיפול בפרעושים וקרציות, מציגה את הפתרונות היעילים ביותר לטיפול בכלב ובחתול למיגור הטפילים.

סרסטו – קולר המיועד לחתולים וכלבים לטיפול נגד פרעושים וקרציות
קולר חדשני ומתקדם, שמיוצר ממצע פולימרי ייחודי, מוגן בפטנט. המצע המיוחד הזה מאפשר שחרור איטי של החומרים הפעילים לתקופה ממושכת. התוצאה – טיפול למשך זמן ארוך מאוד – עד 8 חודשים (!) יחד עם בטיחות גבוהה, שכן ריכוז החומרים הפעילים נשמר נמוך ואחיד למשך כל תקופת הטיפול.

הסרסטו חסר ריח ועמיד במים. הוא בטוח גם לגורים צעירים (כלבים מגיל 7 שבועות, חתולים מגיל 10 שבועות).
סרסטו לא רק קוטל את הקרציות אלא גם דוחה אותן. יש לכך חשיבות גדולה מאוד שכן דחייה של הקרציות ומניעת העקיצה מצמצמת את הסיכוי להעברת מחלות על ידן. סרסטו גם קוטל את הפרעושים במהירות ומקל על הסבל של חיית המחמד. החומרים הפעילים לא חודרים לדם. הם נשארים על פני העור וקוטלים את הטפילים במגע , לפני שהם עוקצים.

מחיר מומלץ לצרכן: 223 - 260 ש"ח (בהתאם למשקל הכלב או החתול)

אדוונטיקס - אמפולה המיועדת לכלבים לטיפול נגד קרציות ופרעושים
טיפות האדוונטיקס, מכילות שילוב של שני חומרים פעילים, שעובדים בסינרגיה – הגברה של ההגנה.
מתקבלת הגנה יעילה מאוד, על פני כל גופו של הכלב. החומרים הפעילים לא חודרים לדם, הטפילים לא צריכים לעקוץ כדי לקבל את החומר, הם נחשפים אליו במגע עם העור של הכלב המטופל.
אדוונטיקס קוטל ודוחה סוגים רבים של קרציות ומונע מהן לעקוץ ולהעביר מחלות. האדוונטיקס מקל במהירות את סבלן של חיות המחמד, מפסיק את העקיצות תוך 3-5 דקות.


בנוסף קוטל המוצר את זחלי הפרעושים בסביבת המחייה של בעל החיים, עמיד למים ונשאר יעיל גם לאחר חפיפה.
מחיר מומלץ לצרכן: 187 – 240 ש"ח(בהתאם למשקל הכלב)

אדוונטאג' - אמפולה המיועדת לכלבים וחתולים לטיפול נגד פרעושים.
אדוונטאג' פועל במהירות. תוך 3 עד 5 דקות הפרעושים משותקים ולא יכולים לעקוץ ולמצוץ דם. למהירות הקטילה הזו יש 2 יתרונות חשובים: 1. מניעת העקיצות מונעת סבל מחיית המחמד ו-2. בלי שניזונה מדם לא יכולה נקבת הפרעוש להטיל ביצים וכך נקטע מחזור החיים של הפרעושים ואין דור המשך.
אדוונטאג'הוא מוצר בטוח. הוא מותר לשימוש בגורים צעירים , מגיל 8 שבועות בכלבים ובחתולים, מותר לשימוש בכלבות וחתולות בהריון והנקה, מותר לשימוש בארנבים.
אדוונטאג'נוח מאוד לשימוש ועמיד למים, ממשיך לקטול פרעושים, גם לאחר שחיית המחמד נרטבה.
מחיר מומלץ לצרכן: 162 – 218 ש"ח (בהתאם למשקל הכלב או החתול).




כל מה שרצית לדעת על קרציות ופרעושים ודרכי הטיפול ולא העזת לשאול מאת הוטרינרית ד"ר דפנה אברהם, DVM מטעם חברת Bayer:

1. התחכום – מחזור חיים מפוצל: מחזור החיים של הפרעוש מפוצל לשניים, דבר שמקשה מאוד על הדברה מוצלחת שלהם.
הפרעושים שנמצאים על חיית המחמד הינם פרעושים בוגרים בלבד ומהווים רק כ- 10% מאוכלוסיית הפרעושים הכוללת! שאר הפרעושים, 90% מהאוכלוסייה, נמצאים בסביבת המחייה. בסביבה נמצאים הביצים, הזחלים והגלמים והם יתפתחו לפרעושים בוגרים חדשים, כך שחייבים לטפל הן בחיית המחמד והן בסביבת המחיה שלה בו זמנית, על מנת לקטוע את מחזור החיים המפוצל של הפרעוש.

2. הפרעושים ממשיכים להתרבות לאורך כל השנה: נהוג לחשוב שפרעושים מופיעים רק בקיץ, אולם בגלל שינויי אקלים ומכיוון שחיות מחמד רבות חיות בתוך הבית בתנאים של חום ולחות נוחים במשך כל השנה, הפרעושים קיימים כל השנה. בקיץ קצב ההתרבות שלהם מואץ.
לכן חשוב מאוד לטפל בחיית המחמד לאורך כל השנה ולשים את הטיפות:  אדוונטאג',אדוונטיקס  פעם בחודש ברציפות, או להשתמש בקולר סרסטו.

3. ישנם מספר סימנים שיכולים להעיד על המצאות פרעושים על חיית המחמד:
א. התגרדות של חיית המחמד-  פרעושים גורמים לגרוד, אם הכלב או החתול מתגרדים כדאי לבדוק הימצאות פרעושים.
גרודים יכולים לנבוע גם מסיבות אחרות (בעיות עור למיניהן) ולא רק מפרעושים, לכן כדאי לבדוק את סיבת הגרוד.
ב. המצאות של צואת פרעושים בפרוות חיית המחמד- את הפרעושים עצמם קשה לראות, מכיוון שהם זריזים מאוד וחומקים בקלות מן העין, אולם את מה שהם משאירים אחריהם... קל יותר למצוא. הימצאותם של כדורים שחורים קטנטנים בתוך הפרווה, הדומים לגרגרי פרג – מרמזים על צואת פרעושים. אפשר להניח כמה כדורים כאלה על גבי נייר לבן ולטפטף עליהם טיפת מים, אם אכן מדובר בצואת פרעושים הצבע ישתנה לאדמדם, שכן זהו דם מעוכל.
ג. התגרדות של בני משפחה - אנשים מסוימים רגישים לפרעושים, הפרעושים נמשכים אליהם ועוקצים אותם. סימני עקיצות קטנים ואדומים, בעיקר בחלק התחתון של הרגליים, עד גובה הברכיים, (אך לא בהכרח רק שם), עלולים להיות מפרעושים.

4. פרעושים עלולים לגרום נזק לחיית המחמד ולבני אדם:
עקיצות הפרעושים גורמות לגירוי בעור ולגרוד .
חיות מחמד עלולות לסבול מרגישות (אלרגיה) לפרעושים- בעל חיים כזה רגיש למרכיב שנמצא ברוק של הפרעוש. בזמן עקיצת פרעוש מתפתחת תגובה של רגישות יתר אצל בעל החיים המתבטאת בגרד עז, עד כדי פציעה עצמית. במקרה כזה חשוב לגשת לבדיקה וטרינרית, לאבחן את הבעיה ולטפל בהתאם. אדוונטאג', אדוונטיקס וסרסטו הם מוצרים שיקלו מאוד על בעלי חיים כאלה ויעזרו לשלוט בבעיה.
נגיעות מאסיבית בפרעושים עלולה לגרום לאנמיה, בעיקר בקרב גורים צעירים.
הפרעוש הוא פונדקאי הביניים של תולעים שטוחות הנקראות Dipilidium Caninum התולעת עוברת שלב התפתחותי בתוך גופו של הפרעוש וכאשר חיית המחמד מתגרדת בעזרת הפה ובולעת תוך כדי כך פרעושים, משתחררת התולעת בתוך מערכת העיכול של חיית המחמד ומשלימה את מחזור ההתפתחות שלה.

חברת באייר היא קונצרן עולמי, קיימת מאז 1863 (מעל 150 שנים!) ונחשבת לאחת מחברות החשובות בעולם בתחום התרופות והמוצרים הרפואיים.אחד המוצרים המוכרים של באייר הוא האספירין.
חברת לידור כימיקלים היא הנציגה של באייר בישראל, בתחומים שונים ביניהם תחום הווטרינריה.
כניסה לאתר www.lidorr-vet.com
מאמר זה אינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי ו/או מקצועי וכל מטרתו לספק מידע ולהרחיב את הידע האישי של המשתמש.