למה אנחנו מוכנות לגלות את הגיל שלנו אבל לא את המידה שלנו? האם נשים בכל מידה הן "נשים אמיתיות"? ומהי תרומת התקשורת לדימוי הגוף של נשים בכל המידות?
בסוגיות אלה ואחרות עסק פאנל בנושא דימוי גוף, מידות ומה שביניהם, שהובילה רשת המשביר לצרכן למותג הספרדי הבינלאומי " PUNT ROMA- פונט רומא" אותו היא מייבאת בלעדית לישראל.
המותג מציע מנעד רחב של מידות לנשים, 38-54, תחת המוטו "להראות יפה בכל מידה" מתוך מטרה לתת מענה אופנתי ועדכני לנשים כולן, ללא קשר למספר המידה שלהן. "פונט רומא" משווק באופן בלעדי ברשת המשביר לצרכן ב-25 סניפים ברחבי הארץ וכעת הושקו 2 חנויות עצמאיות: בגן העיר בתל אביב ובקניון רננים ברעננה.
הפאנל התקיים ביום שלישי 21/7/15 במרכז ענב, גן העיר בהשתתפות השרה לשוויון חברתי, הגב' גילה גמליאל, הדוגמנית מעיין קרת, חוקרת האופנה ד"ר שוש רוז מרזל, הסופרת והעיתונאית ענת לב-אדלר, המנחה והמלהקת אמירה בוזגלו, הצלם וסוכן הדוגמניות עדי ברקן והעיתונאית רתם איזק. את הפאנל תנחה אשת התקשורת שרון כידון.
המשתתפים בפאנל דנו בנושאים כגון דימוי גוף, מידות ומשקל, בהיבטים החברתיים, המנטליים והאופנתיים. את הפאנל חתמה תצוגת אופנה של דוגמניות במידות מגוונות.
בפאנל עלו סוגיות ברוח התקופה הנוכחית, אשר עומדת בסימן שיח ציבורי ער ומשמעותי בנושאים סביב משקל, מידות גוף, נשים אמיתיות, דימוי גוף, צילומים ללא פוטושופ וכדומה.
אבל האם המספר שכתוב על תווית הבגד אותו אנו לובשות אומר משהו מעבר למספר? האם אישה אמיתית היא לא אישה אמיתית ולא משנה מה המידה או מבנה הגוף שלה? משתתפי הפאנל הציגו את דעתם וניסו להציג פתרונות כיצד כל אישה באשר היא יכולה להרגיש שלמה ובטוחה בעצמה, ללא צורך לשנות דבר כלשהו במראה החיצוני. כיצד לאהוב את מה שניבט מן המראה בבוקר ולהניח בצד את כל התוויות או התכתיבים מסביב.
היה מעניין מאוד.
ניכר היה שישנה הבנה לגבי הבעייתיות שהתקשורת מעבירה לנשים וגברים בנוגע למה רצוי יותר ומה רצוי פחות במידות הגוף. כן, דובר גם על הצד של מעצבי האופנה במסר הזה.
נשאלת השאלה, אם אכן האובססיה לרזון לא טבעי תמשיך להתקיים או אם יהיו גופי תקשורת אמיצים דיים להתחיל ולעורר שינוי בכך שייתנו במה ליותר נשים במידות שפויות וגם לנשים כבדות משקל.
כולי תקווה שכן.