מדיאה- תאטרון נחמני


צילומים: נילי ממן


הפקה חדשה של "מדיאה" , הטרגדיה היוונית הקלאסית מאת אוריפידס,  בנוסח עברי של בן בר-שביט, עלתה החודש בתיאטרון נחמני בבימויו של מאיר בן סימון.

מדיאה- טרגדיה יוונית מטלטלת הנוגעת ברגשות ומצבים התקפים בכל עת ובכל זמן: בגידה, השפלה, נידוי, יצר נקמה.




מדיאה הינה אישה חזקה שלא מוכנה לעבור בשתיקה על בגידת בעלה וההשפלה הנלווית לה.
בהצגה העכשווית והתוססת, נילי צרויה מטיבה לשחק ולשבות את הקהל בקסמה.

נראה כאילו לא הושקעו תקציבים גדולים בהרמת התפאורה אך באמת שאין בכך כל צורך.
המינימליזם שבתפאורה, לצד משחקי האור (בהם לוקחת חלק המקהלה, שבעיבוד זה מיוצגת ע"י התקשורת העכשווית), מוטיב הנעליים והרגליים היחפות ומוטיב הצבע האדום הנשזר לאורך כל העלילה- מעבירים היטב את סביבת ההצגה ללא כל צורך באביזרים נלווים.




ההצגה אורכת כשעה ועשרים העוברים ביעף.

היתה חסרה לי סצנת רציחת הילדים, לא באופן ישיר ובוטה, אלא אפילו ברמז (לדוגמה: הצגת המיטות המולבשות בסדינים לבנים וצחורים. חשיכה. אור. הסדינים מוכתמים בדם אדום, כהמשך לסימבוליות הצבע לאורך כל ההצגה).
אך לא זה מה שימנע ממני להמליץ בכל פה על ההצגה המוצלחת.




שחקנים
:
נילי צרויה, גל אמיתי, איציק אבל, אבינועם שן-צור, רעות ברדה לוי, יוליה פרידמן, הללי ננר, סוזן פפיאן, בהט קלצ'י, נדב בן-הלוי.

הצוות האמנותי:
עיצוב במה –  לילי בן-נחשון, עיצוב תאורה – אבי יונה בואנו (במבי), עיצוב תלבושות – רונה משעול, מוזיקה- אלעד פרץ, תנועה – רוני ברנדשטטר.

במאי:
מאיר בן סימון – יוצר, מורה לתיאטרון ולמשחק וחוקר תיאטרון; בוגר תואר שני באוניברסיטת תל-אביב ולימודי בימוי בסמינר הקיבוצים בהצטיינות – אשר יצירתו הבימתית "מסע של יום ארוך לתוך הלילה" שעלתה בראשית 2014 זכתה לשבחים רבים ולביקורות מפרגנות במיוחד מפי כלל מבקרי התיאטרון.


תיאטרון נחמני, רח' נחמני 4, תל אביב


על השחקנים
נילי צרויה (מדיאה) – בוגרת מצטיינת של "בית-צבי", שיחקה בהצגות רבות בתיאטראות הרפרטואריים, בתוכניות טלוויזיה ובסרטי קולנוע. גילמה מספר תפקידים קלאסיים בתיאטרון. בין עבודותיה בתאטרון: קומדיה של טעויות, הרוזן ממונטה כריסטו, פיאף, ילדים חורגים לאלוהים, אפריל הקסום, למה לא באת לפני המלחמה, הכל אודות חווה, עלי כינור ב"תאטרון באר-שבע"; המלביש והאישה בשחור ב"הקאמרי"; אם יש עוד לא מצאתי, שלושה ימים של גשם, השועל, הבלון האדום, משתגעים מאהבה, שני קונילמל ב"תאטרון הספריה"; אורה הכפולה, מפצח האגוזים ב"המדיטק"; אגדה על קערה ומצקת, פצפונת ואנטון ב"תאטרון אורנה פורת לילדים ולנוער"; טיטוס אנדרוניקוס ב"התאטרון הערבי-עברי"; בילי שוורץ ב"פסטיבל המחזמר 2013" וב"תאטרון חיפה" (2015). בין עבודותיה בקולנוע: פרחים של מרציפן, Hello-Goodbye , מורתי, ילדים טובים. בין עבודותיה בטלוויזיה: איש חשוב מאוד, מתים לרגע,  שטיסל, תעשה לי ילד, מתלהבת, ההיפך.
גל אמיתי (יאסון) – בוגר הסטודיו למשחק מיסודו של יורם לוינשטיין. שחקן תיאטרון חיפה, שיחק בהצגות של תיאטרון באר-שבע ותיאטרון "הקאמרי" ובסדרת הטלוויזיה "משפחה טובה". בוגר הסטודיו למשחק מיסודו של יורם לוינשטיין. בין עבודותיו בתאטרון: וניה, סוניה, מאשה ושפיץ ב"תאטרון חיפה" בשיתוף "הקאמרי"; הגיבן מנוטרדאם ב"תאטרון באר-שבע"; משחקים בחצר האחורית ב"תאטרון אורנה פורת לילדים ולנוער"; הכיתה המעופפת ב"המדיטק"; מופע האימים של רוקי, חלומות והצ'ק בדרך ב"סטודיו למשחק מיסודו של יורם לוינשטיין"; The Parade ב"פסטיבל ישראל" (2012). בין עבודותיו בקולנוע ובטלוויזיה: מקום בגן עדן, Homeland, גאליס ומשפחה טובה.