מתנה לחג- לוח שנה שהוא גם תרומה חשובה

 

כמדי שנה לקראת השנה החדשה, מוציאה אגודת צער בעלי חיים בישראל לוח שנה לשנת תשע"ה (2014-2015). לוח השנה המסורתי של האגודה מוקדש השנה לכלבים שאומצו בבית המחסה של האגודה על ידי משפחות בעלות ילדים ולקשר המיוחד שנרקם בין הילדים לכלבים, ומטרתו עידוד בעלי חיים נטושים בקרב משפחות.

את חודשי השנה בלוח מקשטות תמונותיהם היפות של אגם פפל עם כלבתה זואי, עומרי ירון עם כלבתו לוצ'י, האחים יעל וליאור ארביב עם כלבתם סופי ועוד ילדים רבים המצולמים עם חבריהם הטובים על ארבע ומשקפים את האושר הגדול שמכניס בעל החיים לביתם. ליצירת לוח השנה התגייסו בהתנדבות הצלמת שירן כרמל והמעצבת הגרפית שירה לאוטמן, והוא הופק בחסות החברות "סולאנו" ו"אנסול".


על הקשר המיוחד ועל האהבה הגדולה בין הילדים לכלבים, כפי שהם באים לידי ביטוי בלוח השנה, נכתב ונחקר רבות. עבור ילדים רבים חיית המחמד המשפחתית היא החבר הטוב ביותר - בן לוויה שמעניק אהבה אינסופית ועוזר לילד לפתח אחריות, ביטחון עצמי, רגישות לזולת ויכולת קבלה ונתינה רגשית. מחקרים הצביעו כי לטיפול בבעל חיים ערך מוסף להתפתחותו של הילד, ותרומה משמעותית במיוחד בקידום דימוי עצמי חיובי והתפתחות רגשית. בנוסף, ילד המטפל בבעל חיים ונקשר אליו ילמד לפתח אמפתיה ולהבין טוב יותר את האחר, ויפתח מיומנויות חברתיות ומערך עשיר של אסטרטגיות לפתרון בעיות.



לדברי הילמה שמושקוביץ, יו"ר אגודת צער בעלי חיים בישראל (מתנדבת): "לוח השנה בא בהמשך ישיר לאתר האינטרנט לילדים שהשיקה האגודה בתחילת השנה. מרבית הכלבים המצולמים בלוח השנה אומצו מהאגודה במהלך השנה החולפת וזכו בבתים חמים ואוהבים. אני סבורה שהתמונות היפהפיות מדברות בעד עצמן, וכל אחת מהן שווה לפחות אלף מילים. כולי תקווה כי לוח השנה יעודד משפחות נוספות לאמץ בעל חיים ולזכות באהבה, חברות ונאמנות שאינן תלויות בדבר".



לוח השנה יישלח לכל המרימים תרומה גבוהה מ-35 ש"ח באמצעות הטלפון (03-5136500 או 4553*) עד לגמר המלאי.