ט"ו בשבט הגיע, חג לאילנות


 

תה סרמוני
להוציא קופסא של תה סרמוני ולהניח על שולחן האירוח מבטיח לכם שהאירוח שלכם יחשב כמוצלח בקרב כל החברים:
האלגנטיות של האריזה והשקיק לגמרי מהממים- כל שקיק עשוי בד משי בצורת פירמידה, דרכה רואים את חליטת העלים והפירות- פשוט תענוג לעיניים!



הטעמים- נהדרים!


כשבאים אלי אורחים ואני מוציאה את תה סרמוני תמיד יש כמה קריאות "וואו" ומיד שאלות לגבי מקומות בהם ניתן לרכוש את התה.

וכמו שאני עונה להם, אני כותבת גם לכם-
מקומות בהם ניתן לרכוש את תה סרמוני הייפייפה והטעים:

אניס, רשת חנויות הטבע
ניצת הדובדבן
עדן טבע מרקט
טבע קסטל


תמרי מג'הול סופר עסיסיים

פירות ופירות יבשים טבעיים מהווים מקור אנרגיה בריא ומזין, העשיר בסיבים תזונתיים, ויטמינים, מינרלים, נוגדי חמצון ורכיבים מגנים נוספים. צריכה מספקת של פירות, במסגרת תפריט מאוזן, תורמת לשמירה על רמות לחץ דם תקינות ועל בריאותם של כלי הדם והלב, לסיוע במניעת סרטן מסוגים שונים, לשמירה על בריאות העצם, ועוד.
ישנם הבדלים רבים בשיטות העיבוד של הפירות היבשים וברכיבים המוספים אליהם. מרב מור-אופיר, תזונאית קלינית ויועצת מדעית למועצת הצמחים, עושה סדר בסלסלת הפירות היבשים וממליצה אילו פירות כדאי לאכול, למה לשים לב וממה להימנע.

פירות יבשים או מיובשים?
קיים הבדל בין פירות יבשים טבעיים לבין פירות המיובשים באופן מלאכותי. פירות המתייבשים על העץ כחלק מתהליך ההבשלה הטבעי שלהם, כדוגמת תמרים, עדיפים על פני פירות מיובשים (משמש, בננה, אננס, פפאיה וכו'), העוברים בדרך-כלל תהליכי ייבוש מתועש לאחר הקטיף.
מרבית היצרנים נאלצים "לטפל" בפירות הטריים באופן מלאכותי על מנת להפוך אותם למיובשים. תהליך זה כרוך בשימוש בטמפרטורות גבוהות ובחומרים משמרים כגון סולפיט וגופרית דו-חמצנית. בחומרים אלה משתמשים כדי לשפר את צבעם של הפירות, למנוע חמצון וקלקול ולהאריך את חיי המדף שלהם. לחלק מהפירות המיובשים מוסיפים גם שמנים, חומרי הזגה (ליצירת מראה מבריק) וצבעי מאכל מלאכותיים.


כמה סוכר?
בעיה תזונתית משמעותית ביותר בקטגוריית הפירות המיובשים היא כשמדובר בפירות המכילים כמויות גבוהות מאד של סוכרים מוספים. פירות מיובשים כדוגמת אננס, פפאיה, בננה ומנגו, עשויים להכיל כמויות גבוהות של סוכר מוסף. משרד החקלאות האמריקני בדק למשל את תכולת הסוכרים המוספים בחמוציות, ומצא שהיא עשויה להגיע עד לכ-65 גר' ל-100 גר'. צריכה מוגברת של סוכרים מוספים עלולה לגרום לעלייה ברמות הטריגליצרידים בדם, להגברת הסיכון לטרשת עורקים, לפגיעה בתגובת הגלוקוז-אינסולין, להגברת הסיכון לסוכרת, לצריכה עודפת של אנרגיה, להשמנת יתר ועוד.


העדיפו מתוק טבעי
החלפת ממתקים, מאפים, חטיפי אנרגיה מעובדים ועוד, העשירים בסוכרים מוספים, קמח לבן ושומן מוסף, בפירות יבשים טבעיים, יכולה לסייע, הן למבוגרים והן לילדים בקידום הבריאות ובמניעת מחלות. להבדיל מסוכרים מעובדים ומזוקקים, הגוף מותאם לצריכה מאוזנת של פירות יבשים טבעיים, כיוון שהמזון הצמחי השלם, מלווה בסיבים תזונתיים, החיוניים להאטת קצב ספיגת הסוכרים הטבעיים לדם, לבריאות מערכת העיכול ולתחושת שובע לאורך זמן. פירות יבשים טבעיים כדוגמת תמרים, עשירים גם בשפע מינרלים ונוגדי חמצון – פוליפנולים - התורמים למניעת יתר-לחץ-דם ולשמירה על בריאות כלי הדם והלב.

אילו פירות מומלץ לצרוך בשגרה היומית?
צריכת הפירות היומית המומלצת לאדם בריא, מגיל שנתיים והלאה, נעה בין 2 -5 מנות פרי ביום (מנה – פרי בינוני, 1/2 ספל פרי טרי חתוך/ 1/4 ספל פרי יבש, ½ ספל מיץ טבעי). צריכת הפירות המומלצת משתנה בהתאם לרמת הצריכה הקלורית  ודרגת הפעילות הגופנית.
מומלץ להעדיף פירות טריים על קליפתם, פירות יבשים טבעיים דוגמת תמרים, ולצרוך מיצי פירות טריים במתינות.


המג'הול הסופר-עסיסי מתאים לתנאי הסביבה האקלימיים של בקעת הירדן, אזור בית שאן ועמק הירדן ומתפתח בהם בצורה אופטימאלית, בהשוואה לאזורים מדבריים בהם נוטה המג'הול להתייבש במהירות עוד בהיותו על העץ.

מדובר בפרי עונתי שכבר עתה ניתן למצוא אותו על המדפים ברשתות השיווק ובחנויות המובחרות.





מרב מור אופיר, תזונאית קלינית, יועצת מדעית למועצת הצמחים מציינת כי המג'הול הסופר עסיסי מספק את הצורך שלנו באנרגיה ובמתוק באופן טבעי, מאוזן ובריא:
"התמרים הם הפתרון האידיאלי לצורך באנרגיה ולתשוקה שלנו למתוק.
להבדיל מסוכרים מעובדים ומזוקקים, הגוף מותאם לצריכת פירות כיוון שהמזון הצמחי השלם, מלווה בסיבים תזונתיים, החיוניים להאטת קצב ספיגת הסוכרים הטבעיים לדם, לבריאות מערכת העיכול ולתחושת שובע.
בנוסף, מזונות צמחיים שלמים כדוגמת המג'הול מהווים גם מקור למינרלים חיוניים: אשלגן, ברזל, מגנזיום ואבץ, חלקם תורמים למניעת יתר-לחץ-דם, וכן לנוגדי חמצון – פוליפנולים - התורמים להגנה על כלי הדם והלב.
שילוב של תמרים במסגרת תפריט יומי מאוזן, מאפשר לספק את הצורך באנרגיה ובמתיקות באופן טבעי ובריא תוך העשרת התזונה ברכיבים בריאותיים חיוניים".


להשיג בשווקים וברשתות השיווק.


ערכת הנבטה במחיר מיוחד למען מטרה טובה

ט"ו בשבט הגיע ומה יותר חווייתי מלשתול ולהנות מתהליך ההנבטה?
הדיירים המיוחדים של כפר עידוד בנתניה, מזמינים את הציבור הרחב לרכוש מתנה חווייתית לט"ו בשבט - ערכת הנבטה הכוללת עציץ חרס קטן,  שקית אדמה ושקית זרעים של עלי בייבי ורוקט.
  המוצר הוא פרי עבודת והמחיר?  קטן קטן -  רק 10 שקלים וכל ההכנסות לטובת דיירי הכפר.






ניתן להשיג ב:
משתלת כפר עידוד בנתניה, רח' הארי 51, רמת חן, נתניה טלפון   09-8632899
חנות כלים שלובים בת"א
משתלת השדה בכפר –סבא