מסעדת וונג- מסעדה ויאטנמית VONG



כבר כשהגעתי לרחוב רוטשילד מס' 15 בת"א, למסעדת וונג, התפעלתי.
העיצוב עוצר נשימה:


על הקירות טפט של ניירות בשכבות - השכבה התחתונה נייר ספר/עיתון והעליונה ציורים מעניינים שאני באופן אישי- מאוד מאוד אהבתי!
 


על השולחנות דפי פלייסמנט מהממים הממשיכים את הקו העיצובי.
אני לא התאפקתי וביקשתי מבעלת המסעדה כמה דפים בטייק אוויי על מנת להכין איתם משהו יצירתי בבית.
 


גם דלת השירותים לא פוספסה וקיבלה את הטאצ' שלה (מלבד היות הדלת מהממת לכשלעצמה ומתעתעת ביותר מאחר והיא נראית כחלק מהקיר):

והרי המנות שהוגשו לשולחני:

סלט פאפאיה ויאטנמי
אתחיל ואגיד שלמעלה מ-10 שנים היה לי עץ פאפאיה בגינה ובאופן קבוע השלכתי את פירותיו לזבל.
הם הגעילו אותי ברמות על.
בת דודתי שחיה מספר שנים בתיאלנד והיתה נשואה לתיאלנדי סיפרה לי שמהפירות הירוקים, הלא בשלים, נהוג להכין סלט מדהים.
שמעתי, הקשבתי ולא הפנמתי.

ונחזור למסעדה.
הוגשה לי מנה טעימה להפליא בה שולטת, כן- הפאפאיה הירוקה.
לגמרי מנה מומלצת! לגמרי טעיתי עד היום עם הפאפאיה.
פאפאיה אוכלים ירוקה בסלט. לא כתומה!

עוד בסלט- צ'ילי (ששולט ברוב המנות) אצות, בוטנים, כוסברה, שום ופריכיות אורז ביתיות.
היה טעים!

מנה ראשונה נוספת-
GOI-GA
סלט עוף שהושרה בג'ינג'ר ועל כן טעם הג'ינג'ר מאוד מאוד חזק.
מוגש על סלט ירקות בו שולט הכרוב.

מרקם העוף מאוד הזכיר לי סלט טונה.
פחות התחברתי למנה הזו בשל הטעם החזק של הג'ינג'ר אבל כן נהניתי מסלט הכרוב.

המנה הבאה, מומלצת בכל פה!

CAY CHICKEN
נתחי פרגית עסיסיים ברוטב מדהים על מצע עוגת אורז מטוגנת. אוי, כמה שזה היה טעים....
לא לוותר!

המשיכו להפתיע ולהרשים גם המנות הבאות (וזה קשה, אחרי מנה מושלמת כמו זו שמעל...).

VAN LEAVES ROLL 
עלי גפן ממוצאים במעיין קציצת בשר המזכירה בטעמה קבב.
כמה מפתיע! ציפיתי לעלי גפן רגילים שבדר"כ אני לא מתלהבת מהם וקיבלתי הפתעת בשר עטופה בעלה צרוב.
טעים ביותר!

הבאה בתור הינה מנת ה- VIETNAMESE EGG-ROLL-
מדובר בנתחי עוף ושרימפס עטופים בנייר אורז העוברים טיכון ומוגשים בלויית רטבים: אחד חמצמץ מתובל והשני עדין על בסיס בוטנים.
מגלגלים כל נתח בעלה חסה ובתוספת נענע ונהנים משילוב הטעמים ומהעסיסיות הרבה.
נהדר כמנה ראשונה לפתיחת התיאבון.

ה-דים סאם שהגיע טמן בחובו שרימפס והיה קליל לגמרי.
מנה טובה לסיום שלב המנות הראשונות ולמעבר חלק ונעים לשלב המנות העיקריות.



למרות שלדעתי הדים סאם יכל לסגור את שלב המנות הראשונות- הגיעה עוד מנה שהוכיחה שאין גבול לטעמים ולטוב שיש למסעדה הזו להציע-

BEEF BANH-
לחמניות אוריריות מאודות. כ"כ אוריריות שמרגישים כאילו אכלנו ענן!
בלחמניות בקר מבושל וירק.
המנה טעימה טעימה טעימה!

בין לבין הוגש סאקי.
אני לא אוהבת אלכוהול אבל מחברי לשולחן הבנתי שהוא שווה את הלגימה.

עברנו לעיקריות והוגשו 4 מנות בשר עם אטריות.
כולן, ללא יוצא מן הכלל היו מ-עו-לו-ת !!!
הייתי מפוצצת, לא יכולתי להכניס ביס לפה אבל היה מי ששידל אותי בשולחן "לטעום". טעמתי מכל אחת מהמנות ונהניתי מכל ביס!

תראו אותן.....




לקינוח הגיעו קפה ויאטנמי חזק מאוד המונח על שכבת חלב מרוכז.
שכנה לשולחן נהנתה ממנו מאוד ומסרה שכדאי....

לצידו של הקפה הוגשה בננה מטוגנת ומקורמלת ולצידה קרם יוגורט מוקצף.
ה-קינוח האולטימטיבי! התמוגגות....

באופן מפתיע, על אף מיקום המסעדה ועל אף האוכל המעולה- המחירים לא בשמיים. ראו פה.

אני- ממליצה!

מסעדת וונג
רוטשילד 15, תל אביב