חדש על המדף

 

 צילומים: קשת זאבי, shutterstock, יולה זובריצקי, אייל קרן, יחצ



כחול? כתום? סגול? או ירוק? באיזה פח לשים?

אסם-נסטלה מתחילה לשווק מוצרים עם סימון פחי המחזור, במטרה לעודד את הצרכנים למחזר את אריזות המוצרים. המהלך מתבצע במסגרת שיתוף פעולה עם תאגיד המחזור תמיר ובחברה מעריכים כי עד סוף 2020 יסומנו מאות מיליוני אריזות מוצריה עם סימון פחי המחזור.

המוצרים הראשונים שיסומנו הם חטיפי במבה, ביסלי, אפרופו ודובונים. עד סוף השנה יסומנו גם אריזות מוצרים נוספים, ביניהם: פודינג, ויטמינצ'יק, אבקות מרק, שקדי מרק, קטשופ, אבקות תיבול, בונז'ור ולתנור, ג'לי, פתי בר, עוגיות פיטנס, עוגות הבית, לחמית, פריכיות.

מנתוני המשרד להגנת הסביבה עולה כי מדי שנה מיוצרים בישראל 5.3 מיליון טונות פסולת עירונית ומסחרית, שמקורן בעסקים כגון חנויות, שווקים, משרדים, מסעדות, מרכזי קניות ובתי קולנוע ובפסולת ביתית. אורח החיים המודרני מוביל ליצירת כמויות עצומות של פסולת, כך שכל אדם בישראל מייצר בממוצע כ-2 ק"ג פסולת ביום, שהם כ- 730 ק"ג בשנה. עוד עולה מנתוני המשרד להגנת הסביבה כי פלסטיק מהווה 41.1% מנפח הפסולת בישראל, נייר - 15.8% וקרטון -12.25%.

למרבית חומרי האריזה ידרשו מאות שנים בטרם יתכלו, וחלקם לא יתכלו לעולם. פסולת כזו עוברת להטמנה וכך תופסת מקום יקר ומזהמת את הקרקע, את מי התהום ואת האוויר.

על מנת למזער את הנזק הסביבתי, הוצבו בערים וביישובים פחי מחזור בצבעים שונים, באמצעותם ניתן להפריד בין סוגי האריזןת ולהעבירם למיחזור.

סימון פחי המחזור בהתאם לחומר האריזה יעדכן את הצרכנים מה הוא פח המחזור המתאים לאריזת המוצר: אריזות נייר יקבלו סימון של פח כחול, אריזות זכוכית יקבלו סימון של פח סגול, אריזות פלסטיק, מתכת וקרטוני משקה יקבלו סימון של פח כתום.

לדברי אבי בן אסאייג, מנכ"ל קבוצת אסם-נסטלה: " עם החזרה לשיגרה חיוני להחזיר למודעות הציבורית את חיוניות ההגנה על הסביבה ולא לתת לשיח על הנגיף לטשטש את דחיפות הנושא. הפרדת הפסולת הביתית דורשת מאמץ קטן ותרומתה לסביבה עצומה. לכן , החלטנו להיות חלוצים בסימון האריזות. מעבר לסימון אנו עושים מאמץ אדיר להפוך את כל האריזות שלנו לברות מיחזור. עד סוף השנה נגיע לכמעט 70% ועד 2025 ל-100%. מעבר לנושא המיחזור אסם-נסטלה הציבה לעצמה יעדים שאפתניים לשמירה על הסביבה ובכלל זה אפס הטמנת פסולת בקרקע כבר בסוף 2020, מעבר לגז טבעי, חיסכון במים ( יעד כמותי), וצמצום הפליטות ממפעלי החברה( יעד כמותי) .




מותג חטיפי האנרגייה הטבעיים Ener Goodיעביר 10% מרכישת מוצריו באתר, לטובת מעשים טובים

מרגישים טוב – עושים טוב: מותג Ener Good - חטיפי אנרגייה טבעיים וטבעונים המיוצרים בישראל - יעביר 10% מכל רכישה של מוצריו באתר, לטובת מעשים טובים. בשלב ראשון, תועבר התרומה למשפחות האומנים שנפגעו ממשבר הקורונה.
לפי הפסיכולוגיה החיובית* עשייה בעלת תחושת משמעות תורמת לתחושת סיפוק ואושר ובמלים אחרות, התנדבות או תרומה וסיוע למישהו אחר, לא רק שתשמח את מי שביקשנו לסייע לו – אלא שהיא גם תתרום לנו עצמנו להרגשה טובה. בינינו, הרווח לתורם הוא אפילו משולש: שכן הוא גם תורם לאחר, גם תורם לעצמו הרגשה טובה (ולתחושת האושר האישי שלו) וגם תורם לגופו חומרים איכותיים מהטבע. (*פסיכולוגיה חיובית היא ענף בפסיכולוגיה העוסק בחקר האושר והשגשוג האנושיים, תוך ניסיון לטפח תכונות חיוביות ולתרום בכך ליצירת חיים מספקים יותר. עפ"י מחקרים שונים - חוויות חיוביות, עשייה בעלת משמעות ועוד - תורמות לתחושות נעימות).
תחת המותג Ener Good, מבית "טבע ירוק", ארבעה מארזים משפחתיים של 12 מרובעי אנרגייה, וארבעה מארזים של 30 חטיפי אנרגייה אישיים – כולם בטעמים נהדרים, המבוססים על פירות מיובשים. כל מארז משפחתי מוצע במשקל 300 גרם. מארזי החטיפים האישיים מוצעים במשקל 1,200 גרם (למעט מארז אחד – שמשקלו 750 גרם).
כל מוצרי המותג טבעיים וטבעוניים, ללא כל תוספות של סוכר, חומרים משמרים, צבעים מלאכותיים, רכיבים מן החי, קמחים או גלוטן, והם כולם מיוצרים בישראל. המוצרים כשרים פרווה בהשגחת הבד"צ.
 מרובעי האנרגייה במארז המשפחתי מוצעים ב- 4 טעמים: שילוב של תמרים, אבקת חרובים, קוקוס וקקאו; דובדבן אמרנה, תמרים, חמוציות, קוקוס וקקאו ; קוקוס, דובדבן אמרנה וחמוציות ; משמש, קוקוס, חמוציות ואוכמניות.
 חטיפי האנרגייה האישיים מוצעים ב- 4 טעמים: תפוח עץ, חמוציות, זנגוויל וכורכום (40 גרם לחטיף) ; קינואה ופירות יער (25 גרם לחטיף) ; דובדבן אמרנה (40 גרם לחטיף) ; משמש (40 גרם לחטיף).
התרומה מתבצעת ברכישה דרך האתר בלבד www.green-nature.co.il.
חברת "טבע ירוק", הדוגלת בקידום כל הטוב שיש לטבע להציע, משווקת מגוון מותגים ומוצרים: חטיפי אנרגייה של Ener Good , תוספי תזונה של Dr Green, חטיפי חלבון ואנרגייה שלVeg Protein , שמני איכות של Natural Oil, מוצרי היגיינה וטיפוח שלUnique Herbals , מלחים ותבלינים, סטיביה, מוצרי מזון טבעי בוואקום, שוקולד איכותי, עוגיות וקרקרים טבעיים, חליטות תה, מגע הקסם ועוד. את המוצרים ניתן להשיג בחנויות טבע ברחבי הארץ ובאתר החברה www.green-nature.co.il



איך אומרים אני אוהב אותך בחתולית?

יום החתול הבינלאומי שמצויין השבוע (ב-8 באוגוסט), מהווה הזדמנות נהדרת להגיד לחתול שלך כמה אתם אוהבים אותו. במיוחד לשם כך, חברת ביופט משיקה סדרת מעדנים לבבית ומפנקת לחתולים

המעדנים, של המותג האירופאי 'ויטהקרפט', מתאימים לחתולים בכל הגילאים ומעוצבים באריזה חמודה ולבבית. המעדנים מגיעים במגוון טעמים מיוחדים, ובשלושה מרקמים: ג'לי, פטה רך ורוטב נוזלי, ובמשקל 85 גרם.

המעדנים המיוצרים באירופה בתקני איכות מחמירים, מכילים מעל ל- 50% רכיבים מן החי, עשירים בחלבון, מכילים מגוון ירקות, ללא צבעי מאכל, ללא חומרים משמרים וללא תוספת סוכר.

מחיר מומלץ לצרכן: 5.9 ₪, להשיג בחנויות המחמד המובחרות


חדש לילדים: כוס הפלא עם אורות מהבהבים

מותג מוצרי התינוקות האמריקאי Nuby מציג את הלהיט הקיצי החדש לילדים- כוס פלא שאינה נשפכת ומשולבת באורות מהבהבים! הכוס בעלת פטנט ייחודי המונע את דליפת נוזל השתייה שבתוכה ומאפשרת לילד לשתות באופן עצמאי ללא חשש, וגם מהווה משחק מדליק עם אורות מדליקים ומהבהבים הפועלים כשטופחים בה קלות.

אחת המשימות החשובות של הורים בקיץ החם היא לדאוג שהילדים שותים כל הזמן, כאשר כל האמצעים לעניין כשרים, במיוחד אם מדובר בגימיקים ומשחקים שמהם ייהנו הילדים. כוסות הפלא מבית המותג הונדסו לשתייה ואחיזה קלות ללא טפטופים ודליפות בכל זווית בהן נאחזות, מה שהופך אותן לפריט פרקטי במיוחד לנסיעה במכונית, לטיולים ובבית. הכוסות נטולות שסתום, כאשר השתייה מהן מתאפשרת באמצעות טכנולוגיית Touch Flo המווסתת את צריכת הנוזל עם פעולת היניקה של הילד. שולי הסיליקון הרכים בחלקה העליון של הכוס מעוצבים באופן ייחודי להגנה על החניכיים והשיניים רגישות. בעת טפיחה קלה על דופן הכוס ידלקו וינצנצו מתוכה אורות צבעוניים שישעשעו את הילדים ויגרמו להם לשחק ולשתות מהכוס יותר. פרט חשוב נוסף הוא דופן הכוס הכפולה, המבודדת את קור המשקה ושומרת עליו קר לאורך זמן רב. הכוסות מגיעות במבחר צבעים לבחירה (כחול, אפור או ורוד), בנפח אחיד של 300 מ"ל ומתאימות לגילאי שנה ומעלה. 
המחיר: 59.90 שקלים.
להשיג ברשת שילב.





פירות קיץ חדשים בגרנות
חקלאי גרנות תשווק אבטיח ומלון לשווקים הסיטונאים ולרשתות המזון תחת מותג "חקלאי גרנות"
אבטיחים מסוג פאסיניישן ומקסימה ומלונים מסוג שרנטה, הדסון, ילו קנרי וגלרו הנחשבים לזנים איכותיים המאופיינים במתיקות גבוהה, ישווקו לשווקים הסיטונאים ברחבי הארץ ולרשתות המזון, בהם בשופרסל ורמי לוי • עם הצטרפותם של משקים חקלאים רבים מרחבי המדינה, ממשיכה "חקלאי גרנות" את התרחבותה ומגדילה את סל התוצרת החקלאית שלה בשוק המזון בישראל
"חקלאי גרנות", חברת החקלאים של הקיבוצים והמושבים החברים בתאגיד גרנות, הפועלת בתחום שיווק תוצרת חקלאית ישירות לקמעונאים, ממשיכה לבסס את מעמדה כשחקנית מפתח בתחום שיווק פירות וירקות בישראל ומרחיבה את הסל בפירות קיץ. החברה החלה לשווק אבטיחים ומלונים מזני בוטיק מיוחדים, הגדלים ביישובי דרום הארץ ומרכזה, לשווקים הסיטונאים בירושלים, צריפין, רחובות וחיפה, וכן לרשתות המזון הגדולות, בהן שופרסל ורמי לוי. על הפירות תתנוסס מדבקת המיתוג של חקלאי גרנות, כחלק מתהליך הזיהוי וההבטחה של מוצר איכותי הגדל בישראל.
אבטיח מסוג פאסיניישן הינו זן שפותח בארה''ב והגיע לישראל. האבטיח נטול גרעינים ומתאפיין ברמת מתיקות גבוהה, פריכות וטעם מעולה. בנוסף, יש לו חיי מדף ארוכים, והוא יכול להישמר עד 10 ימים במקרר בתנאי שימוש אופטימליים ללא התפתחות מרקם קמחי. גם היתרונות שלו עבור החקלאים הם רבים, מדובר באבטיח מהדור החדש המניב 7-8 טון לדונם שעמיד בפני מחלת הקרקע פוזריום. לפאסיניישן קליפה חיצונית ירוקה כהה, המקטינה נראות של מכות שמש הסבילות שלו להמצאות בשטח מספר ימים אחרי מועד הקטיף היא גבוהה. בנוסף, תשווק חקלאי גרנות אבטיח מסוג מקסימה, אבטיח ישראלי איכותי, מתוק וטעים עם חיי מדף ארוכים.
המלון הוא אחד הפירות האהובים על הישראלים. שרנטה הינו זן ייחודי של המלון, הנחשב לזן בוטיק ומאופיין בצבע כתום עז, גודל בינוני וטעם מתוק וטעים במיוחד. הילו קנרי הוא זן ספרדי בעל מתיקות וארומה של ליצ'י והגלורי וההדסון מאופיינים במתיקות גבוהה, נחשבים גם הם לזנים מובחרים של המלון. הפרי עשיר במים ובסוכרים בריאים וטבעיים שקל לעכל – לכן מלון נחשב לפרי בריא במיוחד. הוא בעל ערכים תזונתיים גבוהים ובריאים ומהווה מקור מצוין לוויטמינים מסוג A ו- C, החשוב למניעת התפתחות מחלות לב וכלי דם ומהווה נוגד חמצון חשוב בהתגוננות מפני מחלות. הסיבים התזונתיים שבמלון תורמים להרגשת שובע ויכולים לסייע גם בשמירה על משקל גוף מאוזן.
לדברי תמיר בושניצקי, מנכ"ל "חקלאי גרנות", "כשנתיים מאז החלנו לפעול, עשרות חקלאים ומגדלים מרחבי הארץ כבר הצטרפו לחברה וכיום הם משווקים את עיקר התוצרת החקלאים שלהם לגרנות. גם באבטיח והמלון, כמו בפירות וירקות אחרים, אנו עושים זאת בהצלחה הודות לשותפים נהדרים העוסקים בחקלאות במקצועיות ומסירות רבה. תנאי מזג האוויר הקשים שנוצרו בישראל בשנה האחרונה הקשו על הגידולים, אך לשמחתי אנו מצליחים לשווק תוצרת איכותית וטעימה לשווקים ולרשתות. רוב התוצרת מגיעה לבית האריזה של גרנות והיא עוברת מיון, בקרה ואריזה ונשלחת לרשתות עם מדבקות מיוחדות של חקלאי גרנות".



לכבוד ט"ו באב, חג האהבה, מציעה "תבואות" מתכון נהדר להכנת שוקולד ביתי טבעוני, העשוי מקקאו, שמן קוקוס ומייפל
לכבוד ט"ו באב, חג האהבה, מציעה חברת "תבואות", המתמחה במוצרי מזון אורגניים וטבעיים, מתכון להכנה של שוקולד ביתי טבעוני, העשוי מקקאו, שמן קוקוס ומייפל אורגניים. כמה פשוט ככה טעים.
מצרכים:
1/2 כוס אבקת קקאו אורגנית של "תבואות"
1/2 כוס שמן קוקוס אורגני בכבישה קרה של "תבואות"
1/2 כפית תמצית וניל איכותית
4 – 5 כפות מייפל אורגני של "תבואות"

אופן ההכנה:
לערבב בקערה את שמן הקוקוס כשהוא במצב נוזלי – עם אבקת הקקאו והווניל, עד לקבלת בלילה אחידה (כשהשמן בטמפרטורה מתחת ל-24 מעלות – הוא מתגבש, ואז יש להמיסו. בקיץ הישראלי יש להמיסו (רצוי ב"באן מארי") רק אם הוא נשמר במקרר)
לצנן את הבלילה 5 דקות על השיש ואז לשים במקרר (בחורף, אין צורך) ל- 25 דקות.
להוציא מהמקרר ולערבב פנימה את המייפל.
לצקת את הבלילה לתוך מגשי סיליקון ייעודיים לפרלינים, ולמלא כל גומה כמעט עד הסוף.
לשים בפריזר לשעה וחצי - שעתיים. כשמתחשק שוקולד - מוציאים כמה פרלינים שרוצים לצלחת הגשה, ומחזירים את השאר לפריזר (אחרת השוקולד יימס).
גיוון: בשלב בו מוסיפים את המייפל, אפשר להוסיף לחלק מהגומות את אחת התוספות הבאות: מעט מלח גבישי, גרידת לימון או תפוז, שברי פיסטוק, פקאן או אגוז מלך, ועוד.


"אחוה" והשף אבי ביטון מגישים לכבוד ט"ו באב קינוח מתוק לאוהבים: פרפה חלוה ברוטב סילאן עם קראנץ' גרנולה
חברת "אחוה", יצרנית הטחינה והחלוה המובילה בישראל, בשיתוף השף אבי ביטון, מגישים לרגל ט"ו באב מנה חגיגית ומתוקה, מבוססת טחינה גולמית, של פרפה חלוה ברוטב סילאן עם קראנץ' גרנולה ושערות חלוה. מנה נפלאה, מפנקת וטעימה, המתאימה לחגיגה זוגית ומשפחתית וכן כקינוח באירוח חגיגי.
ט"ו באב שמח!
מצרכים (לכ-6 מנות):
לפרפה:
1/3 כוס טחינה גולמית ללא מלח של "אחוה"
2 שמנת מתוקה (2 מכלים 250 גרם כל אחד)
1/2 כוס סילאן
3 כפות סוכר
1 כפית תמצית וניל
לרוטב:
1/2 כוס סילאן
2 מקלות קינמון
1 כוכב אניס
1/4 כוס מים
1 גרידת לימון
להגשה:
1/4 כוס גרנולה
שערות חלוה של "אחוה"

אופן ההכנה:
1. מקציפים את השמנת המתוקה בעזרת מיקסר ידני עד לקבלת קצפת יציבה. לאחר ההקצפה מוסיפים את הסוכר ואת תמצית הוניל. מוסיפים טחינה גולמית ללא מלח ומערבבים היטב.
2. מעבירים את הבלילה לתבנית צרה וארוכה ושמים בהקפאה למשך חמש שעות לפחות.
3. להכנת הרוטב, מבשלים את כל חומרי הרוטב בסיר קטן על הכיריים, עד לקבלת רוטב אחיד סמיך ומתוק.
4. להגשה, מוזגים את הרוטב בתחתית צלחת שטוחה. חותכים את הפרפה לחתיכות עבות ומניחים מעל הרוטב.
5. מפזרים מעל שערות חלבה וגרנולה ונהנים מכל ביס.