חדש על המדף


לרגל יום הנאצ'וס הבינלאומי שחל החודש, מציעה חברת "תבואות" להכין נאצ'וס ביתי, איכותי וטעים, מקמח כוסמין לבן אורגני

לרגל יום הנאצ'וס הבינלאומי שחל החודש, מציעה חברת "תבואות", המתמחה במוצרי מזון אורגניים וטבעיים, להכין נאצ'וס ביתי, איכותי וטעים, מקמח כוסמין לבן אורגני – אותו מלווים במגוון סלסות.
נאצ'וס (Nachos) הוא חטיף מצפון מקסיקו, העשוי מטורטייה מטוגנת המוגשת עם מבחר רטבים וסלסות, בהן נהוג לטבול את הנאצ'וס. המנה הקלאסית מורכבת מנאצ'וס ורוטב מגבינת צ'דר ופלפל חלפיניו. ההערכה היא שאת המנה יצר בשנת 1943 מלצר בשם איגנסיו אנאיה, שעבד במסעדה בצפון מדינת קואווילה במקסיקו, קרוב לגבול עם טקסס.
הכוסמין הוא זן דגן קדום. קמח הכוסמין הלבן ניחן בכמות חלבון גבוהה משל קמח חיטה לבן, והוא עשיר יותר בוויטמינים ובמינרלים. הקמח מיוצר מגידול אורגני, ללא חומרי הדברה וכימיקלים מזיקים.


כשר פרווה בהשגחת הרבנות ובהשגחת הבד"ץ בעלז.
מחיר: 12.90 ש"ח לאריזה של 500 גרם.
להשיג ברשתות השיווק, בתי הטבע ובחנויות מובחרות ברחבי הארץ.
מתכון לנאצ'וס מקמח כוסמין לבן
נאצ'וס מכינים מטורטייה: המתכון הוא לטורטייה, אותה חותכים לטריזים/משולשים או שוברים, ואז מטגנים או אופים – כדי לקבל נאצ'וס.


טורטייה ביתית מקמח כוסמין לבן (8 טורטיות)
מצרכים:
1+2/3 קמח כוסמין לבן אורגני של "תבואות"
1/2 כפית מלח
3/4 כפית אבקת אפיה
1/2 כפית כורכום
3 כפות שמן ענבים או חמאה רכה (לא נוזלית)
1/2 כוס מים חמימים

אופן ההכנה:
• להכניס לקערת המיקסר את החומרים היבשים, ולערבב היטב – עם וו לישה - 1/2 – 1 דקה.
• מוסיפים את המים והשמן בהדרגה, ומערבלים 3 – 4 דקות, עד שמתקבל בצק אחיד ורך. מעבירים למשטח עבודה ולשים ביד, עד שהבצק הופך לכדור חלק ורך. על הבצק להיות נעים למגע ומעט דביק. אם הוא עדיין קשה – להוסיף עוד 1 – 2 כפות מים, וללוש עוד דקה.
• מכסים במגבת לחה (ללא ניחוח של סבון/מרכך כביסה!), ומניחים למנוחה של 20 דקות.
• על משטח עבודה מקומח, מחלקים את כדור הבצק ל-8 חתיכות, שאותן מגלגלים לכדורונים שווים בגודלם. מניחים בצלחת/מגש מקומח, מכסים ומניחים למנוחה של עוד 12 דקות.
• מרדדים כל כדורון לטורטייה דקיקה, בעובי של כ-2 מ"מ ובקוטר של כ-20 ס"מ.
• מחממים היטב מחבת גדולה וכבדה, על אש גבוהה. לא לשמן.
• מניחים בה טורטייה וצורבים 1 – 1.5 דקות, עד שנוצרות בועות, והיא מזהיבה - אך לא נשרפת. להפוך צד ולצרוב עוד כדקה.
• להניח בצלחת שעליה מגבת מטבח (נטולת ריח...).

נאצ'וס
• כשהטורטיות מוכנות, חותכים כל אחת ל- 12- 16 טריזים/משולשים.
• מטגנים את המשולשים בשמן חם, או – מרססים אותם בשמן ומניחים בתבנית אפייה, מרופדת בנייר אפייה, המרוסס גם הוא במעט שמן.
• אופים בתנור שחומם מראש ל-180 מעלות, כ-4 דקות. מוציאים ומצננים לטמפרטורת החדר.

מגישים עם מבחר סלסות ומטבלים: סלסת עגבניות חריפה (או לא), גוואקמולי, מטבלי יוגורט וגבינות ועוד.


"שמרית" משיקה סדרת בצקים מצוננים מוכנים לאפייה
הסדרה החדשה כוללת בצק עלים, פיצה, פילו ופריך המאפשרת אפייה קלה, נוחה ואיכותית, ללא צורך בהפשרה ולשימוש מיידי • הבצקים ללא חומרים משמרים, מתאימים למגוון רב של מאפים מלוחים ומתוקים, קלים ומהירים להכנה – רק להוציא מהמקרר ולאפות
חברת שמרית, יצרנית מוצרי האפייה הוותיקה והמובילה בישראל, מרחיבה את פעילותה לתחום המאפים ומשיקה קטגוריית מוצרים חדשה שטרם נראתה על המדף. החברה משיקה סדרת בצקים מצוננים ומרודדים מוכנים לאפייה. מדובר בקטגוריה חדשה בשוק, שכן הבצקים הקיימים נמכרים קפואים. זוהי הפעם הראשונה שישווקו בצקים מצוננים היכולים להישמר טריים במקרר ומוכנים לשימוש מיידי, שאינם מצריכים תהליך הפשרה של שעות. סדרת המוצרים החדשה כוללת בצק עלים, דפי בצק פילו, בצק פיצה המשמש כבסיס לפיצה ובצק פריך לעוגיות ומאפים מתוקים.
קטגוריית הבצק המצונן היא מהקטגוריות הקמעונאיות הצומחות ביותר בעולם. פתיחת הקטגוריה הביאה לצרכנים חדשים וזאת בזכות הכנה קלה, חיסכון בזמן, והיכולת לבחור את הרכיבים והתוספות, מתאים להכנה עם ילדים והכי קרוב לאפייה ביתית. כעת מביאה שמרית, בעלת המומחיות והניסיון בתחום האפייה, את קטגוריית המוצרים לישראל, שנחשבת לחידוש מהפכני ומציעה שדרוג לבצק הקפוא, קרובה יותר לבצק ביתי ואיכותית וחוסכת זמן ומאמץ ונותנת פתרון לבעיית צריכה ידועה – זמן הפשרה.
שוק הבצקים הקפואים בישראל נאמד במעל ל-200 מיליון ₪ בשנה. השחקניות המובילות את השוק הן תנובה (מותג מעדנות), המחזיקה בנתח שוק של 52.6%, נטו (מותג שלושת האופים) עם 12.7%, זוגלובק עם 9.5% ואסם (מותג בונז'ור) עם 5.6% נתח שוק, נתוני ינואר-מאי 2019.
סדרת הבצקים המצוננים החדשה של "שמרית" יכולה לשמש כפתרון לארוחת ערב מהירה, ספונטנית או לכל אירוח מהיר שרוצים תוצאות טעימות ואיכותיות ובזמן קצר. קלות השימוש בבצקים, שאינם זקוקים להפשרה, מצריכים רק להוציא מהמקרר, לפרוס על גבי נייר אפייה הכלול במארז ולאפות.

סדרת המוצרים כוללת:
בצק עלים מצונן ומרודד היחיד בישראל ללא מרגרינה, ללא חומרים משמרים וללא שומן מוקשה, מגולגל בנייר אפייה להכנה קלה ומהירה. רק להוציא מהמקרר, לפרוס על גבי תבנית אפייה, להוסיף מלית מלוחה או מתוקה ולאפות (300 גרם).
בצק פילו מצונן ומרודד ללא חומרים משמרים, נוח לשימוש ואינו מתייבש במהירות. 14 דפי פילו מוכנים לשימוש, טריים לאורך זמן ואינם נקרעים בקלות. רק להוציא מהמקרר, לפרוס על גבי תבנית אפייה, להוסיף מלית מלוחה או מתוקה ולאפות (300 גרם).
בצק פיצה מצונן ומרודד חדש לחלוטין בשוק הישראלי. הבצק ללא חומרים משמרים, מגולגל בנייר אפייה ומאפשר לשלוט בתוספות על הפיצה. רק להוציא מהמקרר, לפרוס על גבי תבנית אפייה, להוסיף רוטב ותוספות ולאפות. ניתן לעשות בבצק הפיצה שימוש למאפים מלוחים נוספים (415 גרם).
בצק פריך מצונן ומרודד ללא חומרים משמרים, עשיר בטעם מעודן למאפים מתוקים, מגולגל בנייר אפייה להכנה קלה ומהירה. רק להוציא מהמקרר, לפרוס על גבי תבנית אפייה ולהוסיף מלית מתוקה לפני או אחרי האפייה (280 גרם).
לדברי יובל קמפ, מנכ"ל חברת "פאקא תעשיות" יצרנית "שמרית", ההחלטה להרחיב את הפעילות לתחום הבצקים התבססה על מחקר צרכנים שהחברה ערכה שזיהה דרישה לזמינות וקלות הכנה המתאימים לאורך החיים המודרני. "הבצקים המצוננים נועדו לשימוש מיידי המאפשר לצרכנים לאפות מאפים על בסיס בצק באופן מיידי, ללא צורך בהפשרה או בהמתנה. להערכתנו, סדרת המוצרים החדשה תוביל לשינוי הקטגוריה כולה, שתתפתח לתחום המצונן".


כשר פרווה בהשגחת בד"צ בית יוסף.
מחיר מומלץ לצרכן: כ- 15 – 17 ₪.
להשיג ברשתות השיווק ברחבי הארץ (בהן שופרסל, יוחננוף, יינות ביתן וחצי חינם ועוד) – במקרר ליד הפסטות (ולא במקפיא).


מותג מזון הבריאות "GREENY" מציג: שמן פרג בכבישה קרה, מתאים לתיבול סלטים וירקות מבושלים

השמן מופק מזרעי פרג מובחרים בתהליך של כבישה קרה, השומרת על ערכיו התזונתיים של השמן. השמן עשיר בערכים תזונתיים ובהם יוד, אומגה 6 ו-9, ויטמין E ועוד. הוא אינו מתאים לטיגון.

כשר למהדרין בהשגחת בד"צ בית יוסף.
מחיר: 45-40 ש"ח לבקבוק של 250 מ"ל.
להשיג ברשתות הטבע ומזון: קסם הטבע, נקודת טבע, לגעת באוכל, זמורה אורגני ובחנויות טבע מובחרות.
לרגל הסתיו מציע GREENY מתכוני סלטים סתוויים חמימים:

אפונה עדינה ברוטב שמן פרג בכבישה קרה, ועשבי תיבול
מצרכים:
1 אריזה של אפונה עדינה, קפואה
3 כפות שמן פרג בכבישה קרה של "גריני"
1/2 – 3/4 כפית מלח ים אטלנטי
1/4 – 1/2 כפית פלפל שחור גרוס
1/2 – 3/4 כוס עלי פטרוזיליה וכוסברה, קצוצים (ללא גבעולים)
1-2 שיני שום, כתושות

הוראות הכנה:
• להכין את האפונה עפ"י ההוראות. לסנן.
• לערבב את כל חומרי הרוטב, ולצקת על האפונה. לתקן תיבול. אפשר להגיש חם, פושר או בטמפרטורת החדר.

סלט תפוחי אדמה עם פטה, בצל סגול ופטרוזיליה
מצרכים:
1 ק"ג תפוחי אדמה קטנים, שטופים – עם קליפה
1 בצל סגול בינוני, חתוך לחצי ופרוס דק
1/4 – 1/2 כוס פטרוזיליה, קצוצה גס
100 גרם גבינת פטה/פטינה – חתוכה לקוביות

לרוטב:
1/4 כוס שמן פרג של "גריני"
1/5 כוס חומץ הדרים או תפוחי עץ
1/4 – 1/2 כפית פלפל לבן
1/4 כפית מלח
1 כפית דבש
1/4 כפית שום גבישי

הוראות הכנה:
• לבשל את תפוחי האדמה עד שהם רכים אך לא מתפוררים.
• כשהם עדיין חמים - לחתוך אותם לקוביות גדולות ומייד לתבל ב-3/4 מהרוטב.
• להוסיף בצל ולערבב בעדינות.
• לפני ההגשה לפזר מעל קוביות פטה ופטרוזיליה, ואת שארית הרוטב.
מומלץ להגיש בטמפרטורת החדר.
** מאחר והסלט מכיל גבינה שטעמה מלוח, כמות המלח ברוטב נמוכה במיוחד. אם שמים פחות גבינה – יש להוסיף מלח לרוטב.



מותגי השוקולד Snickers ו-Twix משיקים מוצרים חדשים
חברת מרס, משיקה מארזי 10 סטיקס (אצבעות), של חטיפי השוקולד האהוביםSnickers ו-Twix.
אריזות הסטיקס מהוות תשובה לצורך בנשנוש מספק ומענג בין הארוחות. הפורמט החדש של החטיפים מתכתב עם טרנד הקטנת הגודל והקלוריות בענף החטיפים והמגמה הגוברת של העדפת אריזות אישיות לצריכה ידידותית ונטולת רגשות אשם. מארזי הסטיקס מכילים 107 קלוריות בלבד ליחידה של סניקרס, ו-113 קלוריות בלבד ליחידה של חטיף טוויקס.
חטיף סניקרס סטיקס מכיל גרסת אצבע ארוכה וצרה של חטיף הסניקרס המקורי והאהוב עם אותו שילוב של נוגט, בוטנים וקרמל בציפוי שוקולד. וחטיף טוויקס - שעבר מגרסת הזוגות לאצבעות ביסקויט קרמל ושוקולד עטופות כל אחת בנפרד.
החטיפים במארז החדש מהווים גם אלטרנטיבה מרעננת לתחום הנשנוש שליד הקפה.

 

על פי חברת מרס, חטיפי הסטיקס מותאמים לספק את הצורך של צרכנים לנשנוש קל ומתוק לצד המשקה החם בהפסקת הקפה בעבודה, בזמן אירוח חברים בבית או בנשנוש של אחה"צ. יתרונם הגדול של חטיפי הסטיקס הוא שניתן לטבול אותם בכוס משקה חם ולהנות מחווית אכילה שונה של החטיפים האהובים, שמשתלבים היטב עם טעמי הקפה.
אריזת סטיקס מוצעת במחיר של 16.9 שקלים (מחיר מומלץ לצרכן).
ניתן להשיג ברשתות המזון השונות.