פסטיבל הקומדיות הצרפתיות או לה לה! חוזר אלינו במהדורתו החמישית



פסטיבל הקומדיות הצרפתיות או לה לה! של סינמטק תל אביב חוזר אלינו במהדורתו החמישית ויוקרנו בו מיטב הקומדיות הצרפתיות העכשוויות לצד קלאסיקות בלתי נשכחות. הפסטיבל מאורגן ומופק על ידי קרולין בונה מנכ"לית עדן סינמה ובתמיכת המכון הצרפתי בישראל וחברת יוניפרנס פילמס. במהלך הפסטיבל יוצגו 16 סרטים: 14 סרטים מן השנה החדשה ושני סרטים קלאסיים.
סרט הפתיחה "תנו לפרוש בשקט" סרטו של פבריס בראק, עוסק בנושא שידבר על ליבם של הורים רבים המתמודדים מדי יום עם הבעיה של הדור הנוכחי, הסבים והסבתות שנדרשים לגדל את הילדים. הקרנות הבכורה בישראל של הקומדיה המשעשעת יערכו בפסטיבל במקביל ליציאתה לאקרנים בצרפת.


הפסטיבל מזמן אפשרות ליהנות מכמה מן הסרטים המשעשעים שהוצגו השנה בצרפת, אבל יחד עם זאת הקומדיות שבחרנו להציג בפסטיבל השנה עוסקות בדרך קומית בנושאים המטרידים את החברה הצרפתית היום, הבדלי מעמדות, זרים, משפחה, מערכת החינוך ובעזרת הומור מעבירות מסרים חשובים על הבנה, קבלה ומלחמה בדעות קדומות וגזענות. ובמה סרטים מיוחדים בסגנון ובאמירה שלהם. ז'ראר דפרדייה, כריסטיאן קלבייה, ז'וזיאן בלסקו, קד מראד, ז'אן דוג'ארדן, תיירי לרמיט, מישל לרוק, אדוארד בר, בנואה פולוורד הם רק מקצת השחקנים שיצחיקו אותנו על המסך בפסטיבל השנה.

בפסטיבל יוקרנו הסרטים: "תנו לפרוש בשקט", "החתן האידיאלי", "רוקסאן", "ירח דבש פולני", "ונציה לא נמצאת באיטליה", "שני בנים", " עושים שכונה", ""מלחמת המעמדות", חותנים ומחותנים", "רצון חופשי","השרימפס הנוצצים", "מייד אין צ'יינה", "עור צבי", "הדוכסים הגדולים", "הקמצן", "עוף גוזל".


הפקה וניהול אמנותי: קרולין בונה, עדן סינמה
ניהול הפקה: יועד עירון ואנה מירסקי