אקווריום ישראל- הים של ירושלים

  

צילומים: קשת זאבי

צמוד לגן החיות התנ"כי בירושלים הוקם אחד הפרוייקטים המרשימים ביותר בשנים האחרונות: אקווריום ישראל. מדובר במבנה על שטח של כ- 7 דונם בו אקווריומים עצומים, מלאים בעשרות אלפי דגים מסוגים שונים.ה גישה אליהם היא באופן הישיר ביותר שאי פעם תהיו לדגים מסוג זה והרושם ענקי!



 

רוב שטחי המבנה נמצאים "מאחורי הקלעים" והם בעצם האקווריומים שהמבקרים רואים, לרוב רק את חלקם הקדמי, אך ישנם גם אקווריומים שניתן להקיף ואף להכנס למרכזם.

 

בכל האקווריומים שוניות מלאכותיות, חוץ מאשר באקווריום אחד בו יש אלמוגים אמיתיים והוא מהווה בית גידול עבור האלמוגים שעתידים להכנס בהמשך לכל האקווריומים ולהחליף את המבנים המלאכותיים.

 

הסיור אורך כשעה וחצי, במהלכו בכל חלל יש מדריך הנותן הסברים מפורטים על תכולת האקווריומים. ניתן בסיום הסיור לחזור עליו שוב, כמה שתרצו!

 

בשל הקרבה לגן החיות התנ"כי אני ממליצה לשלב בין השניים, רצוי מאוד להיות בשעות החמות בסיור באקווריום ואת השעות הקרירות יותר (בוקר/ערב) להעביר בגן החיות התנכ"י.


 

עלות ההשקעה באקווריום היא, עד כה, 100 מליון שקל, ואין ספק שמדובר בהשקעה ראויה עבור הציבור הישראלי.

 

הכל מדהים! והמחיר? 45 שקל לכרטיס כניסה (ויש הנחות לאוכלוסיות שונות- חיילים, קשישים ועוד) המחיר מאוד שפוי והגיוני ומאפשר למשפחות מכל המעמדות להגיע ולבקר באקווריום.

 

התצוגה שאהבתי יותר מכל היתה של המדוזות. בים אני בורחת מהן אבל פה, באקווריום, הן נראות כמו רקדניות בלט, כ"כ הרבה יופי!


 

כאמור, באקווריום סוגים שונים של תצוגות ובהן גם מנהרה שכל כולה אקווריום אחד גדול, כך שהמים והדגים סובבים אתכם מכל הכיוונים.

 

בילינו במקום במשך 3 שעות, זוג הורים ושני מתבגרים. כולנו, ללא יוצא מן הכלל, מצאנו עניין רב בתצוגה ובהסברים.


 

אודות:
אקווריום ישראל, ירושלים ע"ש משפחת גוטסמן הינו האקווריום הראשון בישראל. האקווריום עוסק בשימור בתי הגידול והסביבה הימית בישראל, נושא המהווה את האתגר העכשווי של שמירת הטבע בישראל.

 

חוויית הביקור באקווריום תוביל אתכם במסלול מרתק המדגיש את בתי הגידול הימיים בישראל – הים התיכון, ים סוף ואפילו ים הכינרת וים המלח.
מסלול הביקור באקווריום יוביל אתכם למסע מרתק בין בתי הגידול הימיים השונים בישראל, בים התיכון. במתחם תפגשו מגוון יצורים מבתי הגידול שבחוף  הרדוד ועד למעמקי הים הפתוח. בתצוגות ים סוף תכירו את הדגים והאלמוגים הצבעוניים הייחודיים לים.


 

המסלול החד כיווני יוביל אתכם בין העולמות הקסומים של הים והיצורים השוכנים בו.

האקווריום הוקם בהתאם להמלצות התוכנית הלאומית לשמירת המגוון הביולוגי בישראל. המלצות אלה מדגישות את הצורך הדחוף והמידי בשימור הסביבה הימית בישראל. בתי הגידול, הדגים, האלמוגים ושאר יצורי הים נתונים לאיומים אקולוגיים רבים – זיהום הים וחופיו, דייג יתר ולחץ מתמיד של גורמים שונים כתיירות, מסחר, התפלה, קידוחי גז ונפט.
בשל כל אלה נבע הצורך הדחוף לבנות מרכז שיעסוק בשימור, במחקר, בחינוך, הסברה והעלאת המודעות הציבורית לשמירה על הים וחופיו.


ההשתתפות בסיורי החשיפה באקווריום הינם אך ורק ברכישת כרטיסים מראש