כרטיסי האשראי הנטענים של דואר ישראל- התנהלות כלכלית נבונה בחו"ל



בעבר, כשאנשים טסו לחו"ל, הם נהגו לקנות חגורת כסף שהיתה מצמידה את כספם לגוף, כך הבטיחו לעצמם שלא יאבדו את הכסף או יכוייסו.
ההתנהלות עם חגורת הכסף היתה מתישה. מלבד אי הנעימות על הגוף, בכל פעם שרצו לקנות משהו היו צריכים האנשים להכנס לתא שירותים ולהתחיל להתפשט על מנת להוציא כמה שטרות. אין ספק שזה מעצבן!

עם הזמן, רוב האנשים עברו לשימוש בכרטיסי אשראי, אבל גם פה- ישנה בעיה- במידה וכרטיס האשראי נגנב ממך, או איבדת אותו- עד שתבטלו אותו- מישהו חוגג עליו ועל חשבונך, ובנוסף- התייר נשאר ללא אפשרות וגישה לכסף.
הפתרון הטוב ביותר היום הוא הכרטיס הנטען של רשות הדואר.
ניתן להחליט מראש כמה כסף יהיה בכרטיס כך שגם תשלטו בבזבוזים וגם, במידה והכרטיס לא יהיה בידיכם יותר, ההפסד לא יהיה גדול מדי.
במידה ונגמר הכסף בכרטיס- ניתן להטעין אותו שוב בקלות. כך שבעצם אפשרי מראש להחליט שמטעינים אותו במעט כסף בכל פעם.



בחופשה בהונג קונג נהנינו מאוד מהשימוש בכרטיס. הוא קל לשימוש- ממש כמו כל כרטיס אשראי אחר ומכבדים אותו בכל בית עסק.

הו הונג- גיסתי לעתיד- נהנתה מארוחה טעימה עליה שילמה באמצעות הכרטיס:

יתרונות השימוש בכרטיס האשראי הנטען של דואר ישראל:
  • שליטה מלאה בהוצאות – משתמשים בכסף המוקצב בכרטיס
  • כרטיס בטוח עם החזר כספי במקרה של אובדן או גניבה
  • הכרטיס נמכר ללא צורך בפתיחת חשבון
  • ניתן להטעין כרטיס ע"י העברה בנקאית מכל חשבון בנק בארץ
  • אפשרות להשתמש בכספומטים ובחנויות ברחבי העולם כמו כרטיס אשראי רגיל
  • הכרטיס מיועד גם לשימוש ברכישות באתרי אינטרנט בארץ ובינלאומיים


פרטים נוספים:
חברת דואר ישראל מדווחת היום על 400 אלף כרטיסי מט"ח נטענים, לרגל עונת הנסיעות ולאור הגידול בהזמנות סחר מקוון. לדואר ישראל, באמצעות בנק הדואר, יש מוצר ייחודי והוא כרטיסי מט"ח נטענים בדולרים, יורו או ליש"ט, אשר מונפקים ע"י ויזה (דולר) ומאסטרכארד (יורו, ליש"ט) העולמיות. כרטיסי המט"ח הנטענים הינם רב פעמיים ומאפשרים רכישה בטוחה בבתי עסק בחו"ל, משיכה בכספומטים ברחבי העולם, ללא צורך בחשבון בנק, ויכולת לשוב ולהטעין את הכרטיסים מרחוק. עד כה שימשו הכרטיסים בעיקר את הנוסעים לחו"ל, אך בשנתיים האחרונות החל הציבור בישראל גם לעשות בהם שימוש להזמנת קניות באתרים בינלאומיים. הערב עולה החברה בקמפיין חדש, שמטרתו עידוד שימוש ויצירת מודעות לכרטיסי המט"ח הנטענים של דואר ישראל, גם לקניות באתרי הסחר המקוון, וזאת באמצעות סרטונים הומוריסטים קצרים אותם מובילה הדמות המצוירת של דורי, אשר יצרו ניר וגלי, באמצעות פרסום גליקמן-שמיר-סמסונוב. הקמפיין יעלה בטלוויזיה וכן בדיגיטל למשך כשבועיים. 


 

יורם מימון, מנהל בנק הדואר, מסר "אחד הדברים המעניינים שראינו הוא גידול בשימושים בכרטיסים אלו בעקבות התפתחות הסחר המקוון. כיום משמשים כרטיסי המט"ח הנטענים לקניות גם לרכישות באתרי אינטרנט, כאשר 60% מהשימושים כיום מבצעים בארץ לרכישות באתרים מחו"ל. בנק הדואר הוא למעשה הרשת הגדולה בישראל לרכישת שירותי מט"ח והמרות מטבע חוץ. ניתן לרכוש מט"ח במזומן ב-300 הסניפים המוכרים מט"ח, ולרכוש את כרטיסי המט"ח הנטענים בכל 700 הסניפים והסוכנויות ברחבי הארץ. כרטיסי המט"ח הנטענים של בנק הדואר משמשים כאמצעי תשלום בטוח למטייל ולצרכן הישראלי הרוכש באתרי אינטרנט, תוך שליטה מלאה בהוצאות, וללא חריגות בחשבון. אוכלוסיה נוספת המשתמשת בכרטיס היא נוער וצעירים המשתמשים בכרטיס כתחליף לכרטיס אשראי, כאשר הכרטיס משמש אותם הן לרכישות והן לטיול הגדול בחו"ל".

עלות הנפקת הכרטיס 45 שקלים, (תשלום חד פעמי). טעינה חוזרת תעלה 0.8% מסכום הטעינה. בכרטיס של ויזה סכום ההטענה המינימלי הוא 50$ עד תקרה של 2,500$, ובמאסטרקארד סכום הטעינה המינימלי 250 שקל, לשימוש עד תקרה של 5,000$ אירו/ליש"ט (בשווי זהה). ניתן להטעין את כרטיסי המט"ח של בנק הדואר בסניפי דואר ישראל וכן ע"י העברה בנקאית מכל חשבון בנק בארץ ישירות לכרטיס.