מלון יערים במעלה החמישה





צילומים: אריאל גמרסני, קשת זאבי

בימים החורפיים ביותר השנה, כשהברד מכה ואוטוטו השלג מגיע, כמה ימים לפני שאריאל ואני חגגנו 17 שנים יחד וממש לכבוד הולנטיין הגענו לסופ"ש שכולו אהבה וחוויה ב
מלון יערים הנמצא במעלה החמישה.

המלון מצוי בליבה של חורשת עצים יפייפיה.

 


מלון יערים הינו מלון ותיק הקיים משנת 1938, אך למרות שהוא אינו חדש הוא מתוחזק ומחודש ברמה כזו שאני, זו שתמיד רואה כל לכלוך וכל תיקון שנעשה באופן רשלני- נהניתי מהנקיון ומרמת הגימור של החדרים והחללים הציבורים. מעולם לא הייתי במלון כ"כ נקי וכ"כ מסודר ומאורגן!

כך נראה חדר במלון:


החדר מאפשר לינה של זוג+ילד.

 



דבר שמאוד אהבתי בחדרים- אין שטיח מקיר לקיר אלא רצפה.
מבחינתי שטיח מקיר לקיר זו תמצית הלכלוך. אף פעם אי אפשר לנקות אותו היטב וכבר נתקלתי במלונות בהם היה ריח של טחב בחדרים בגלל שטיח רטוב שלא התייבש מיד. במלון יערים הרצפה הינה רצפת פרקט הניתנת לניקוי יסודי ונראית בהתאם.

בכל יום ישנה קבלת פנים יפה לאורחים המגיעים למלון (אבל גם האורחים הקיימים יכולים להתענג על הפינה) ומוזיקה נעימה בלובי.

עמדת קבלת הפנים מעולה, נתקלתי בה כבר בעבר במלונות אחרים ואני חושבת שזה שוס.
העמדה הזו מאירה את פני האורחים הנכנסים לאחר נסיעה ארוכה, וממלאת מעט את הבטן באופן כזה שנותן זריקת מרץ ומחזיק את האורחים עד לארוחת הערב.



לאחר מנוחה קלה בחדר, עברנו על לוח האירועים של המלון ושמחנו לגלות כי המלון מציע מגוון רחב של פעילויות.
הפעילויות אותן חווינו בסוף השבוע היו: סדנת יין, סדנת בקלאוות, שירה בציבור, טיול ברחבי הקיבוץ וסיור בחממת הסחלבים והרצאה מעניינת של סיוון רהב מאיר.


בנוסף להרצאות ולסדנאות המעניינות ישנם גם מתקני המלון: בריכה מקורה, ג'קוזי, סאונה רטובה, סאונה יבשה, מכון כושר וספא טיפולים.

 



אריאל ואני ניצלנו את מיקומו האטרקטיבי של המלון ויצאנו לטיול רגלי עצמאי ביער מעלה החמישה הצמוד.

 


 

 

 

 


לנוחות האורחים ישנו מועדון ילדים ולובי מפואר בעל מערכות ישיבה רבות וספריית ספרים.


 

 

 

 



במידה והנכם מגיעים כקבוצה לצורך כנס, יעניק לכם המלון גישה לאחד מחדרי הכנסים שלו ויארגן בופה טעים ומרשים במיוחד (ראו את שולחן הפירות!). כל זאת בתשלום נוסף, כמובן.
 

 

 

 

 

 

 

 

 
ארוחות המלון נעשות במתכונת מאכלי עדות והן מאוד עשירות וטובות:





















 

 

במהלך הארוחות השונות שמחתי לראות את אחד משפים המלון (ישנם 14!) מוביל את אחד האורחים בין הדוכנים השונים ומסביר לו מה הוא יכול לאכול ומה לא, בשל היותו ציליאקי.
היחס האישי הזה שווה המון!


 

 

 

 

 

 

 

 

וראו את הקינוחים היפייפיים והטעימים לא פחות מיופיים:

 

 

 

 

 

 

 
בין הארוחות והפעילויות הרבות שהינו גם בלובי ונהנינו מן היצירות המקוריות המצויות בו

 

 

 

שמתם לב לאופניים מעץ? אז אופניים הן מוטיב חוזר במלון וניתן למצוא אותן בצבעים שונים ברחבי הגינות סביב למלון:

 

 

 
בתחילת הסיקור ציינתי את פעילויות ההעשרה שמציע המלון לאורחיו, הנה מספר תמונות שיעבירו לכם את האוירה מן הטיול ברחבי הקיבוץ, ברפת, בחממת הסחלבים ובאתרי ההסטוריה:

 

 

 

 

 

 

 
הטיול לווה במדריך נהדר שהעשיר את ידיעותנו על איזור המלון ועברו ההסטורי.


חזרנו למלון עייפים אך מרוצים הישר לפינת קבלת הפנים ולאחר מכן לחיק החדר הנעים.

לסיכום הנופש במלון:
היה נהדר ומושקע!
החדר נעים ונקי והשירות מעולה.
הארוחות היו מגוונות, עשירות ובריאות.
תכנית הבידור וההעשרה היתה מן הגדולות והמעניינות ביותר שחוייתי בכל סיקורי בתי המלון שעשיתי עד כה.
לא היה לנו רגע דל וגם לא הספקנו לעשות את כל הפעילויות מרוב שהיה עושר שלהן.


קוראי הבלוג שלי נהנים מהטבה מיוחדת של 15% הנחה בהזמנת חדר במלון יערים.
ההטבה בתוקף עד סוף אפריל (לא כולל פסח), גם באמצ"ש וגם בסופ"ש.
למימוש ההטבה: בעת ההזמנה יש לציין קוד יערים 2701

המלון מתאים הן לזוגות והן למשפחות האוהבות לטייל ולחוות חוויות.

מומלץ!




מלון יערים (לשעבר מלון "מעלה החמישה") ממוקם בראש אחת הפסגות הגבוהות בהרי ירושלים, על שטח בגודל של מעל 100 דונם, עם יער אורנים ירוק, בסמוך לקיבוץ מעלה החמישה, אל מול נוף הרי יהודה ויערות ירושלים. ייחודו בקונספט ארצישראלי הבא לידי ביטוי בנוף, בהיסטוריה של המקום, ובאווירה- מעין מסע קסום אל מחוזות רחוקים של ארץ ישראל היפה.
חווית האירוח במלון יערים מבטיחה חופשה שלווה ותמורה מלאה ומרחיבת נפש בטבע הישראלי. במלון 230 חדרי סופריור ודה לקוס, מעוצבים ומאובזרים. עוד מציע המלון: בריכת שחייה פנימית, 17 אולמות כנסים ואירועים בגדלים שונים, ספא מפנק עם 20 סוגי טיפול שונים, חדר כושר, ו-10 אירועי תרבות ייחודיים בשנה הכוללים מופעי מוזיקה, סדנאות והצגות
לאחרונה עבר המלון שיפוץ מאסיבי בהשקעה כוללת של מעל 40 מיליון ₪. כל חדרי המלון שופצו מהיסוד, וכך גם חללי המלון ובהם הלובי וחדר האוכל. על השינוי אמונים המשרד המוערך "רן ומוריס אדריכלות ועיצוב". קונספט המלון אשר מושתת על ארץ ישראל, דרש מהמעצבים התייחסות ופיצוח מבלי להיות קיטשיים או מובנים מאליהם, תוך שמירה על פשטות אך גם על אלגנטיות. המוטיב הארצישראלי בא לידי ביטוי בבחירת האלמנטים הייחודיים בלובי, ולשם כך נרקם שיתוף פעולה עם האמן לובקה לב. גם חדר האוכל זכה לשינוי משמעותי, בו יצרו חלל שמח ומזמין עם 4 צבעים עזים שונים של כיסאות ישיבה, עיצוב הדלפקים בהשראת שוק צבעוני ואמנות מקור של סטודיו YUGO.
המלון, מנוהל על ידי חברת "כרם מלונות" בניהולו של גדי פריבר (לשעבר מנהל רשת מלונות 'פאתל'), אפרים קרמר, היו"ר והבעלים של חברת אשת טורס, ומשקיעים נוספים.

היסטוריה:
קיבוץ מעלה החמישה נוסד בשנת 1938 כחלק מיישובי חומה ומגדל על ידי חברי גרעין "במעלה" של תנועת גורדוניה, שעלו מפולין וממזרח אירופה. חברי הגרעין הקימו את הקיבוץ לזכר חמישה מחבריהם שנרצחו ב-9 בנובמבר 1937, במהלך סלילת הדרך הנמצאת מדרום לקיבוץ. במהלך מלחמת העצמאות, בשל הקרבה לחזית הירדנית, שימש הקיבוץ, יחד עם קיבוץ קריית ענבים, כבסיס של גדוד "פורצים" חטיבת הראל.
בשנת 1940 החלו בהקמת בית הבראה עבור חברי קופת חולים, כאמצעי לשלם את מיסי הקופה, הצלחת בית ההבראה הובילה להתבססות של ענף המלונאות בקיבוץ. השם שונה ל"בית מרגוע" ולאחר מכן לבית הארחה, על פי השינוי באופי אורחיו והסיבות להגעתם. לימים הפך לבית המלון.

חדרי המלון:
במלון יערים יש כ- 212 חדרי סופריור שמצוידים במיני-בר, בכספת, בטלוויזיה עם כבלים, בפינת קפה וב-wifi. ו-18 חדרי דה-לוקס, אשר חלקם עם מרפסת צמודה פונה אל נוף מרהיב, ואחרים עם גינה פרטית המשקיפה אל נוף ירוק המזמין את אורחיו לנשום אוויר פסגות צלול. בחדרים רשת אינטרנט חופשית, פינת קפה, מיני בר, כספת ורשת אינטרנט חופשי.