כל הטיפים לחופשה מושלמת!

אנחנו בעיצומה של עונת הנסיעות ולמרות שהכרטיסים הוזמנו והמסלול כבר תוכנן, יש דברים שאנחנו עלולים לשכוח מהם והם אלו שיכולים להעיב על כל החופשה.
בין אם מחסור במוצרי טיפוח ויופי, תכנון לקוי של המוצרים שניקח איתנו כשיש תינוקות בחופשה או הדבר הכי חשוב- ביטוח נסיעות וביטוח לדירה שהשארנו מאחור!

מצ"ב טיפים שונים שאני מקווה שתמצאו שימושיים:

יוצאים לחופשה – טיפים להגנה על הבית מאת שוקי פליין, מנכ"ל רשף בטחון

חשוב להגן על הבית בכל עת אך צריך לזכור שכשם שפרצה קוראת לגנב כך גם חופשה. גנבים יודעים לזהות בית ריק או שיש בידם ידע מוקדם בין אם מתוך היכרות מקדימה עם בעלי הבית או עקב שיחה מקרית במכולת או במוסך.
שוקי פליין, מנכ"ל רשף בטחון, חברה ארצית לשירותי שמירה ואבטחה מקבוצת תגבור, מספק מדריך נגד פריצות ומסביר :"כאשר רוצים למגן את הבית, לפני כל מערכות האבטחה הטכנולוגיות, המצלמות והאזעקות, בואו נתחיל בדברים הפשוטים. חשוב לדעת, הגנב המצוי לא יגיע למקום שממוגן היטב או לפחות נראה ממוגן".
מיגון ללא עלות או בעלות נמוכה:

לא להשאיר מפתח בסביבת הבית: המקום הראשון שגנב יחפש בו הוא מתחת לשטיח בכניסה, מתחת לעציץ או ארון החשמל או בכל מקום שקל להגיע אליו.
בדיקת מנעולים: מומלץ להזמין מנעולן מורשה כדי לבחון את מיגוני הדלתות והחלונות.
סורגים: למרות שאנשים לא אוהבים סורגים בטענה שהם גורמים לתחושה של כלא, סורגים הם אמצעי מיגון מעולה למניעת חדירת פורצים דרך חלונות הבית. לכן מומלץ לשקול התקנת סורגים בחלונות אליהם קיימת נגישות קלה.
שילוט חיצוני: התראות בשילוט אודות מערכות אזעקה, מצלמות וכלבים נושכים גם אם אינם קיימים בפועל, יכולים להרתיע גנב ממוצע.

תאורת לילה חיצונית: מומלץ להתקין תאורת לילה הנדלקת מעצמה ברגע שמתקרבים לבית.

תאורה פנימית: רצוי להשאיר אור דולק ולהסיט וילונות ותריסים.

עיתונים בבוקר: לא לשכוח להפסיק את מנוי העיתון לתקופת החופשה, הצטברות עיתונים בכניסה לבית מעידה על היעדרות ממושכת.

ביקור בית: לוודא איסוף דואר ע"י שכן או בן משפחה שסומכים עליו. באותה הזדמנות שישקו את הגינה והעציצים ויגרמו לבית או הדירה לא להיראות נטושים.

אמצעי מיגון מתקדמים
מערכת אזעקה:
אם קיימת מערכת אזעקה בבית חובה להפעיל אותה בעת יציאה לחופשה, אך לא פחות חשוב להשאיר אצל שכן שאפשר לסמוך עליו מפתחות וקוד נטרול למערכת, על מנת שבעת אזעקת שווא ניתן יהיה לנטרל את האזעקה ולחסוך מהשכנים את המטרד.
במידה ואין מערכת אזעקה רצוי לשקול התקנה של מערכת כזו. מגוון מערכת האזעקה הוא עצום וחשוב לדעת שיש צורך בהתאמה של מערכת האזעקה לבית ולנסיבות, לעיתים מערכת פשוטה ומתוכננת היטב תיצור מיגון יעיל וטוב יותר ממערכת אזעקה משוכללת ויקרה שאינה מותאמת לבית ולצרכים.
ניתן להתקין כיום מערכות אזעקה אלחוטיות המונעות את הצורך בחציבות בקירות ופותרות בעיות התקנה בבתים ישנים יחסית או בבתים בהם אין תשתית מוכנה למערכת אזעקה.
מערכת האזעקה מקבלת התראות מגלאים הפזורים בבית, עקרון חשוב במיגון בית הוא למגן את הבית במידת האפשר באמצעים המפעילים את האזעקה לפני חדירת הגנבים לבית עצמו ולשם כך ניתן להשתמש בגלאים חיצוניים המותקנים על מעטפת הבית, חצרות, חלונות בצידם החיצוני וכיו"ב.

מצלמות אבטחה
קיימים מספר רב של סוגי מצלמות כיום בשוק , ומחירן משתנה עם איכותן. ניתן להשיג מצלמות פשוטות במחירים נמוכים מאד ומצלמות מאד יקרות אשר לעיתים איכותן והפונקציות שהם יכולות למלא פשוט מיותרות. בחירת המצלמות הנכונות צריכה להיעשות לאחר איפיון מדויק של הצרכים ותנאי העבודה של המצלמות.
עיקר ההבדלים בין המצלמות מתבטאות באיכות התמונה, בשיטת השידור ובחיישני ההפעלה, לאחר הבנת ההבדלים הללו צריך להבין גם ההבדלים הקשורים באיפון מיקום המצלמה, צורת ההתקנה ומיגון המצלמה
חיבור למוקד סיור ומוקד רואה
מערכות האזעקה והמצלמות הן אמצעים מצוינים להרתעה, אך מה עושים כאשר למרות אמצעים אלו עדיין מתבצעת פריצה?
אפשרות אחת היא להתמודד עם הפריצה בכוחות עצמכם, לשלוח שכן או בן משפחה קרוב או להזעיק משטרה, אפשרויות אלו מוגבלות ומהוות סיכון, לשלוח שכן או בן משפחה עלול ליצור סיכון פיזי ממשי במקרה של עימות עם הפורצים ומשטרה בדרך כלל תגיב לאט אם בכלל.
אפשרות קיימת היא חיבור מערכות המיגון בבית למוקד חיצוני פרטי, בארץ קיימים כמה עשרות מוקדים פרטיים, חלקם מוקדים אזוריים המתמקדים באזור גיאוגרפי מסוים וחלקם מוקדיים ארציים המספקים שירות בכל הארץ, במספר ערים קיים כח שיטור עירוני המורכב מחברת מוקד פרטית ומשטרה.
ברגע שמתקבלת במוקד התראה, המוקד יוצר קשר טלפוני עם בעלי הבית או כל מי שמוגדר כאיש קשר, במידה ואין תשובה מאיש הקשר או שאיש הקשר מדווח על בעיה כלשהי, שולח המוקד רכב סיור המגיע במהירות האפשרית לבית, מבצע סריקה לגילוי מקור ההתראה ומטפל בה. זמן ההגעה של הסייר משתנה בהתאם לנסיבות כמו מרחק הסייר בזמן הקריאה, מצב התנועה וכו', בדרך כלל סייר יגיע תוך 5-30 דקות.
במידה וקיימת בבית מערכת מצלמות, ניתן לחברן למוקד רואה, כלומר, השידור מהמצלמות נקלט במוקד וכך המוקד רואה בעצם מה קורה בבית ומה הגורם שהפעיל גלאי / מצלמה. כך שבמקרה של פריצה אמיתית יכול המוקד לדווח למשטרה על פריצה בזמן אמת והמשטרה בדרך כלל מגיבה במקרים כאלו במהירות האפשרית.

לסיכום, גנב ממוצע רוצה להיכנס ולצאת במהירות עם מירב השלל שיוכל לשים את ידו עליו, לכן, כל אמצעי שימנע או יעכב את הגנב מביצוע זממו יגן על הבית והרכוש.


רשף בטחון מקבוצת תגבור היא חברה ארצית לשירותי שמירה ואבטחה שהוקמה בשנת 1993. החברה פועלת בפריסה ארצית מונה כ-200 עובדי מנהלה וכ-3000 עובדים בתפקידי שמירה, אבטחה, סיור, מוקד, סדרנות, וניהול פרויקטים. התשתית הארגונית והלוגיסטית של החברה מונה כ-200 כלי רכב מסוגים שונים, ביניהם כלי רכב ממוגני, ו-8 מחסני נשק מאושרים הפרוסים בכל רחבי הארץ. בין הלקוחות הבולטים להם רשף ביטחון מעניקה את שירותיה בישראל, בנק לאומי, בנק הפועלים, בנק מזרחי, רכבת ישראל, מקורות, רשות הטבע והגנים, משרדי ממשלה, עיריות ועוד.



מה חשוב בביטוח נסיעות לחו"ל? כיצד אורזים מזוודה? וכיצד מתכננים טיול עם הילדים?
אלו השאלות שעמדו במרכז אירוע ייחודי שארגנה חברת הביטוח AIG שנגע בהיבטים שונים של יציאה לנופש, היבטים שלא תמיד נלקחים בחשבון, אך יכולים להפוך את הטיול לחוויה מעצימה ומהנה, כמו גם לחוויה מתסכלת ולא נעימה.

את ההרצאה הפותחת נתנה יפעת רייטר, סמנכ"לית ביטוחי תאונות אישיות, חיים ובריאות, שסיפקה שורת עצות בבחירה של ביטוח נסיעות לחו"ל. יפעת הדגישה כי בין שורת ההחלטות שיש לקבל לקראת נסיעה לחו"ל, הבחירה בביטוח נסיעות לחו"ל היא בעלת משמעות רבה ביותר, ובמקרים בהם משהו חלילה משתבש, בחירה זו מהווה את ההחלטה החשובה ביותר. יפעת הסבירה כי קודם כל מומלץ לבחון מה הם הצרכים של הנופשים. לאור המבחר הקיים היום בביטוחי נסיעות לחו"ל, הן בכיסוי הביטוח והן בגבולות האחריות של הכיסויים השונים, יש להתאים את הביטוח לאופי החופשה: ביטוח עבור חופשת בטן גב בקפריסין או טיול במוזאון באירופה אינה דומה לביטוח הנרכש עבור טיול תרמילאים בדרום אמריקה או חופשת סקי בשוויץ. כמו כן קיים הבדל ברכישת ביטוח עבור אדם בריא לאדם עם בעיה רפואית או אישה בהריון.

על אף שביטוח נסיעות לחו"ל מתייחס גם לגניבת או אבדן רכוש או דרכון, הרי שהגורם המשפיע ביותר על רכישת ביטוח נסיעות הוא הוצאות רפואיות והטסה רפואית לישראל. ישנם מקרים בהם מצבו הרפואי של המבוטח, השוהה בחו"ל, מצריך את העברתו לישראל לצורך קבלת המשך טיפול רפואי. העברת המבוטח מצריכה לעיתים הטסה עם ליווי של צוות וציוד רפואי, המותאמים למצב הבריאותי שלו. אלו עשויים להסתכם בעלויות כספיות גבוהות מאוד. חשוב מאוד לוודא, שפוליסת הביטוח כוללת כיסוי להטסה רפואית לישראל. במקרה כזה, זכאי המבוטח שהתאשפז או שפונה לישראל במהלך הטיול בחו"ל להחזר הוצאות עבור הטסת ילדיו מחו"ל בחזרה לישראל.
בנוסף, אם לפי המלצת רופא, מצבו הבריאותי אינו מאפשר את חזרתו של המבוטח לישראל, והוא נדרש להאריך את תקופת שהותו בבית מלון בחו"ל, יש לבדוק האם הביטוח מעניק כיסוי עבור ההוצאות בגין השהות הנוספת במלון בחו"ל, הן למבוטח והן למלווה. מקרים אלו רלוונטיים במיוחד בפוליסות משפחתיות וזוגיות, שכן אירוע שמצריך הפעלת פוליסת נסיעות לחו"ל עבור אחד מבני המשפחה, משפיעה מן הסתם על כל בני המשפחה.

ומה לגבי נשים בהריון? יפעת הסבירה כי אישה בהריון היוצאת לחופשה בחו"ל צריכה לוודא כי רכשה ביטוח ייעודי, המעניק כיסוי למצבים הקשורים להריון ואשר עלולים לקרות באופן בלתי צפוי במהלך השהות בחו"ל. הוצאות רפואיות במקרים של לידה מוקדמת, הוצאות הקשורות בטיפול או אשפוז של הוולד הן חלק מההוצאות עימן עשויה האישה ההרה להתמודד במהלך השהות בחו"ל. יש לוודא שחבילת הביטוח מעניקה כיסוי הן לעובר והן לאישה ההרה. יש לוודא שהכיסוי הביטוחי מותאם לשבוע ההיריון. המקסימום שניתן הנו עד שבוע 32 להריון.

אם אחד מבני המשפחה סובל ממחלה כרונית, יש לוודא שהביטוח מותאם למצב הבריאותי של הנוסע לחו"ל באופן שיעניק את הכיסוי הנדרש, גם אם תחול החמרה במצב הרפואי במהלך השהייה בחו"ל. למשל, אנשים הנוטלים תרופות באופן קבוע, סובלים ממחלות כרוניות, נמצאים בהשגחה רפואית, היו בטיפול רפואי כלשהו במהלך 6 החודשים שקדמו לנסיעתם לחו"ל– אינם מכוסים במסגרת הביטוח הסטנדרטי. קיימות חבילות ביטוח מיוחדות, שכן מעניקות כיסוי גם לאנשים בעלי מצב רפואי קודם.

יפעת התייחסה בדבריה גם לנושא של גניבת מטען: חשוב להשגיח במהלך הנופש על דברים יקרי ערך, כגון תכשיטים, מצלמות או ציוד מחשב. במידה והמטען נגנב למרות, ההשגחה הנדרשת, יש לפנות לתחנת המשטרה בחו"ל ולקבל אישור על גניבת המטען. במקרה של גניבה או אובדת מטען שהיה באחריות צד שלישי, כדוגמת חברת תעופה, על המבוטח לדווח על כך לנציג חברת התעופה בשדה התעופה ביום האירוע, ולקבל אישור בכתב על הגניבה/ האבדה. במקרה של גניבת או אבדת הדרכון בחו"ל, יש לגשת לתחנת המשטרה המקומית בחו"ל, לדווח על המקרה ולקבל אישור משטרה על הגשת תלונה בגין גניבת/אבדן הדרכון. עם אישור זה יש לגשת לנציגות הישראלית הקרובה, ולבקש שתנפיק מסמך נסיעה חלופי, שישמש כדרכון. בכל מקרה, מומלץ לסרוק את הדרכון וכרטיסי הטיסה ולשמור את הסריקה כקובץ דיגיטלי.

עוד משהו שחשוב לדעת, וקשור דווקא לדירה שאנחנו משאירים לאחור בעת יציאה לחופש: רבים מהישראלים אינם רוכשים ביטוחי דירה, ובהיעדרם, מותירים את הבית ללא כיסוי ביטוחי. על מנת לספק למטיילים "חופשה בראש שקט," חברת הביטוח AIG ישראל מציעה ללקוחות, שרוכשים ביטוח נסיעות לחו"ל, ביטוחי דירה ייעודי שיאפשר ליהנות מחופשתם בראש שקט. הפוליסה הייחודית מעניקה אפשרות לכיסוי ביטוח לדירה ללקוחות שטסים לחו"ל ואשר אין ברשותם ביטוח דירה. את הפוליסה, שניתן לקנות רק בצירוף פוליסת ביטוח נסיעות לחו"ל, אפשר לרכוש לפרקי זמן של ימים, להבדיל מהפוליסות הקיימות בשוק, המחייבות את הלקוח לרכוש ביטוח למינימום של שנה.


***
באירוע גם ניתנה הרצה של רות גנאל, מאמנת משפחתית, מנחת קבוצות הורים ומקימת תיאטרון חינוכי "מהנאה להנעה".
השאלה הראשונה שרות ממליצה לשאול היא האם בכלל לקחת את הילדים איתנו לחו"ל והתשובה אינה צריכה להיות מובנת מאליה. מומלץ להתחשב בגיל הילדים, במסוגלות ההורית להתמודד איתם "מסביב לשעון" ובדינמיקה המשפחתית.

החופשה היא למעשה מראה המשקפת את מע' היחסים בבית, ואף מקצינה אותה שכן היא מערערת את הבסיסים שבנינו כמפלט או כמעקף לקשיים שלנו. אם יש לנו ילד רגיש מאד לשינויים, שכל שינוי לוז מערער אותו חשבו כמה שינויים וגמישות נדרשים ממנו בנסיעה. דוגמא אחרת: משפחה שבה יש שתי אחיות שרבות זו עם זו ללא הרף. בבית אפשר לשלוח כל אחת לחדרה ואילו כשיושבים דחוסים ברכב אחד לנסיעה של כמה שעות, אם אין להן מנגנון להבלגה, התעלמות, הומור וגישור – הנסיעה תהפוך לסיוט.

רות מדגישה כי חשוב לצאת לחופשה הזו עם ציפיות מותאמות: זה לא יהיה ממש חופש, וגם לא יאפשר לכם לסמן "וי" על חופש זוגי ורומנטי אבל זה בהחלט ייתן מענה להרבה דברים אחרים.

אז מה נרוויח מטיול עם הילדים?
ראשית, אפשרות לבילוי זמן רצוף וארוך יחד. בהתחשב בכמות השעות שהורים וילדים מבלים בנפרד בחיים המודרניים, זוהי הזדמנות להשלים פערים, להיות יחד בנינוחות בלי למהר לאנשהו, להקשיב לסיפורים הקטנים וכו'.
זו הזדמנות לגיבוש משפחתי- הזמן בו נצברים סיפורים למורשת המשפחתית, זיכרונות ממקומות או אנשים שפגשתם שיהפכו למיתולוגיות .
הזדמנות ללמידה- ילד בחול נחשף לאינסוף תופעות חדשות ויכול להעשיר את השפה, עולם המושגים והידע הכללי שלו..
ולסיום: הזדמנות לתרגול עצמאות, אחריות ושותפות - של הילדים בתכנון ובהצלחת הטיול.
החלטתם ללכת על זה?

הנה כמה המלצות שרות ממליצה עליהן למיקסום ההנאה:
רק תכנון קפדני יאפשר ספונטניות- הזמינו מראש מקומות לינה (לא נעים ולא מתאים להיתקע עם ילדים עייפים ורעבים ברחוב ולהתפשר על רמה או מחיר).
בדיקה מדוקדקת מראש של חודשי פעילות, ימים ושעות לאטרקציות (זהיות מימי שבתון/ חג).
להסכים לוותר- ביום עמוס מדי אפשר לוותר על האטרקציה השלישית ולפעמים פשוט ליהנות מגן שעשועים על הדרך.
רעב - ילדים רעבים הם פחות ידידותיים לסביבה. תמיד לצאת עם פירות, להכין סנדביצ'ים בבוקר, להחזיק חטיפים קטנים שיעודדו מצב רוח שפוף, לקחת בחשבון את "רעב שדה התעופה".
סוגיית המסכים - כאן צריך לגשר על הפער שבין הרצוי למצוי. הילדים קטנים? השתדלו לא לאפשר מסכים בכלל. יש לכם עסק עם מתבגרים מכורים? הגדירו מראש זמנים ברורים שבהם מסכים מקובלים וזמנים שבהם הם לא מוזמנים להיות חלק מהחוויה. הגדרתם כאלו? תנו דוגמא אישית ועמדו על הכללים.
אוטו- קחו דיסקים עם שירים שמחים שתשירו יחד, הכינו רשימת רעיונות למשחקי אוטו- למניעת שעמום וקיטורים.
התיעוד- הוא חשוב אך לא למענו נוסעים. לעיתים הצורך לתעד ולצלם משתלט על היכולת להיות ברגע, להנות. כמו כן, הימנעו מלהעלות מידע שוטף לפייסבוק על מיקומכם (על שפת הבריכה, כוס יין ביין) מאחר ויש גנבים ששיטת העבודה שלהם לאיתור בתים פנויים שואבת מידע בדיוק כך.
מה עוד לקחת בחשבון- חריגה בתקציב, רגעי משבר (כשלא קונים...), בכי של סוף יום ועייפות, מריבות בין אחים, תסכול של הורים שציפו לאסירות תודה וקיבלו קיטורים.
לסיום, כמו שממליצים לנו להיות קלים במשקל שאורזים, מומלץ לאמץ את הקלילות הזו גם כגישה לטיול עם ילדים. לא למהר להיפגע, להתאכזב או לכעוס. לתאם ציפיות מראש, לקחת בחשבון שלא הכל יצא בדיוק כמו שרצינו אבל זה מה שיש - וזה , כרגע, הכי טוב שיכול להיות.

***
את הרצאה הסוגרת העניקה אילנית ארז, העומדת בראש קבוצת 'הצפרדעים המקפצות', ומעבירה סדנאות בנושאי סדר וארגון. אילנית נתנה שורה של טיפים על אריזת תיקים לקראת יציאה לחופשה, וטיפול בתיקים בעת החופשה עצמה. מה התיק הנכון לכל חופשה? כמה תיקים לקחת? כיצד חוסכים במקום? כיצד מטפלים בכביסה? ואפילו, כיצד שומרים על עגילים שלא ילכו לאיבוד?

אילנית הסבירה שההחלטה על מספר התיקים לחופשה תלויה קודם כל במספר הנוסעים ובגילם. עליכם לענות על השאלה: האם כל אחד מבני המשפחה ירצה לסחוב תיק משלו. היתרון הבולט של מזוודה קשיחה הוא שהיא מסודרת יותר ולעיתים קרובות יש לה גלגלים. היתרון הגדול של תיק רך הוא שאפשר למלא אותו עוד ועוד, וכמובן שאפשר לשאת אותו על הגב. נשיאה על הגב טובה במיוחד לאימהות עם עגלה או עם פעוט שהן צריכות לסייע לו. אילנית ממליצה בכל מקרה כי בתיק היד שלכן תחזיקו כלי רחצה חיוניים, בגדים ותחתונים להחלפה, משקפיים מכל הסוגים, נוזלים לעדשות (אם יש), תרופות וכל דבר שבלעדיו תרגישו אומללים לבלות לילה אחד.

עוד הסבירה אילנית מדוע כדאי לוותר על זוגות נעליים רבים מדי, אלא מומלץ להשאיר אופציה לקנות נעליים בחופשה. את הזוגות שבכל זאת לוקחים כדאי למלא בגרביים מגולגלים כדי לשמור על הנפח שלהן. את הנעליים אורזים בשקיות נעליים ייעודיות או בכובעי רחצה שמחלקים בבתי מלון, כך שלא יתערבבו עם יתר החפצים.

אילנית גם התייחסה גם לשאלה כיצד יש לשמור על הבגדים: אילנית המליצה לשים בין הבגדים דפים של מייבש כביסה, כך יישמר ריח רענן וגם ימנעו קמטים. ומה עושים עם בגדים במהלך הטיול שמיועדים לכביסה? אילנית ממליצה שבגדים שנלבשו וצריך לכבס אותם, יש לשמור בשקיות ניילון ממוינות לפי הצבעים, כך הרבה יותר קל לטפל בכביסה כאשר חוזרים הביתה או כשמגיעים למקום שבו מכבסים בחופשה.

ומה לגבי בקבוקים שתכולתם עלולה להישפך? כדי למנוע מבקבוקים להישפך ישנן כמה שיטות שונות: מסגירתם על ידי ניילון נצמד ועד נעילתם בשקיות ננעלות. כדי למנוע ממברשת השיניים להירטב מהשמפו, יש לגלגל אותם בתוך מגבת מקופלת ולארוז בתיק היד.

 ולגבי תכשיטים: כדי שהשרשראות לא יסתבכו זו עם זו, יש לארוז אותן בקופסת תרופות או על ידי השחלתן לתוך קש שתיה. כדי לשמור על העגילים כך שיישארו בזוגות, אפשר לתקוע אותם בתוך חורים בכפתור.

בכל מקרה, אילנית מדגישה שיש להקפיד על הכנת ערכות בילוי לילדים, למשך הטיסה, ולנסיעות עצמן. בערכה הכניסו קלסרים, טושים, דפים ומספריים. הכינו לנסיעה גם קופסאות עם תאים שתוכלו להכניס בהם חטיפים, משחקים קטנים או ירקות חתוכים.

החופשה המשפחתית הראשונה שלי –כל הטיפים והעצות לחופשה המושלמת עם תינוק

למשפחות שהצטרפו אליהם בחודשים האחרונים תינוק או תינוקת חמודים הנושא דורש לא פעם הכנות מבעוד מועד למשימה שבהתחלה נראית מאוד פשוטה אך לעיתים מפתיע לגלות עד כמה היא עשויה להיות מורכבת.
בין אם בחרתם ביעד מרוחק, במלון חמישה כוכבים, באוהל או צימר בצפון, בסיכומו של דבר נשארת הדילמה: האם לצאת עם תינוק לחופשה ואם כן, כיצד נסתדר איתו?

לדברי מורלי קרצ'נר, מנהלת ההדרכה בתשלובת ד"ר פישר,
"יש משפחות שעבורן לצאת לטיול זה חלום בלהות. רק המחשבה על כל ההכנות מוציאה את החשק מהתקופה הכי כיפית בשנה. אך אם מתכננים נכון זו יכולה להיות תקופה המייצרת זיכרונות משותפים מהנים ומשמחים לכל המשפחה, כולל עבור הילדים הקטנים והתינוקות."
לדבריה, "כאשר כבר החלטתם לצאת לחופשה עם התינוק והילדים היערכות ותכנון מראש הם גורם משמעותי מאוד בתהליך."

להלן הטיפים והעצות אותם רכזה קרצ'נר, שיהפכו את החופשה עם הזאטוט לנעימה יותר ונוחה עבור כולם:

טיסות ונסיעות:
בזמן ההמראה והנחיתה מומלץ לתת לילד לשתות מבקבוק, למצוץ מוצץ או לינוק, פעולת היניקה עוזרת לשחרר את הלחץ באוזניים.
עגלה - במידה ויש לכם עגלה יקרה מומלץ לבקש מצוות הדיילים להעלות את העגלה אחרונה ולקחת אותה איתכם עד לפני העלייה למטוס, כדי שלא ישימו עליה מזוודות ודברים כבדים שעלולים להרוס ולשבור אותה.
סלקל- מומלץ לא לשכוח לקחת. אסור לנסוע במוניות בלי סלקל, זה מסכן את בטיחות תינוקכם במקרה של תאונה.
אלכוג'לוויפס מגבונים למשטחים- מגבונים אנטי- בקטריאליים לניקוי וחיטוי משטחים ואביזרים. מומלץ לחטא את משטח האוכל והסביבה בה מתכננים לשבת במהלך הטיסה כי אנחנו לא יודעים מי ישב שם לפנינו.
מגבונים לניקוי התינוק והפעוט: המגבונים הפכו לאחד המוצרים האהובים על ידי ההורים. במקרה של מגבונים עבור תינוקות חשוב שהמגבונים יהיו איכותיים ויותאמו לעור התינוק הרגיש. מגבוני הפנים מסדרת קמיל בלו סנסיטיב של ד"ר פישר מיועדים במיוחד לעורו העדין של התינוק. הם עבים ורכים במיוחד, מועשרים בפרו-ויטמין B5 ותמציות פרחי קמומיל למניעת יובש והרגעת העור, לכן נהדרים לאחר היובש בטיסה.


מזון ותמ"ל :
קופסה של תמ"ל + כפית, עדיף שיהיה יותר ולא תתקעו פתאום בלי באמצע הלילה.
שקיות TO GO שתמיד טוב ונוח לשים בתיק לטיסה, לטיול יומי או ליד הבריכה..
2 בקבוקים גדולים של מים מינרלים (רק עבור התינוק), אל תסמכו על זה שבמלון יהיו מים איכותיים או שיהיה לכם איפה לקנות מים.
במידה והילד אוכל מרק פירות – התקשרו מראש לוודא האם יש מזון לתינוקות בבית המלון אליו אתם הולכים. תופתעו לגלות שמלונות רבים מחזיקים מחיות ומעדנים מיוחדים לתינוקות.

אמבטיה
מומלץ להביא לקטנטנים את הסבון האהוב והקבוע הביתי שלהם.
משחה לתינוק באריזה מוקטנת- ברשתות הפארמים ניתן למצוא אריזות מוקטנות של משחות החתלה וסבונים לתינוק. זה אמנם יותר יקר אבל נוח מאוד וחוסך מקום בתיק.
אל תשכחו להצטייד במשחת החתלה טיפולית - הנסיעה מהסביבה המוכרת, הבית, לאזור אחר בעולם, בעל אקלים שעשוי להיות שונה משלנו, יכולה להשפיע על עור התינוק ואתם לא רוצים למצוא את עצמכם מסתובבים ברחובות של עיר זרה מנסים להבין איך אומרים "משחה לתפרחת חיתולים" בשוודית או ספרדית. אנו ממליצים על אוליביול של ד"ר פישר, משחה טיפולית בעלת נוסחה ייחודית לטיפול ומניעת תפרחת חיתולים לאורך זמן, המשחה של ד"ר פישר בעלת ריכוז אפקטיבי של zinc oxide, שמן זית טבעי ומרכיב הליקוריציה להפחתת האדמומיות ולהרגעת גירויים.
קמיל בלו סנסיטיב אל סבון לתינוק – כמעט בכל מקום שתתארחו בו תימצאו ערכת טיפוח מפנקת, הכוללת סבונים בריחות מפתים, אך התכשירים אינם מותאמים לתינוקות ולכן חשוב להצטייד באל סבון המתאים במיוחד לעורו העדין והרגיש של התינוק.
במידה ויש לכם מתקן אמבטיה כגון דפני או בטיה - הביאו אותו איתכם, הוא לבטח יהיה לכם לעזר.

תרופות ומוצרי הגינה חשובים
תרופה להורדת חום ושיכוך כאבים המוכרת לתינוק וזמינה לכל מצב.
קרם הגנה - ד"ר פישר אולטרסולבייבינטורל 50+ SPF- תחליב הגנה המותאם במיוחד לעורו העדין של התינוק עם הגנה גבוהה במיוחד. מכיל 100% מסנני שמש טבעיים בשילוב קומפלקס ייחודי של  שמנים טבעיים – קמומילה, קלנדולה ופשתן, המסייעים בהוספת לחות ושמירה על בריאות העור.
תחליב נגד יתושים.
ד"ר פישר אלכו-ג'ל לחיטוי הידיים - ג'ל יעיל לניקוי מהיר ויעיל ללא צורך במים וסבון.  מכיל 70% אלכוהול לניקוי יסודי. מתייבש במהירות ומותיר תחושה נעימה ורעננה בכפות הידיים.
מגבוני ד"ר פישר Eye-Care בייבי– מגבונים לעיניים לתינוקות, לניקוי יעיל ועדין של העפעפיים והריסים מהפרשות וקרומים דביקים.


ציוד נלווה
מצעים – בבתי המלון מספקים לול מצויד במצעים ומגן ראש, מומלץ בכל זאת להניח חיתול טטרה או פלנלית באזור של הראש של התינוק. במידה והתינוק שלכם בעל עורבקבוקים.
בקבוק או שניים רזרווה חייב שנשים לעת הצורך.
מברשת לניקוי הבקבוק.
חיתולים – חישוב של כ- 6 טיטולים ליום.
3 חיתולי טטרה.


היעדים המומלצים:

חשבו מראש על יעד המותאם ונוח לתינוקות עדיף שיהיה קרוב ולא מרוחק מדי .
הצורך להניק, להאכיל, לסדר, להחליף ולטפל, יפריע לסדר היום ולא יאפשר לכם ליהנות כמו שצריך לכן מומלץ לצאת ליעד הכולל חדר מלון, בריכה ובריכת תינוקות. כך תוכלו גם לנוח וליהנות מאווירה נעימה וגם לדאוג לרוגע ולהנאה של התינוק
חופשה בערי אירופה הכוללת מוזיאונים, טיולים רגליים בשווקים ורחובות תוך מסע קניות עמוס ומסעדות, פחות מתאימה לזוג עם תינוק.
מומלץ לבחור אתר נופש המציע פעילות למבוגרים, כך תוכלו לפרגן אחד לשנייה חוויות למבוגרים בזמן שאתם שומרים על תינוק כל אחד במשמרתו.

מה עוד לקחת בחשבון ?
וודאו שיש רופא תורן במלון, כשלמקרה יתפתח צורך תוכלו לקבל טיפול ויעוץ מיידי ולהסיר דאגה מלבכם.
וודאו מראש את הימצאותו של מרכול גדול בקרבת מקום למקרה שתצטרכו להצטייד בתחליף חלב לתינוק, חיתולים, מגבונים או כל דבר אחר.
בדקו את הסביבה שבה בחרתם לנפוש - חבל לגלות שכל גיחה קטנה לסופר דורשת מונית עם נסיעה ארוכה ויקרה.




VOYAGE VOYAGE…כל מה שצריך לחופשה בלתי נשכחת בקיט נסיעות אחד של SABON

מזג האויר החמים והנעים, קרני השמש המלטפות, הלבוש הקייצי,
מזכירים לנו חוויות חלומיות, תחושות של קיץ והדמיון מתחיל לעוף ולחשוב על יעד הנסיעה הבא, איך תיראה החופשה שלנו השנה...
SABON שמחה להיות חלק מחוויה,
חלק מחופשה ומיצירת זיכרונות ריחניים חדשים ומעניקה לכם באיחולי נסיעה טובה את ערכות הנסיעה שלה המתאימות לכל יעד, לכל זמן ולכל אחד.




אני ממליצה להכנס לרשת סבון ולהתענג משלל הטסטרים ולהחליט מה הכי מתאים לכם לחופשה, הן מבחינת המוצרים והן מבחינת הריחות.

ניתן להשיג ברשת SABON ברחבי הארץ .

הגעתם לחופשה, הלכתם המון והזעתם.
בערב גיליתם שפשפות כואבות ומחר יש יום הליכה נוסף. מה עושים? מה כדאי לקחת במזוודה נגד שפשפות ושאר מרעין בישין?



תרימוורה, מבית תרימה, משיקה אריזת מוצרים להקלה ולמניעת תופעות הלוואי הצצות בחופשות הקיץ

תרימוורה מבית תרימה, משיקה אריזת מוצרים להקלה ולמניעת תופעות הלוואי של הקיץ אשר נגרמות מיובש, חום ולחות. בין תופעות אלו ניתן למצוא את האלרגיה והאדמומיות בעיניים, פטרת העור, שפשפות, ויובש. אריזה זו כוללת את סדרת התרימון: 'תרימון טלק', 'תרימון סבון' ו'תרימון קרם'. בנוסף, ניתן למצוא בקיט המוצרים את טיפות העיניים הטבעיות, קלירינול.

ה'תרימון טלק', טלק טיפולי המכיל תמציות צמחים מיועד לטיפול ולמניעה של גירויים ואדמומיות בעור. הפורמולה הייחודית מכילה צמחים הידועים בפעילותם האנטי פטרייתית: שמן עץ התה, שמן מנוקה, ושמן אורגנו, וכן אלוורה ומנטול. תפקידו של הטלק בתכשיר לספוח את הזיעה והלחות ולהעניק לגוף תחושת רעננות ורכות. את ה'תרימון טלק' ניתן לפזר על כפות הרגליים, בין האצבעות, במפשעות, בין קפלי הגוף ובכלל אזורי הגוף למניעת פטרת העור, שפשפת ואף לאחר מריטת השיער בגוף.

'תרימון סבון' כמו ה'תרימון טלק' מכיל שמן עץ התה ושמן מנוקה. בנוסף, מכיל הסבון שמן לבנדר ותה ירוק, המתאים לחומציות העור ושומר על רעננותו. הסבון מיועד לשמירה על היגיינת העור ולמניעת פטרת העור ושפשפות המאפיינות את הקיץ. ה'תרימון קרם' כמו שני המוצרים האחרים מכיל שמן עץ התה ושמן מנוקה. כמו כן, הקרם מכיל פרופוליס הידוע כבעל תכונות של פעילות מחטאת, לבנדר, אלוורה הידוע בתכונות המרגיעות את העור וקלנדולה (ציפורן החתול) שמסייע בהקלה על איחוי פצעים וידוע כבעל תכונות מחטאות ואנטי-דלקתיות. ה'תרימון קרם' מסייע בהקלה על גירויים, אדמומיות, סדקים ברגליים ואף עשוי למנוע פטרת. סדרת מוצרי התרימון הינה טבעית, היפואלרגנית, ואינה מכילה חומרי צבע וריח כימיים או חומרים משמרים.

תכשיר נוסף בו כדאי להצטייד בימי הקיץ החמים הינו ה'קלירינול' טיפות עיניים, אשר מסייע בהגנה מפני ההשפעות המזיקות של אלרגנים ותומך בתהליך ההתחדשות של לחמית מגורה ורגישה. הטיפות מכילות את החומר הפעיל אקטואין, שהינו מרכיב טבעי לחלוטין הוא בעצם מולקולה בעלת תכונות המסייעות לייצוב קרום התא ולהגנה עליו. 'קלירינול' טיפות עיניים מסייע להקלה בעיניים מגורות, אדומות ויבשות וניתן להשתמש בהם גם עם עדשות מגע. המוצר לא מכיל חומרים משמרים.

לדברי שני ויזנר, נטורופתית ומנהלת ההדרכה של חברת תרימה, "שפשפות ופטרת העור הן תוצאה של מזג אוויר חם בשילוב חיכוך תמידי של העור הסובל מלחות כתוצאה מזיעת הקיץ. כל זאת, מאפשר חדירת חיידקים ופטריות אל תוך העור, אשר משגשגים בסביבה לחה ולא מאווררת. חיידקים אלו יוצרים דלקת מקומית המובילה לעור מגורה, תחושת צריבה וגרד. בכדי למנוע תופעות אלו במהלך הקיץ רצוי לשמור על היגיינה, ולהקטין החיכוך העורי על ידי בגדים רחבים ומאווררים, ותחתונים שעשויים מכותנה. אם בכל קיץ אתם סובלים מתופעות אלו, רצוי להיערך מראש ולמנוע את הופעתן מבעוד מועד על ידי טיפול נכון. במידה והופיעו כבר סימנים ראשונים, השימוש בסדרת התרימון על כל מוצריו מאפשר טיפול הוליסטי. את הטיפול ניתן להתחיל בשטיפת האזור המגורה באמצעות ה'תרימון סבון' השומר על היגיינה של האזור ומכיל רכיבים אנטי פטרייתיים. לאחר מכן, ניתן למרוח את ה'תרימון קרם' שמלבד היותו אנטי פטרייתי, מרגיע את הגרד ומחזיר את הגמישות של העור שהפך לקשה בשל הפטריות והשפשפות. להשלמת הטיפול, רצוי לפזר לפי הצורך את אבקת ה'תרימון טלק' ששומר על האזור המגורה יבש ומונע ריחות לא נעימים".

להשיג ברשתות הפארם.



ביגוד חוף נוח עם הגנה מירבית מפני נזקי השמש
חברת האופנה קרייזי ליין משיקה את קולקציית הקרוז אשר עוצבה בהשראת סיפור חוצה יבשות, מפגש מרתק בין מזרח ומערב המתובל בהשראת שנות ה-60, 70 ו-90 בניחוח מרענן. הקולקציה מציגה שמלות חוף במשחקי שקיפויות העשויים מדפוסים ייחודיים לצד חלוקי רשת קצרים לים ולבריכה.



העונה קרייזי ליין מתמקדת בכובעי קש רחבי שוליים וכובעי מצחייה גמישים ורכים המתאימים לבוקר שימשי, לפעילות ספורטיבית ובשעות הפנאי.
הכובעים מסוגננים ומשלבים אלמנטים של פפיון, סרטי משי המעטרים את הכובע, חבלים ועוד. 

ניתן להשיג ברשת חנויות קרייזי ליין ובאתר המקוון https://www.crazyline.com



כל שנותר לי הוא לאחל לכם נסיעה טובה, בטוחה וקיץ נעים!