פסטה סורג'יטל מאיטליה SURGITAL






חברת ישרקו מקבוצת טיב טעם, המייבאת ומשווקת מוצרי מזון מהמותגים המובילים בעולם, משיקה בימים אלו בישראל פסטה פרימיום ייחודית קפואה טרייה, של המותג האיטלקי סורג'יטל (Surgital) בעל המורשת והמסורת הקולינארית הידועה, בעולמות הפסטה הטרייה והמיוצר באזור "אמיליה רומנה" שבצפון איטליה.



חברת סורג'יטל מייצאת את מגוון מוצריה בלמעלה מ- 60 מדינות ברחבי העולם והינה הבחירה המועדפת של השפים המובילים באיטליה, ופסטה טרייה קפואה.

המותג סורג'יטל ידוע כיצרן הפסטה הטרייה קפואה המוביל באיטליה ובעולם בתחומו, המתמחה בהכנת מגוון פסטות טריות קפואות וארוחות פסטה מוכנות במארז. המותג משווק בעיקר בשוק המוסדי (קייטרינג, חברות תעופה, בתי קפה, מלונות ,קו פרימיום למסעדות יוקרה ועוד) ומציע מגוון פסטות בצורות, גדלים וחיתוכים שונים.



עדי כהן מנכ"ל קבוצת טיב טעם: "בשלב ראשון יושקו בישראל 13 מוצרים לשוק המוסדי, כאשר 7 מתוכם יושקו גם לצרכני הקצה. בהמשך תיבחן הרחבת הסדרה והחדרת מוצרים נוספים בהתאם לדרישות הצרכנים".

לדבריו: קהל היעד לשיווק פסטות סורג'יטל בישראל, כולל בתוכו לקוחות מוסדיים כמו: מסעדות, בתי קפה ועוד, לקוחות פרטיים כמו: מעדניות מובחרות והצרכן הסופי, המעריך מוצרי מזון איכותיים ומיוחדים, ממותגים בינלאומיים מובילים בתחומם".



מוצרי הפסטה הטריה-הקפואה של סורג'יטל, עושים שימוש בטכנולוגיית הקפאה עמוקה, להקפאת המוצרים, נעילת הטעמים, שמירה על הערכים התזונתיים ושימור הטריות כל מרכיב בפסטה מוקפא באופן אינדיבידואלי ובכך מפשט את ההכנה, כאשר מוציאים את הפסטה מהמקפיא.



מותג הפסטות סורגי'טל פועל ודואג לאיכות מוקפדת לכל מוצריו בכל שלב, בשילוב של ידע, ניסיון, מחקר בלתי פוסק ותשוקה תמידית למוצרים העשויים היטב. הטכנולוגיה המיוחדת משמרת את הטעם המקורי של המוצר בעבודת יד, בין אם זה פסטה, רוטב או ארוחות מוכנות.

עדי כהן: "שוק הפסטות הטריות בישראל מתחלק ל- 2 קבוצות:  הטריות– קפואות והטריות-מצוננות.  מדובר  בשווקים מאוד קטנים, הצומחים מידי שנה. מוצרים אלו יכולים להוות תחליף טוב עבור הצרכן (גם אם לא מלא) אחד לשני. השונות היא בעיקר במיקום המוצרים בחנויות (מקררים מול מקפיאים) ובאורך חיי המדף (קפואים אורך חיי מדף ארוך יותר)".


סורג'יטל מציעה, מגוון רחב הכולל כ-700 מוצרים שונים המשווקים תחת מספר מותגים של החברה, המייצרת מידי יום כ- 135 טונות של פסטה טרייה, 60,000 ארוחות מוכנות ו-8 טונות של כדורי בשר ברוטב.


במפגש קולינרי בו התוועדתי לפסטה גיליתי מספר יתרונות לפסטת סורג'יטל:
  • קלות ונוחות שימוש (Ready to Cook)– מוציאים את המוצר מהמקפיא, מבשלים מספר דק' והמוצר מוכן לאכילה.
  • חיי מדף ארוכים – הקפאה המוצר מאפשרת לצרכנים ליהנות מהמוצר וטעמו המשובח לטווח ארוך – 18 חודשים (לעומת פסטות מצוננות בהן התוקף כ-3 שבועות בלבד).
  • הקפאת המוצר בטכנולוגיה ייחודית IQF ((frozen individual quantity  מקפיאה את המוצר באופן בדיד ומאפשרת לצרכן שימוש בבדידים בהתאם לדרוש ללא צורך בהפשרה של כל המוצר.
  • איכותי - הכנת הפסטה מרכיבים איכותיים ביותר (קמח, ביצים), כולל שימוש ברכיבים איכותיים ומוקפדים למגוון המילואים.


בין המוצרים שישווקו בישראל: רביולי, לזניה וניוקי בטעמים ובמילואים מגוונים וייחודיים שאהובים על הצרכנים הישראלים. כמו: לזניה ירקות, לזניה פטריות, קנלוני ריקוטה ותרד, ניוקי תפוחי אדמה, עלי פסטה קפואים, רביולי גבינות ועשבי תיבול ועוד.

המוצרים מבית סורג'יטל ישווקו תחת ארבעה תתי מותגים:
סדרת  Sfoglina- פסטה קפואה באריזות של 500 גרם המיועד למכירה במעדניות ורשתות מזון  בסה"כ מיוצרים תחת מותג זה  10 סוגים  שונים, אנו מייבאים מתוכם 4 מוצרים.

Fiordiprimi  - סדרת מוצרים באיכות הגבוה ביותר המיועדים לבתי קפה ברים ומסעדות במגוון כולל לזניה וקנלוני בחבילות של 2.5 קילוגרם מתאים ל  10-12 מנות, המוצרים נארזים במגש אלומיניום שניתן להכניס לתנור וכן להגיש לשולחן .

Prontosfoglia®  - הוא שם נרדף לפסטה ולזניה איכותית בקרב שפים בתחום המסעדות  והקייטרינג באיטליה. סדרה זו של מוצרי איכות מבית סורג'יטל מציעה דפי פסטה מוכנים להכנת פסטה קנלוני ולזניה  לשוק המסעדות קטרינג וכן, לשוק הביתי.

Laboratorio Tortellini - סדרת מוצרי פסטות איכותית המיועדת למסעדות וקייטרינג הכוללת מוצרים עם צורות ומילויים מיוחדים אשר ישווקו לסקטור המוסדי. בין המוצרים: גראנטורטלונה ריקוטה ותרד, טורטלצ'י ריקוטה ותרד, טורטלי במילוי מחית  תפו"א, רביולי במילוטי גבינות, רויאולצ'י במילוי ערמונים ועוד. סה"כ 13 מוצרים.



ההתנסות במגוון הפסטות היתה עריבה לחיך.
למרות שמדובר במוצר קפוא, התחושה היא של ארוחת פסטה במסעדה טובה.
בערב הגשתי לבני המשפחה ניוקי ברוטב חמאת מרווה ושום וגם הם אישרו- מדובר במוצר נהדר!



גם המחיר, אגב, משתלם (פירוט מחירים- למטה).

לטובת הקוראים, מספר מתכונים:

מתכוני פסטה סורג'יטל מאיטליה
מתכונאות וסגנון: אוריה גבע 
צילום: אסף אמברם 


לזניה בלגן עם בייבי תרד, פטה עיזים וקרעי מוצרלה טרייה
במקום לסדר שכבות סימטריות של פסטה ומלית, קורעים את דפי הלזניה ליריעות בגדלים שונים ומניחים אותן עם המלית בתבנית. כך חוסכים זמן עבודה במטבח וגם זוכים במנה מרהיבה וצבעונית, שאפשר לשלב בה נתחים גדולים של בשר, פירות ים ואפילו גושים שלמים של מוצרלה.

חומרים ל-6-4 מנות:
1 חבילה (500 גרם) עלי פסטה SURGITAL, שהופשרו במקרר כמה שעות או במשך הלילה
2 שקיות (400 גרם) בייבי תרד או צרור תרד תורכי
3  כדורי מוצרלה גדולים קרועים ביד
200 גרם גבינת פטה עיזים מפוררת גס
3 שיני שום קצוצות
עלים מצרור קטן של אורגנו
מלח ופלפל שחור גרוס
2 כפות שמן זית

+ מחממים תנור במצב גריל עליון ל-180מעלות.
+ מרתיחים מים בסיר גדול וממליחים. כשהמים רותחים קורעים פנימה את עלי הלזניה (הם נקרעים בקלות ומאוד נוחים לעבודה) ומבשלים 2 דקות על להבה גבוהה. מוסיפים עלי תרד ומבשלים דקה נוספת.
+ מסננים את כל תכולת הסיר ומעבירים את הפסטה והתרד לתבנית אפייה גדולה.
+ מוסיפים לתבנית שום, גבינות ואורגנו, מתבלים במלח ופלפל ומערבבים. מזלפים מעל שמן זית.
+ צולים בתנור 15 דקות עד שהגבינות מבעבעות ומזהיבות. מגישים חם.


רביולי עם שומר צלוי, גבינת עיזים וארוגולה
טעמי האניס של השומר, המרירות העדינה של הארוגולה הטרייה והמתקתקות המעודנת של הרביולי ושל גבינת העיזים מתחברים למנה אלגנטית בעלת טעמים מאוזנים.

חומרים ל-4-2 מנות:
1 חבילה (500 גרם) רביולי גבינה ועשבי תיבול SURGITAL
3 ראשי שומר נקיים ופרוסים לאורכם דק ככל האפשר
7-6 כפות שמן זית
מלח ופלפל שחור גרוס
4 שיני שום קצוצות
צרור קטן של עלי בזיליקום קרועים
להגשה:
150 גרם גבינת בושה עיזים
צרור קטן ארוגולה

+ מחממים תנור ל-200 מעלות ומרפדים 2 תבניות בנייר אפייה.
+ מפזרים פרוסות שומר בתבנית בשכבה אחת, מזלפים 4-3 כפות שמן זית ומתבלים במלח ופלפל שחור.
+ צולים 25 דקות עד שהשומר מתרכך ומזהיב בקצוות.
+ בינתיים מבשלים את הרביולי לפי הוראות היצרן.
+ מחממים מחבת רחבה עם 3-2 כפות שמן זית ומטגנים שום כדקה עד שעולה ניחוח.
+ מעבירים את הרביולי למחבת בעזרת כף מחוררת ומנענעים בעדינות עד שהרביולי מצופים שמן. מוסיפים את פרוסות השומר הצלויות ובזיליקום ומקפיצים עוד דקה.
+ מעבירים לצלחת הגשה, מפוררים מעל גבינת עיזים, מפזרים ארוגולה ומגישים מייד.



ניוקי עם חמאת זרעי עגבניות, שרימפס וצ'ילי
להכנת הרוטב סוחטים את העגבניות ומשתמשים רק במיץ ובזרעים שלהן. יחד עם החמאה מתקבל רוטב קטיפתי בעל טעם עז של עגבניות וצבע אדמדם מפתה. אגב את בשר העגבניות אפשר לקצוץ, לתבל בעשבי תיבול טריים ושום ולהגיש כסלט מרענן ליד הניוקי.

חומרים ל-5 מנות:
1 ק"ג ניוקי תפוחי אדמה SURGITAL
50 גרם חמאה
4 שיני שום קצוצות
1 פלפל צ'ילי אדום פרוס דק
1 ק"ג שרימפס טריים ונקיים (משקל לפני קילוף)
זרעים מ-1 ק"ג עגבניות חצויות וסחוטות
מלח ופלפל שחור גרוס

להגשה:
חופן עלי בזיליקום טריים פרוסים דק

+ מבשלים את הניוקי לפי הוראות היצרן.
+ בינתיים ממיסים חמאה עם שום וצ'ילי במחבת גדולה (או ווק). כשהחמאה נמסה והשום מעלה ניחוח מוסיפים שרימפס ומקפיצים 3-2 דקות עד שהם משנים את צבעם לוורוד.
+ מוסיפים זרעי עגבניות, מלח ופלפל שחור ומקפיצים-מערבבים.
+ מעבירים את הניוקי אל המחבת בעזרת כף מחוררת ומערבבים עד שהם נעטפים ברוטב.
+ מעבירים לצלחת הגשה, מפזרים בזיליקום ומגישים מייד.



מחירים לצרכן:
רביולי גבינות ועשבי תיבול 500 גרם – 28.90 ש"ח ליחידה
לזניה ירקות 2.5 ק"ג – 99.90 ש"ח ליחידה
לזניה עם פטריות 2.5 ק"ג – 99.90 ש"ח ליחידה
ניוקי תפוחי אדמה 1 ק"ג – 24.90 ש"ח ליחידה
קנלוני ריקוטה ותרד 2 ק"ג – 99.90 ש"ח ליחידה
קנלוני ריקוטה ותרד 500 גרם – 28.90 ש"ח ליחידה
עלי פסטה קפואים 500 גרם – 11.90 ש"ח ליחידה


להשיג בסניפי רשת טיב טעם ובמעדניות ובמסעדות המובחרות