המתבגרים- סדרה חדשה לנוער בערוץ הילדים

בערוץ הילדים, בשילוב התייעצות עם משרד החינוך, החליטו לקחת את העניינים לידיים.

הם יצרו סדרה בה יושבים בני נוער מוכרים ומשוחחים על כל הנושאים המעניינים: יחסים שבינו לבינה, דימוי גוף, הטרדות מיניות, זהות מינית ועוד...



המטרה היא להנגיש לבני הנוער את הנושאים, שלא בכל הבתים מקבלים תשומת לב ראויה, ולתת להם מידע מבני נוער בגילם, כאלו המדברים בשפתם והינם מושא הערצה בשל ההיכרות הקודמת מתכניות אחרות של הערוץ.

בסדרה שבעה פרקים בהם דנים על הנושאים השונים מנקודת מבט בני הנוער ומתווכים, בעצם, את המידע החשוב לו זקוקים הילדים שלנו.



לצד הצילומים לסדרה היו התייעצויות רבות עם פסיכולוגים ואנשי מקצוע נוספים שליוו את יוצרי הסדרה ואת השחקנים המשתתפים בה.
היתה הנחייה לגבי התכנים ושמירה על גיבורי הסדרה על מנת שלא יפגעו בעצמם בחשיפת מידע שעלול להביך אותם בהמשך.



אני מוצאת את הסדרה מועילה ונכונה בשישה מתוך שבעת הפרקים.
קצת קשה לי עם הפרק אודות הפרונוגרפיה מאחר ומדובר בסדרה המוגדרת לגילאי 8-14 ואיני חושבת שילדים בגילאי 8, ואף לא בגילאי 10 צריכים לשמוע אודות הנושא.



יש שיאמרו שילדים בגילאים האלו כבר חשופים לפורנוגרפיה אך אני לא מכירה ילדים כאלו ולא הייתי רוצה שהחשיפה של בני וחבריו תגיע מסקרנות לאחר שצפו באותו הפרק.

על כן, אני ממליצה על הסדרה אך רק כשהורה יושב ליד הילדים ויכול לצנזר או לבאר נושאים מסויימים.

הסדרה משודרת בימי חמישי בשעה 20:30
יוצרי הסדרה: אור סיט, בונית בן עמי וירדן סטפנסקי.