פחות מאלף- גלרייה




צילומים: קשת זאבי, עידו גמרסני זאבי


מי שמכירים אותי יודעים שאני גרופית של יצירה, מתה על אומנות ואבחר תמיד בערב עם מברשת וצבע על פני ערב על כוסית משקה ביד.
אבל. מי שמכיר אותי גם יודע שמוזיאונים זה לא כ"כ אני.... ושעם כל הכבוד למארק שאגל ולואן גוך, אני מעדיפה מיקס מדיה ואמנות רחוב.
אני אוהבת את היצירה מהקרביים, מלאת מרקמים וצבעים מסוגים שונים.
אני אוהבת את שילוב הצבע על גבי משטחים לא רגילים (כלומר- לא קנווס) ומטורפת על איזורים אורבניים עם גרפיטי.

על כן, כשהזמינו אותי לחוויה ייחודית של אומנות קצת אחרת, כזו שמתחילה בסיור בין אמני הרחוב, ביקור בגלרייה אשר משלבת אומנים מובילים בישראל לצד אומנים צעירים ופורצי דרך, ולבסוף-  יצירה אמיתית, כזו שיוצאים ממנה עם ידיים מלוכלכות וצבע שלא יוצא ממתחת לציפורניים כמה ימים, היה ברור לי שאני מגיעה!



הגעתי לגלרייה "פחות מאלף" ברחוב אברבאנל 60 בדרום ת"א.
7 דקות נסיעה מהבית שלי לאחד האיזורים הכי שיקיים בת"א!

מעט על הגלרייה:
בעל הגלרייה, אלי אדרי, רצה להנגיש את האמנות לעם.
הוא ידע שרוב האנשים רוצים לרכוש אמנות לתצוגה בביתם אך אינם יכולים לעמוד במחירים הגבוהים.
מנגד, אמנים רבים רעבים ללחם מאחר ולא מצליחים למכור עבודות.
על כן, אלי פתח את הגלרייה, כששמה מעיד על המחירים- עד אלף $.


אלי מאמין באמנות, בחשיבותה ובהשפעה שלה על האדם כפרט ועל האדם בתוך החברה.
הוא לא מצא הגיון בכך שרק בעלי הון יכולים לרכוש לעצמם אומנות ועל כן החליט להנגיש את הנושא לכולם ע"י איסוף אקלקטי ועשיר של יצירות, משלל סוגים ומשלל אמנים- מוכרים יותר (יאיר גרבוז, ציבי גבע,סיגלית לנדאו, מוטי מזרחי, דניאל סיבוני) ומוכרים פחות (שחר שריג, ניב בורנשטיין, מריק לכנר ודניאל סרחיו), כאשר כל יצירה בגלרייה מתומחרת בעד 1000$.



לסדר תצוגת העבודות אין משמעות.
עבודה של אמן מוכר יכולה להיות בתחתית הקיר היום ומחר, כשיתפנה מקום, היא תעבור לחלקו העליון ולהיפך- עבודת אמן צעיר יכולה להיות מההתחלה בראש הקיר.









הגלרייה, בנוסף למכירת עבודות יפייפיות, מעבירה ערבים נעימים במיוחד עם הרצאה, סיור בין עבודות אמני הרחוב ולבסוף יצירה של  ממש.


לסיור לקחתי איתי את עידו בן ה-9 שמאוד נהנה, הן מהגרפיטי היפים והן מהיצירה בסוף הערב.



מומלץ!


פחות מאלף