תחרות פיצאיולו הראשונה בישראל



הפיצה נולדה בנאפולי, ומחזיקה מסורת רבת שנים. הבצק המתפצפץ, הטעם המיוחד של המוצרלה המותכת האוספת אליה את טעמי הרוטב, העשוי מעגבניות שמש בשלות ועסיסיות ואת טעמי התוספות המשתדכות אליה – הופכים כל ביס מפיצה טובה, להנאה צרופה.

כבר מזמן הפיצה אינה אוכל של פאסט פוד, והיא מככבת במסעדות שף בארץ ובעולם. מסעדות רבות מתהדרות בטאבון לבנים מיוחד, כל שף נשבע שבצק הפיצה שלו הוא הטוב ביותר, והתוספות על הפיצה הופכות ליותר ויותר יצירתיות. העיקרון פשוט: פיצה מורכבת מקמח, רוטב עגבניות ומוצרלה אך הסוד לפיצה מושלמת טמון בידיים של מי שמכין את הפיצה הלא הוא הפיצאיולו (השם המקצועי של האופה שמכין את הפיצה), ולכל פיצאיולו המתכון הסודי שלו.

 

מזה 12 שנה, מקיים איגוד הפיצאיולי הנפוליטני (APN), תחרויות באיטליה ובארצות שונות ברחבי העולם, ופעם בשנה נערכת תחרות עולמית, בה מתחרים,  טובי הפיציאולי מכל מדינה ומייצגים את ארצם בתחרות הנחשבת ביותר באיטליה: אליפות העולם – גביע CAPUTO , הנערכת במסגרת NAPOLI PIZZA VILLAGE  בכל חודש ספטמבר. הזוכים מקבלים את חותמת האיכות והכבוד של הגוף המוביל את ענף הפיצות בעולם.


לראשונה מגיעה התחרות גם לישראל, בימים שני 12.5 עד שלישי 13.5, תתקיים בבית שגריר איטליה פרנצ'סקו מריה טאלו ובחסותו, תחרות הפיצאיולו הטוב ביותר של בישראל.

30 מבכירי הפיצאיולי של ישראל, יתחרו ביניהם על הזכות לייצג את המדינה באליפות הפיצאיולו י העולמית, שתתקיים בספטמבר 2014 ,בכפר הפיצה בנאפולי, איטליה.

 

פאנל השופטים יכלול את נשיא אגודת הפיצאיולי הנאפולטינית -  סרג'יו מיקו (Sergio Miccù), ואת אלוף העולם בתחרות הבינלאומית לשנת 2013 - דוידה צ'יוויטיאלו – Davide Civitiello.

התחרות, מיועדת לקהל המקצועי ויוכלו להשתתף בה פיצאיולי מקצועיים בעלי ניסיון בלבד, שיתחרו בשתי קטגוריות: פיצה מסורתית ופיצה free style.

ההרשמה לתחרות מתחילה בימים אלה- בדף הפייסבוק: "פיצאיולו ישראל".

אוצר וייזם התחרות הוא השף מנה שטרום, הידוע בפיצות הייחודיות שלו, וכאנציקלופדיה קולינארית של בכל הקשור לאוכל האיטלקי.

יזמים נוספים הם מריוס רוזנברג – מנהל חברת "טומין ת.ג.ע." נציגת טחנת הקמחCAPUTO  בישראל ויבואנית חומרי גלם איטלקיים מובילים והמטבחון - חברת הפקה ומיתוג בעולם הקולינריה.

פיצאיולו ישראל 2014

גביע CAPUTO

12.5-13.5

בית שגריר איטליה




בין נותני החסות:
  • CAPUTO "LA FARINA DI NAPOLI" – טחנת קמח משפחתית, דור שלישי לטוחני קמח בנאפולי. מהטחנות המובילות בעולם לקמח ייעודי לפיצה.
  • מותג העגבניות CIAO – מפעל מסורתי לעגבניות ומוצריהם , אשר מדי שנה משמר ואורז את העגבניות המובחרות של דרום איטליה ומשווק אותם בכל רחבי העולם.
  • ומותגים מובילים נוספים מתחום המזון, המשקאות והלייפסטייל האיטלקי

 
אהבתם את הרשומה?
תוכלו להמשיך ולהתעדכן בעוד נושאים מעניינים אם תלחצו Like בעמוד הפייסבוק של הבלוג:

קשת אוהבת בפייסבוק