עונג בשר וחוויה ארגנטינאית של אוכל משובח אצל מריאנו שיינקמן

 


תכירו את מריאנו שיינקמן , הוא אוהב לשתות יין והוא לוגם מהכוס בכל פעם שמתחלף נושא השיחה, וכשנמצאים איתו- נושא השיחה מתחלף בתדירות מאוד גבוהה! וזה לא כי, חלילה, משעמם ומחפשים על מה לדבר, זה כי יש לו כ"כ הרבה מה לספר ועל מה להסביר! תבינו, מריאנו גדל בדרום אמריקה, והילדות שלו היתה שונה משלנו. בשבילו יום החופש השבועי היה יום בילוי מול המנגל עם אבא שלו. הוא גדל עם תחושת אחריות וגאווה על העזרה הזו שנתן והתחושה הזו הובילה אותו להפוך למיומן במה שהוא אוהב- הוא מארח אנשים מכל הארץ (וגם נוסע אליהם להתארח אצלם), מאכיל אלפי אנשים בחודש ומלא בידע והומור שכובשים את כל מי שלידו. אה, וגם האוכל שלו טעים ברמות ובאופן כזה שביום למחרת הארוחה אצלו, פנטזתי על כל האוכל שלא סיימתי מהצלחת מפני שהייתי כבר מלאה מדי האוכל שלו כ"כ טעים שבימים שאחרי מרגישים כמיהה עזה לשוב אל האיש המקסים הזה ולאכול מהמנגל שבנה, האש שהבעיר והבשרים והדגים שהכין במיוחד עבורנו.

אז זה מריאנו:


עכשיו, בואו תשמעו עליו קצת יותר.
הוא מומחה לאופן ההכנה של כל סוגי הבשרים והדגים והוא לא מתפשר אלא על הטוב ביותר.
במרכז הרחבה ניצבת הקרוסלה שלו, זו קרוסלת גריל שנבנתה בהתאם לתכנון שלו וממנה משתלשלות שלשלאות מלאות כל טוב: עופות, דגים  וחלקי בשר מגרים.

 

עופות:


דגים:

 

כתף טלה, מהגריל הישר לגרגרנים שביננו:



מלבד הקרוסלה יש לו גריל ארגנטינאי מרשים בגודלו ועמוס נתחי בשר כבירים:

 
 

לאחר מינגלינג קצר של האורחים עם הבשרים והכנת הקיבה והחשק לארוחת האבירים, מתיישבים סביב שולחן ארוך ומרשים ועליו אורז בסגנון פאייה עם ירקות צלויים, תפוחי אדמה, בשני צבעים: לבן וסגול, אפויים בסגנון מדורה (שאני לא יכולתי להפסיק ולנשנש מהם!), סלט ירוק, אנטיפסטי, ירקות שורש וצ'ימיצ'ורי מעולה.


על השולחנות  ישנו גם יין ששותי האלכוהול שצידי ציינו אותו כטוב מאוד, הוא, כמו האמרה המוכרת: זרם כמו מים. נגמר בקבוק? אין בעיה- מיד תקבלו אחד חדש. רצוי ומומלץ להגיע עם מישהו שלא שותה אלכוהול או לתכנן חזרה במונית (ואם לא היה ברור- אני לא שותה אלכוהול, תמיד מוכנה להיות נהגת תורנית אם מישהו צריך בשביל ארוחה שכזו...).

עכשיו מתחיל השואו האמיתי, לאורך כשעתיים מתחילות להגיע לשולחן מנות יפיפיות, כולן מוכנות אל מול עיני הסועדים, בליווי הסברים מצוינים של מריאנו ותוך הצצה אינטימית אל חיי המשפחה שלו, הכל באופן הומוריסטי להפליא.

המנה הראשונה שהוגשה לשולחן היתה טרטר סינטה עגל, עם פטרוזיליה, כוסברה ובצל בגול המתובל בשמן זית ולימון. לצד זה סלייסים דקים של יוקה אפויה על מצע של "פאיינה חרדל" שלמדנו שהיא פיצה ארגנטינאית העשויה מקמח חומוס. כיף אמיתי!

 

המנה הבאה היתה מוסר הים שפגשנו במערכה הראשונה (תציצו שוב למעלה, על הקרוסלה), הוא הורד מהגריל ונחתך מולנו. הטעם שלו נהדר! אחד הדגים הטובים ביותר שאכלתי. התיבול שלו נעשה עם הרבה עשבי תיבול ושום והוא הוגש על מצע טעים להפליא של פירה גזר סגול, גזר לבן קונפי, שמן ירוק, קראסט של פירורי שקדים, פול וצנוברים ומסביב כרוב ניצנים מתובל במלח גס.
תשמעו.... זה טעים!

 

 

למנה העיקרית, נפרסו מגוון גדול של בשרים שהונחו על השולחן גרילים שולחניים מלאי כל טוב: אסאדו, בריסקט, אנטריקוט, צ'וריסוס ועוף.


כמה חבל שלא צמתי כמה ימים לפני. הכל היה כ"כ טעים וחבל לי על כל נתח שהושאר על המנגל ללא דרישה.

 

ומכיוון שלקינוחים ישנה קיבה נפרדת ולא משנה כמה מפוצצים היינו מהבשרים, שמחנו לראות את מריאנו פוסע לעברנו, כמו אב גאה, עם כל הטוב הזה!

  

מלבד כל המתוקים הנהדרים האלו, היו גם מגוון רחב של פירות העונה שהיו מתוקים ונפלאים.

 אם כל הערב הזה, שתיארתי פה, עושה לכם חשק עצום לפגוש את מריאנו בעצמכם, תמצאו את כל הפרטים על 
מריאנו שיינקמן , שף- אסאדור, בעלים של קייטרינג בוטיק, מומחה בצלייה, שמחה וחוויה דרך אוכל משובח, בעמוד האינטרנט: https://www.marianowebsite.com


ערבי הבשר והסדנאות הקרובים :
12.03 סדנת נתחים שלמים
25.3 ערב בשר: סעודה ארגנטינאית

לפרטים נוספים על ערבי בשר והקייטרינג : https://www.marianowebsite.com/workshops