חברת AirHelp העולמית נוחתת בישראל


AirHelp (איירהלפ), החברה המובילה בעולם בתחום זכויות הפיצויים לנוסעים שנפגעו מחברות התעופה, עושה דריסת רגל בישראל במטרה להציג את פעילותה לקהל הישראלי.

החברה פועלת במספר שווקים ברחבי אירופה, בצפון ודרום אמריקה ומסייעת לנוסעים לממש את הפיצויים המגיעים להם מחברות התעופה במקרים של שיבושים ובעיות הנגרמות על ידי חברות התעופה עצמן, זאת כגון עיכובים ודחיות מעל 3 שעות וביטולי טיסות. AirHelp מלווה את הלקוח החל משלב בירור הזכויות, דרך הגשת התביעה ועד לייצוג בהליכים משפטיים נגד חברת התעופה.

איך הכול התחיל?

חברת AirHelp הוקמה על ידי הנריק זילמר (מנכ"ל החברה היום), ניקולס מיכאלסן וגרג רודט (Henrik Zillmer, Nicolas Michaelsen and Greg Roodt). במהלך נסיעותיהם ברחבי העולם חוו זילמר ומיכאלסן עיכובים רבים בטיסות, וכשניסו להגיש תביעות לפיצויים הבחינו שמדובר בהליך ארוך וקשה. יתרה מכך, הם הבחינו בכך שרוב חברות התעופה דוחות את תביעות הפיצויים מבלי לספק סיבה או חמור מכך, כלל לא מגיבות עליהן.

הקש ששבר את גב הגמל היה עיכוב שחוו השניים, ביחד עם חברם גרג רודט, בדרכם מבאלי, הודו, לדנמרק מולדתם. ההבנה שהם כנראה לא היחידים שחווים עיכובים וביטולים ונאלצים להתמודד מול חברות ענק, הובילה אותם להחלטה להקים את AirHelp, שתסייע לאנשים במצבים דומים, תכיר להם את זכויותיהם, תקל עליהם את ההליך ותאפשר להם לקבל את הפיצויים המגיעים להם לפי  חוק.


מאז השקתה בשנת 2013 סייעה החברה ליותר מ-7 מיליון אנשים בתהליך של הגשת תביעות פיצויים מחברות תעופה ברחבי העולם, בשווי החזר של כ- 800 מיליון אירו. AirHelp פועלת במעל 30 מדינות ברחבי העולם ומספקת שירות ב-16 שפות שונות. AirHelp מעסיקה יותר מ-550 עובדים ברחבי העולם והיא למעשה החברה הגדולה ביותר בתחומה.

המודל העסקי

המודל העסקי של AirHelp עובד על פי העיקרון  "No win – no fee" כלומר "לא ניצחת – לא שילמת": מסד הנתונים הרחב של החברה, יחד עם טכנולוגיה משוכללת, מאפשרים להעריך תוך שניות בודדות אם הלקוח זכאי לפיצוי". בנוסף החברה מפעילה את רשת עורכי דין הטובה והגדולה ביותר בתחום זכויות הנוסעים שיכולים לייצג את הלקוחות בבית המשפט ולהילחם על זכויותיהם. אם הלקוח בוחר להמשיך בהליך מול חברת התעופה בליווי AirHelp, האחרונה תגבה תשלום רק אם הלקוח יזכה בפיצויים בסופו.

המחיר שאותו גובה AirHelp תלוי בסוג השירות. לפעמים יש צורך בהגעה לבית המשפט עם הלקוח, ואז השירות יתומחר בהתאם. ברוב המקרים הסכום נע סביב 25% מגובה הפיצויים. אם המקרה הגיע לפתחו של בית המשפט והלקוח הפסיד בתביעה, הוא לא ישלם דבר.

השוק הישראלי: 17.8 מיליון אירו פיצויים פוטנציאליים

בשנים האחרונות חל גידול משמעותי בתיירות היוצאת מישראל, בין היתר בעקבות מהפכת השמיים הפתוחים, ריבוי חברות התעופה המגיעות לישראל ופתיחת יעדים חדשים. כמו כן, שינויים בשערי מטבע (התחזקות השקל), גורמים לישראלים לטוס מספר פעמים בשנה לחופשה בחו"ל. אלו הובילו ביחס ישיר גם לגידול במספר הטיסות שעוכבו או נדחו.

אם נבחן את השנה האחרונה (1.1.2018 – 1.10.18) נראה שהיו למעלה מ-42 אלף טיסות שיצאו משדות התעופה בישראל. מתוך אלה, היו יותר מ- 210 טיסות שבוטלו ויותר מ-11,600 טיסות שסבלו מעיכוב בטיסה. אם כך, אחוזי הדיוק של הטיסות מישראל עמדו על 70.97%. באשר לנוסעים, יותר מ- 44,750 נוסעים סבלו מעיכובים של למעלה מ-3 שעות או מביטולי טיסה. הפיצויים המגיעים להם בגין אותם עיכובים וביטולים נאמדים ביותר מ- 17.8 מיליון אירו (!), כשהשנה עוד לא הסתיימה.

בחברת AirHelp, שהוקמה במטרה להיטיב עם הצרכן ולעזור לו לקבל את כל זכויותיו לפי חוק, זיהו את הפוטנציאל הגלום בשוק הישראלי. החברה מעוניינת להיחשף לקהל הישראלי בצורה מאסיבית יותר, ולעזור לנוסעים לקבל את מיליוני השקלים שמגיעים להם כצרכנים.

דרק בוס (Dirk Busse), סמנכ"ל שיווק AirHelp: "הצמיחה של שוק התעופה בישראל בשנים האחרונות הפכה אותה לשוק חשוב בעולם התעופה הבין-לאומי בכלל והאירופאי בפרט. הקרבה הגיאוגרפית והחיבה למדינות האירופאיות הובילו לכך שטיסות רבות מגיעות ליעדים שונים באירופה, או לפחות עוברות בהם כיעדי 'קונקשיין'. אנו כחברה רואים בישראל יעד אסטרטגי לפעילות, כשהמטרה היא לחנך את הקהל הישראלי לעמוד על זכויותיו ולדרוש את הפיצויים המגיעים לו על פי חוק".

אז איך זה עובד?

הפנייה ל- AirHelp מתבצעת באמצעות האתר (www.airhelp.com) או באמצעות האפליקציה (IOS או Android). הלקוח צריך להזין את פרטי הטיסה (יעד המראה, יעד נחיתה, שעה, תאריך ומספר טיסה) או לחילופין לסרוק את כרטיס 'הבורדינג' שלו באמצעות המצלמה בסמאטרפון (באפליקציה), אז הוא יכול לראות באופן מידי אם מגיעים לו פיצויים על פי חוק ואם כן, באיזה סכום.

אם הלקוח מעוניין להמשיך בתהליך, AirHelp יוצרת קשר עם חברת התעופה ואף פועלת בבית המשפט עבור הלקוח אם ההליך מחייב פעולה משפטית. AirHelp מטפלת עבור הלקוח בכל ה-'טופסולוגיה' (עבודת הניירת) והתיאומים אל מול חברת התעופה, כך שהלקוח לא נדרש לאף טרחה באף שלב בדרך. ברגע שהכסף מועבר מחברת התעופה הלקוח מיועד על כך באמצעות המערכת של AirHelp. שירות נוסף שחברת AirHelp מעניקה ללקוחות הוא להתחבר לתיבת הדואר הנכנס של הלקוח (gmail, Hotmail או outlook) ולבדוק עבורו על ידי סריקה אוטומטית אם מגיעים לו פיצויים מחברות תעופה בגין עיכובים או ביטולים, במהלך 3 השנים שקדמו לפניה.

***
אודות AirHelp:
AirHelp is the world’s leading flight delays compensation company, helping passengers apply for compensation following a delayed, cancelled or overbooked flight. Since launching in 2013, AirHelp has helped more than seven million people process airline compensation claims worth almost 800 million euros in total reimbursement. AirHelp has offices across the world, is available in 30 countries, offers support in 16 languages, and employs more than 550 employees globally.