יקב טורא פותח את מרכז המבקרים שלו בחול המועד פסח לסיורי משפחות וטעימות יין- כדאי!




בלב השומרון, על גבעות שטופות שמש  נמצא יקב "טורא".
היקב הינו יקב אחוזה משפחתי ומוקפד (Estate Winery), בין הבודדים הקיימים בישראל. זהו יקב בו בעלי היקב, ארז וורד בן סעדון, הם גם הבעלים של הכרמים הנמצאים באזור, ומכרמים אלה מגיעים הענבים ליקב.


 

היקב שהוקם בשנת 2003, ומהבציר הראשון יצרו 1200 בקבוקים, גדל בהתמדה ועד לבציר 2017 הגיע היקב לייצור של כ – 100,000 בקבוקים בשנה.
כרמי היין נטועים החל משנת 1997, ביישוב ברכה.
הכרמים התגלו ככרמים מהאיכותיים ביותר בארץ, הם נהנים מטרואר ייחודי ונדיר ומתנאי גידול אולטימטיביים. תנאים אלו נובעים ממיקומו של הכרם על הר בגובה 850 מטר, החשוף לרוח המערבית. 


 

הערפל השורה על הכרם עד שעות הבוקר המאוחרות ומזג האויר במקום (16 מעלות בלילות הקיץ עם לחות של 98%, ומינוס 4 מעלות בחורף ולפעמים גם שלגים) חברו יחד עם אדמת הטרה-רוסה הסלעית ומעניקים לענבים איכות יוצאת דופן שהפכה לשם דבר באזור וברחבי הארץ. זהו מיקום אופטימלי לגידול ענבי יין משובחים, מרוכזים ואיכותיים.
כל מגוון יינות היקב מאוזנים, בעלי טעם וארומה ייחודיים ובכך מבטאים את השילוב הנכון בין תנאי גידול מצוינים, ידע ואהבה רבה לאדמה ומבטיחים הנאה מירבית לצרכן.


 

בכרמים גדלים 14 זני הענבים הפופולריים: קברנה סוביניון, קברנה פרנק, מרלו, שיראז, פטיט ורדו, פינו נואר, שרדונה, סוביניון בלאן, גוורצטרמינר וויוניה, מהם מייצרים ביקב 3 סדרות שניים-עשר סוגים של יין. סדרת הבסיס היא ‘מאונטן ויסטה’ ובה יש את רוב התוצרת של היקב, ובסך הכל שישה יינות: פינו נואר, בלנד אחד, שני לבנים שאחד מהם חצי יבש, רוזה ויין קינוח עדין.

 

בסדרה הפרימיום ‘מאונטן הייטס’ יש ארבעה יינות נוספים: קברנה, מרלו ושיראז, אליהם מצטרף ה’פורטורא’ – יין בסגנון פורט שטעמו מעולה (20% אלכוהול). יין הדגל של היקב הינו ’מאונטן פיק’ –שהינו בלנד בסגנון בורדולזי שנעשה מארבעה זני ענבים: קברנה סוביניון, מרלו, קברנה פרנק ומלבק, שנבצרו מהחלקות המובחרות של היקב, ויושנו בחביות עץ צרפתיות חדשות במשך 22 חודשים. יין פירותי, כבד ומאוזן.
היין  שוכב תקופה ממושכת בחביות, עובר תהליך יישון במרתפי היקב וזוכה בפרסים רבים בארץ ובעולם, ביניהם מדליית כסף בתחרויות כמו: "דיקנטר", "וינאליס", "אשכול הזהב ".

 

ביקב פועל מרכז מבקרים, המכיל עד 55 איש, בו ניתן לסייר, לטעום ממבחר יינות היקב ואף ליהנות מארוחה בשרית/חלבית בתום מראש, כמו כן ניתן לרכוש במקום את שמן הזית המעולה שמופק בבית בד במקום, ומוצרים נוספים במחירים מיוחדים.

     

הגעתי ליקב במסגרת סיור עיתונאים שנערך במקום וגיליתי פנינה של ממש. היקב קטן ויפה, נגיש לכלי רכב ומקבל במאור פנים כל אורח ואורחת.
ההסברים הניתנים אודות היינות מאוד מקיפים וניתן, בתאום מראש, לערוך במקום אירוע טעימות יין הכולל ארוחת שף מצויינת.

במידה ותהיו מעוניינים להגיע ולטעום מן היינות הטובים שמציע היקב, תוכלו לעשות זאת בחול המועד פסח ולשלב את ההגעה ליקב עם סיורים באיזור:
מרכז המבקרים של יקב טורא פותח דלתותיו בחול הוד פסח ללא תשלום עם מגוון פעילויות לילדים ולהורים: טעימות יין ושמן זית תוצרת יקב טורא ללא תשלום, מפגש עם ורד וארז בן סעדון בעלי היקב שיספרו את סיפור הקמת היקב, הכרת עולם היין על רגל אחת: מהו תהליך ייצור והפקת יינות, אילו יינות מתאימים למאכלי בשר ו/או למנות חלביות?, מהם הזנים השונים של יינות אדומים ולבנים? תהליך הביקבוק והשעם ועוד.
לילדים יוקרן סרט מתואם לילדים המסביר מהו תהליך ייצור היין ביקב.


סמוך ליקב יושק במהלך חוה"מ המעיין המשודרג לזכרו של אייל יפרח ז"ל ( אחד משלושת הנערים שנחטפו כשעמדו בטרמפיאדה בצומת גוש עציון בדרך מהישיבה לביתם) .
המעיין המלאכותי צופה אל עבר הרי השומרון הירוקים ובנוי בצורת אייל, וסביבו ציליה, מדשאה, פינות פויקה ומנגל ושולחנות פיקניק לטובת המטיילים.
הכניסה ללא תשלום.


 

עוד בקרבת מקום- המרפסת של המדינה בפדואל-
שמורת טבע יפייפיה, מלאת פרחי בר וצמחי תבלין. מהשמורה הזו, הנצבת על הר גבוה, ניתן לתצפת על ישראל באמצעות משקפות ענק המונחות במקום לטובת המבקרים.
הכניסה בחינם.


 

 

 

 


מרכז המבקרים של יקב טורא פתוח בחוה"מ פסח בין השעות 09:00-17:00. הכניסה ללא תשלום.


את היינות אפשר לרכוש בחנויות המובחרות ובחנות האון ליין: https://shop.turawinery.com
כשרות היין היא של OU, של הרב אונגר ושל הרב המקומי, בד''צ בית יוסף
 

לפרטים והזמנות : יקב טורא: 02-6508882   ורד 052-7966613
מייל: info@turawinery.com