קרסו נדל"ן משיקה את מתחם המגורים הראשון בישראל למשפחות שאוהבות לבשל ולארח



צילומים: יח"צ, אריאל גמרסני




בשנים האחרונות חלה התעוררות בכל הנוגע לבישולים ואירוח. תכניות הריאלטי תרמו לכך רבות ואנשים רבים רוצים להראות לעולם (ובייחוד באמצעות הפייסבוק והאינסטגרם) את יצירות הפאר שהכינו במטבחם הפרטי.
בקבוצות העיצוב השונות בפייסבוק- רוב השאלות נוגעות למטבחים. המטבח הוא המקום הראשון שיזכה לשיפוץ בבית- הוא לב ליבו של הבית העסוק. בו נפגשים בני המשפחה כמה פעמים ביום ובו לא פעם מארחים חברים, על אף הסלון המאובזר. המטבח הוא הנקודה החמה של הבית. הן מבחינת המרכזיות שלו והן מבחינת מה שקורה בו.

על כן, כששמעתי שחברת קרסו מקימה מתחם מגורים שהמטבח הוא הפנינה של כל יחידת דיור- לא הופתעתי.
כיום, ברוב הפרוייקטים הגדולים- אנשי המקצוע מתכננים את מבנה הבית, ולבסוף, עם המקום שנותר- מתכננים מטבח. אח"כ הדיירים שוברים את הראש איך להגדיל את המטבח. לרוב זה מגיע על חשבון ביטול שירותי האורחים ומרפסת השירות.
פה, החכימו ועשו ההיפך- קודם תכננו את המטבח ולאחר מכן, בשטח הפנוי- תכננו את שאר הבית.



פרטים לגבי המתחם:
המתחם יכלול 742 יח"ד ב-6 מגדלים בני 31 קומות, בשכונת נאות אריאל שרון בצפון מערב קריית אונו.

דיירי המתחם ייהנו ממטבח משודרג הכולל אי עבודה עם הכנה לכיריים, נקודת מים במקרר ועוד. במרפסת הדירה תהיה תשתית לגינת תבלינים הכוללת מערכת השקיה ומקפיא במחסן הדירתי; בכל מגדל מגורים תהיה מכונת קרח תעשייתית, חדר יין וחדר אחסון עם ריהוט לאירוח.


תכניות הראליטי והפיכת שפים מובילים לסלב הפכו בשנים האחרונות את תחום הבישול לפופולארי וחוצה מגזרים בישראל. בשנים האחרונות קמו אלפי עסקים קטנים המתמחים בבישול בוטיק ומוכרים את מרכולתם מביתם הפרטי, ובנוסף מיזמי אירוח וקולינריה כדוגמת EATWHITH.


סקרים שנערכו בשנים האחרונות הראו שבכ- 80% ממשקי הבית לפחות אחד מבני המשפחה הבוגרים אוהב לבשל ולארח (מקור: מכון מחקר רושניק), בנוסף, מרבית רוכשי הדירות משדרגים את המטבח ויותר ממחציתם מרגישים שהמטבח הוא החלל החשוב ביותר בבית. קרסו נדל"ן החליטה לחבר את כל אלו לפרויקט חדש בשכונת אריאל שרון בקריית אונו.

הפרויקט החדש, נקרא על שמו של הטעם החמישי "אומאמי" כולל 742 יח"ד ב- 6 מגדלים בני 31 קומות ובהם מגוון רחב של דירות 3,4,5 חדרים, מיני פנטהאוזים ופנטהאוזים. הפרויקט תוכנן על ידי משרד האדריכלים יסקי מור סיון יחד עם אדריכלית הפנים קארן ראובני ולימור לניאדו תירוש, שפית ומומחית לבישול ואירוח ביתי.


לדברי דן פרנס, מנכ"ל קרסו נדל"ן "לאחר מחקרים וראיונות עם רוכשי דירות וגורמי מקצוע, הבנו שעלינו להשקיע כבר מהיום הראשון בתכנון החללים בדירה שהכי חשובים ללקוחות, בהם הם מבלים את רוב שעות היממה ובהם הם משקיעים את מירב כספם בעת ביצוע שינויים אצל הקבלן. בפרויקט אומאמי, בשונה מפרויקטי נדל"ן אחרים שלנו, התחלנו לתכנן את המטבחים והחללים הציבוריים בדירה, במקביל לתכנון המגדל ועיצוב פנים הדירות.


"מעבר לכך, הארכיטקטורה הייחודית של המגדלים מעניקים לכל אחת מהדירות מרפסת אירוח משמעותית בעלת שדה ראייה רחב, עם הסתרה מינימלית, המייצרת חלל מואר הזוכה לתחושת פתיחות ומרחב".
המטבחים תוכננו לפרטי פרטים, תוך שמירה על איזון בין פרקטיות לבין אסתטיקה ועיצוב. רובם ככולם משלבים ארונות גבוהים ונמוכים, מדפים, מגירות עם פרזול ברמה גבוהה ומגוון פתרונות שיאפשרו מקסימום, נוחות וגמישות בעבודת המטבח. בנוסף, בכל טיפוסי המטבחים מתוכנן אי עבודה עם הכנה לכיריים. במרפסות תותקן גינת תבלינים הכוללת מערכת השקיה מובנית ובקר השקיה ממוחשב וכן יותקנו נקודות מים וגז. כדי להשלים את צרכי חובבי הבישול, והאירוח, לכל דירה יוצמד מחסן דירתי ולרוכשים יוענקו שוברים לרכישת מקפיא בנפח של 150 ליטר.

לדברי לימור לניאדו תירוש, "אוכל מחבר בין אנשים, גורם לשיחה לזרום ומשמח אנשים לכן התחברתי מיד לתובנה הכנה של קרסו נדל"ן שביקשו להתחבר בתכנון הפרויקט לצורך של אוהבי וחובבי הבישול".
"בשלן צריך בראש ובראשונה שיהיה לו נוח במטבח. מטבח נוח הוא מטבח שבו משטחי עבודה רחבים שבהם ניתן לפרוס בנוחות את קרש העבודה, המצרכים, הירקות והפירות, התבלינים, הסירים וקערות ההגשה כדי לבשל ולאפות בצורה חופשית ונוחה, ובעיקר- יעילה. לא מדובר על מטבח גדול מידי, שכן זה עלול לעייף ולסרבל את תהליכי העבודה במטבח.


"היתרון הגדול של אי במטבח הוא שאתם, הבשלנים, תוכלו לבשל מול חלל הסלון ואל מול ההתרחשות בבית. כך תרגישו שאתם קרובים לכל שאר בני המשפחה, וכולם משתתפים בהכנות. ישנן דירות בהם משטח העבודה באי ממוקם אל מול חלון רחב ידיים ומואר, שממנו נשקפת גינת תבלינים, והמראה, מעורר השראה."
פרויקט אומאמי ממוקם סביב פארק שכונתי רחב ידיים בן כ13 דונם הכולל שבילי הליכה, בוסתן עצי פרי, גינות עשבי תיבול, פינות ישיבה מוצלות וגינה קהילתית. בכל אחד ממגדלי המגורים יוקם חדר יין לאחסון וקירור יינות עם תא פרטי לכל משפחה, מכונת קרח תעשייתית וחדר אחסון בו יעמדו לרשות ולשימוש הדיירים ריהוט דקורטיבי לאירוח.

פרויקט "אומאמי" שבנייתו תחל לפי ההערכות תוך מספר שבועות, יבוצע על ידי החברה הסינית BCEG, עימה נחתם חוזה לפני כשבועיים. בימים אלה מתחילה קרסו נדל"ן במכירה מוקדמת, במסגרתה יוצעו למכירה, דירות 3 חדרים החל מ-1.720 מיליון ש"ח, דירות 4 חדרים החל מ-2.316 מיליון ש"ח, דירות 5 חדרים החל מ-3.194 מיליון ש"ח ודירות פנטהאוז מוצעות למכירה החל מ-5.45 מיליון ש"ח.

הפרויקט ייבנה ברובע אריאל שרון בקרית אונו. הרובע עתיד לכלול כ- 1,615 יח"ד, כ- 148 אלף מ"ר שטחי מסחר ותעסוקה ושטחים ירוקים בהיקף כולל של כ- 50 דונם. רובע אריאל שרון ממוקם מדרום לאוניברסיטת בר אילן ומצפון מערב לשכונת קריניצי החדשה וכפר אז"ר. קרסו נדל"ן תקים את הפרויקט הגדול ביותר ברובע החדש.