עיצוב הבית למראה אישי ונעים






אני מאוד אוהבת לתת טאצ' אישי לבית שלי. לא אוהבת שטאנצ' שמוכרים לנו בחנויות ריהוט שונות, אני אוהבת ריהוט מגוון. אצלי בבית תוכלו למצוא כוננית שאספתי מהרחוב ושיפצתי, שולחן וכסאות מאגורה, רהיטים שהיו של הסבתא של אמא שלי ורהיטים יקרים מביתילי. לצד כל אלו גם ריהוט שנבנה לבד ופריטים עיצוביים שנעשו בעבודת יד.
הכל יחד, ערבוב הסגנונות האלו, יוצר מראה מיוחד ואישי יותר. לא עוד קובייה ביתית הדומה לשאר הבתים בישראל אלא בית עם אופי שמשקף את הסגנון של בעליו.

החדר של עידו:
השידה הצהובה נאספה מהרחוב. היא היתה חומה ונצבעה לצהוב. כמו כן גם הוצאתי לה מגירה אחת והוספתי מדף.
המיטה נקנתה ביד2.
המדפים נקנו מחנות שנסגרה (על המדפים היתה תצוגת החנות).
ארגז התכלת נרכש ב- 100 שקלים לפני כ-14 שנים בהום סנטר ונצבע על ידי.




בסלון:
שידת מצעים שחבר אסף מעמיתה לעבודה (שנייה לפני שהשידה נזרקה לרחוב), שייף ומרח פוליטורה.
ספריית עץ שהגיעה מאירופה עם סבתא של אמא שלי.
שרפרף עץ שנאסף מהרחוב ונצבע על ידי.
ספה מביתילי עם כריות שאני תפרתי.




במטבח/כניסה לבית:
שולחן וכסאות דרך אתר אגורה. שוייפו ונמרחה עליהם פוליטורה.
שידה ירוקה דרך יד2.
מדפים שאבא שלי הכין לי.
מראה שהוכנה לי כמתנת תודה.
משתקפת במראה- מגירת דפוס שהוסבה לבית למיניאטורות.



 

במטבח, כשעברנו לדירה (לפני 15 שנים) התקנו ארונות חדשים.
את הארון התחתון קיבלנו מחבר. זה היה ארון במחסן שלו, ואת הארון העליון הזמנו מנגר. שניהם לבנים.
לפני כמה חודשים כשצילמו אצלי את הסדרה "יומנים" (עדיין לא עלתה לאויר ויתכן שהשם ישתנה בהמשך) הדביקו לי טפט ירוק על גבי הארונות. כ"כ אהבתי את התוצאה שהשארתי בינתיים את הטפט.
החלום שלי בהמשך הוא לעשות ארון מטבח תחתון חדש בצבע כחול רוייאל ולצבוע את דלתות הארונות העליונים באותו הצבע. 




בחדר האמבטייה, אני מודה, קצת קשה יותר לראות את האופי שלנו. אין שם הרבה מרחב תמרון מבחינת ריהוט ולשפץ את החדר על מנת שיתאים לרצונות המדוייקים שלי זו הוצאה ענקית. הרי ידוע ששיפוץ חדר מקלחת ומטבח הן הוצאות השיפוץ הגבוהות ביותר בשל האינסטלציה וחיפוי הקירות.
אז הדרך היחידה שלי לעיצוב בחדר המקלחת הינה באמצעות הרהיט היחיד שנכנס לשם- שידת המקלחת והאביזרים הנלווים.

מאחר ושידת המקלחת היא הרהיט היחיד ובעלת הטון בחדר, אני ממליצה להשקיע בה. זהו רהיט המקובע אל הקיר והאינסטלציה משולבת בו ועל כן לא תחליפו אותו לעיתים קרובות, אם בכלל.
עשו לעצמכם טובה ותשקיעו ברהיט יפה ואל תתפשרו. אין פה הרבה הזדמנויות שניות.
בחרו רהיט שניתן לאכסן בו כמה שיותר. הרי בסופו של דבר- זוהי מטרתו.

אצלי בחדר האמבטיה יש שידה מקיר לקיר, עם שיש עליה והמון מקום אכסון. אי אז, לפני 15 שנים, הסגנון שבחרתי היה צבע קרם והשידה קיבלה המון מחמאות.
לאחרונה הסרתי לה את הדלת האמצעית והתקנתי במקום הדלת וילון הזזה על מנת שתהיה גישה נוחה ומהירה יותר לסל הכביסה המצוי בתוך השידה.

 

אבל כיום, זה כבר לא הסגנון שלי. אני מפנטזת על שידת עץ כפרית בצבע כחול רוייאל. שידה דומיננטית בעלת צבע עז ואטום. זה הסגנון, אך בצבע כהה יותר:


התמונה לקוחה מאתר המכירות e-bath



התמונה לקוחה מאתר המכירות e-bath

וואו, אני מתה על המראה של השידה הזו!

גם את זו אני מאוד אוהבת, אותה הייתי שמחה להתקין אפילו בסלון! היא כ"כ אלגנטית!



התמונה לקוחה מאתר המכירות e-bath


טיפ ממני אליכם- אם היום הייתי מתקינה שידת מקלחת חדשה, הייתי מניחה עליה כיור משטח כפול.
כיור משטח הוא כיור שיצוק יחד עם המשטח, זה חוסך לכם את הסיליקון/רובה מסביב לכיור ומאפשר גריפת מים מהירה ונקייה מהמשטח אל הכיור בקלות ומונע עובש.

עוד יתרון לכיור משטח- ניתן לרחוץ בו תינוקות רכים ולכבס בו כביסה עדינה. אין פחד שהכיור יצנח פתאום מעומס המשקל (זה קרה לי כשהיה אצלי כיור שהותקן מתחת לשיש ולא כיור שמונח מעליו, כפי שיש לי היום).

ולמה כיור כפול? כי כשממהרים בבוקר ויש כמה נפשות בבית שצריכות לצחצח שיניים ולשטוף פנים- הדקות הארוכות שנחסכות בזכות הכיור הכפול שוות הון מבחינת הזמן והון כפול מבחינת הלחץ והמריבות שנחסכות.


התמונה לקוחה מאתר המכירות  e-bath


אני מקווה שהצלחתי להועיל למי שזקוקים להכוונה בעיצוב הבית!


תמונות: צולמו בביתי.
תודה לאתר המכירות e-bath על האישור לשימוש בתמונות לשם המחשת האידיאל שלי בחדר הרחצה.