"עדיף" - מועדון צרכנות-חברתי לציבור אנשים עם מוגבלות בישראל המציע סל הטבות כלכליות וצרכניות




עדיף הינו עסק חברתי המתחייב להחזיר כ- 50% מהרווחים של המועדון בפרויקטים לאומיים לטובת קהילת האנשים עם מוגבלות בישראל ושיפור איכות חייהם: הקמת מערך היסעים ארצי, אירועי חברה ופנאי, סבסוד הטבות ותמיכה בעמותות וארגוני הנכים.

בהמשך, וככל שהמועדון יגדל, יתרחב סל השירותים והמוצרים הייחודים בהתאם להשפעת וצרכי עמיתי המועדון
משקיעים ושותפים אסטרטגיים: בנק הפועלים, ישראכרט, קרן ההשקעות2B Community.


עמוס רון, יו"ר מועדון "עדיף": החזון של הנגשה כלכלית לאנשים עם מוגבלות יוצא היום לדרך באמצעות "עדיף" - מועדון צרכנות חדש. מדובר בבשורה ממשית לציבור הנכים ואנשים עם מוגבלות בישראל אשר יחד מהווים קבוצה צרכנית גדולה בעלת כוח השפעה משמעותי שיוביל לשיפור איכות החיים".


לדברי שלומי אברהם, מנכ"ל "עדיף": "אנו משיקים היום לראשונה, לאחר חודשים רבים של עבודה מאומצת, את המועדון הצרכני הגדול במדינה, המונה בתוכו כ-50 ארגוני נכים הפועלים בישראל.
מדובר ביוזמה שלא רק משלבת צורך מובהק ופוטנציאל גדול, אלא כוללת את ארגוני הנכים הרבים מחד, ומאידך יכולות ותשתיות לניהול מיטבי של המועדון, תוך שיתוף פעולה עם גופים מובילים במשק כדוגמת: בנק הפועלים, ישראכרט, חברת פלאפון, חברת דלק, מגדל, אילון ועוד.
מועדון "עדיף" מאגד עבור ציבור האנשים עם מוגבלות בישראל סל פתרונות והטבות בעלי משמעות כלכלית גדולה, שטרם נראו עד היום מכל תחומי החיים – החל משירותי ביטוח, תיירות, תקשורת ומזון דרך תעסוקה, תחבורה ודלק ועד שירותי פנאי, אופנה ותרבות, והכל בתנאים אטרקטיביים במיוחד המסתכמים לחיסכון של מאות שקלים בחודש".

מועדון "עדיף" מאפשר לכל ציבור האנשים עם מוגבלות להתאגד יחד ככוח צרכני חזק ובעל השפעה, תוך הגברת תשומת לב המדינה והעסקים בה לשיפור איכות החיים של ציבור זה בישראל. המועדון מציג סל פתרונות, שירותים והטבות שיאפשרו ניהול נכון יותר של ההכנסה הפנויה וחיסכון של עשרות אחוזים במגוון תחומי החיים – ביטוח, תיירות, תקשורת, צרכנות, מזון ועוד.


ביטוח
שיתוף פעולה של מועדון עדיף עם חברות הביטוח המובילות מגדל , איילון , פניקס וסוכנות אינטר ביטוחים מעניק הנחה של לפחות 25% ממחירי השוק בביטוחי בריאות, תאונות אישיות ומחלות קשות , ביטוח נסיעות לחו"ל, ביטוחי חיים ומשכנתא , ביטוח דירה ורכב המותאמים לפרופיל העמית ולצרכיו תוך בחינה ובחירה בהתאמה אישית מכלל ההצעות בשוק

תיירות
מערך תיירות משותף של עדיף ואיסתא המציעה חבילות נופש ותיור לקבוצות וליחידים בארץ ובעולם הכוללות שירותי קרקע, ליווי והדרכה לכבדי שמיעה, התאמה לניידות ועוד, מותאמים לציבור בעלי המוגבלות ובמחירים אטרקטיביים במיוחד.

תעודת נכה בינלאומית
הנפקת תעודת נכה בינלאומית אישית בחתימת נוטריון המקנה אפשרות חנייה במקומות מסומנים והנחה בכניסה למוסדות תרבות ומוזיאונים בהתאם להוראות והמקובל בכל מדינה ומדינה.

תקשורת
מסלול שיחות וגלישה בארץ ובחו"ל במחיר אטרקטיבי, שירות טכנאי עד הבית , מוקדי שירות מונגשים בשיתוף עם חברת היי מובייל (hiimobile) מבית פלאפון

מזון – בקרוב!
פרי שיתוף פעולה עם רשתות המזון המובילות למתן הנחה בקניות בסניפים ורכישות און ליין

רכב
מבצע רכב בהנחה ומתנה לכל רוכש בשיתוף עם קבוצת לובינסקי - רכב פיג'ו 208 רכבי פיקסו וגאמפי של סיטרואן המותאמים ומאובזרים לצורכי נכים ובנוסף הנחה על רכבי הקבוצה האחרים. הצעות אטרקטיביות לרכישת רכבים 0 ק"מ ממותג הונדה באמצעות אוטו סנטר מקבוצת קשר רנט א קאר (הרץ) עם תנאי מימון נוחים במיוחד .


דלק
בשיתוף חברת דלק יוענקו הנחות בשיעור 23 אג' לליטר בנזין מתעריף תדלוק בשירות , 92 אג' הנחה לליטר סולר , 7% הנחה ברשת חנויות מנטה. ומבצעים חודשיים ייעודים לעמיתי עדיף באמצעות תשלום בכרטיס אשראי עדיף בסניפי מנטה

אופנה
כרטיס נטען המקנה 15% הנחה ביותר מ- 40 רשתות אופנה ואחרות בפריסה ארצית כולל כפל מבצעים והנחות.

כל ההטבות ניתנות באמצעות כרטיס אשראי "עדיף" מבית ישראכרט.


המועדון החדש, "עדיף" יוצא היום לדרך עם מגוון פתרונות והטבות לניהול נכון של כלכלת הבית תוך חיסכון חודשי במגוון תחומי החיים, ביניהם - ביטוחים, מוצרים פיננסיים, מוצרי צריכה, שרותי תרבות, פנאי ונופש, פתרונות בתחום הרכב וההיסעים, מוצרים ייחודיים וטכנולוגיות חדשות, ואלו לצד מוקד מידע, תמיכה וסיוע.
בנוסף, עמיתי המועדון יזכו להטבות בניהול החשבון בבנק הפועלים :הטבות בעובר ושב במסלול ייעודי לחברי המועדון, הלוואות בתנאים מועדפים, כולל הלוואה ייחודית לכל מטרה, כלים פיננסים דיגיטליים מתקדמים כגון אפ קונטרול ועוד.

"אני מודה לכל השותפים לדרך, הארגונים, הקרן, הבנק וחברת האשראי על ההירתמות וההשקעה למען עתיד טוב יותר עבור האנשים עם מוגבלות בישראל, הוסיף עמוס רון, יו"ר מועדון "עדיף".


מבנה מועדון "עדיף"
משקיעים ומשתתפים: בנק הפועלים, ישראכרט,2B Community – קרן אימפקט של משפ' חשין וארגון הגג של ארגוני הנכים בישראל
יו"ר: עמוס רון
מנכ"ל: שלומי אברהם

חברי דירקטוריון
ציפורה ברון - שופטת בית משפט מחוזי (בדימוס) ונשיאת ארגון הגג של הנכים בישראל
שחר בוצר מנכ"ל קרן B Community2
עו"ד טלי ירון–אלדר
מינה אורגד
עדי מתתיהו


מספרים
  • כ- 1.5 מיליון נכים בישראל (מתוכם כמיליון בעלי למעלה מ- 20% נכות)
  • 230,000 ( כ- 15%) מקבלי קצבאות
  • כ- 900,000 בגילאי העבודה (גילאי 18-67)
  • זכאים להצטרף למועדון בעלי 20% נכות ומעלה, כולל הורים וילדים
  • דמי חבר חודשיים בסך 10 ש"ח עבור תקורות ותשתיות המועדון
  • 0 ש"ח דמי כרטיס אשראי – פטור מלא למשך 3 שנים
  • כ- 1,500 ש"ח מחזור רכישות חודשי ממוצע צפוי בכרטיס אשראי
  • כ- 50,000 מצטרפים עד סוף שנת 2018
  • השקעות במועדון לטובת הקמה ותפעול של כ- 10 מיליון ש"ח (עד סוף שנת 2018)
  • מחזור פעילות צפוי כ- 1 מיליארד ש"ח
  • כ-4,000 מוצרים ושירותים בכל תחומי החיים
  • מעל 2,500 בתי עסק המעניקים הנחה במעמד חיוב כרטיס האשראי
  • מאות מוצרי תרבות ופנאי
  • מאות הצעות לתיירות ונופש
  • עשרות מבצעים ושירותים ייחודיים
  • הנחות והטבות משמעותיות : ביטוחים בכ- 25% הנחה, אופנה ב- 15%, אביזרים ייחודיים ב- 30% ועוד.


על מועדון עדיף
בישראל חיים כ-880 אלף נכים בגיל העבודה (גילאי 18-67), ובנוסף כ-300 אלף ילדים וגמלאים, המהווים 10%-15% מכלל האוכלוסייה בישראל.
מועדון עדיף הוקם במטרה לאגד אוכלוסייה זו לכוח צרכני כלכלי מוביל, בעל עדיפות בכל תחומי החיים. בזכות יתרון הגודל יכול המועדון להציע הצעות ערך, הנחות, הטבות ושירותים שלאדם הפרטי אין יכולת להשיג לבדו. בכך מאפשר המועדון לפרט לנהל נכון יותר את כלכת משק הבית ולייצר הכנסה פנויה לצד מוצרים ושירותים ייחודיים .
עדיף – מועדון הצרכנות של נכי ישראל - פועל על בסיס רקמת שתי וערב של קשרים חברתיים ועסקיים, למידה מעמיקה והיכרות של השוק מחד, וצרכיו של הנכה מאידך. כל זאת במטרה להתחיל עידן חדש בתפיסת החיים של הנכה והאדם עם מוגבלות, תוך שיפור איכות חייו ושילובו בפסיפס החברתי של ישראל.
הפרפר בעל הכנפיים הצבעוניות, סמל המועדון, מסמל את הגוונים הרבים של האנשים עם מוגבלויות, את החופש לעשות ולנוע, ואת דרור המחשבה והיצירתיות. כל אלה הם נר לרגלינו בשליחות למען ציבור האנשים עם מוגבלויות בישראל.
לכל נכה מגיע להיות עדיף – זו לא רק סיסמה בשבילנו, אלא ציווי יומיומי בפעילות המועדון.
עדיף = עסק חברתי

מחויבים לעקרונות הבאים:
החזרת כ- 50% מהרווחים לטובת הקהילה שלמענה הוא פועל (מרביתם יוקצו לסבסוד מוצרים ושירותים לחברים, וחלקם יועברו לארגונים ועמותות לצורך קידום פרויקטים)
שיפור תעסוקה ע"י המועדון של נכים ואנשים עם מוגבלויות ושילובם בפעילות המועדון ומעגל התעסוקה ושיתופי פעולה גם בהמשך .
תיעדוף בתי עסק וספקים המעסיקים אנשים עם מוגבלויות ונכים ומנגישים את עסקיהם בשיתופי הפעולה המסחריים עם המועדון
איתור וניהול מערך שירותים ומוצרים ייעודיים המותאמים לסגנון החיים של עמיתי המועדון
פיתוח והובלה של פתרונות לחיי חברה, פנאי, התמודדות עם בדידות, תעסוקה, מידע, היסעים ועוד.

ארגון הגג של ארגוני הנכים בישראל והעומדים בראשו הם מיוזמי רעיון מועדון צרכנות עדיף ונושאי דגל הרעיון של מתן עדיפות לאנשים עם מוגבלות.
ארגון הגג של ארגוני הנכים פועל כעמותה ומייצג כ-40 ארגוני נכים שונים למען שיפור איכות החיים של אנשים עם מוגבלות.
ארגון הגג מטפל באופן אישי באלפי חברים ומעמיד לרשותם מוקד מידע, ייעוץ בענייני זכויות, ייעוץ ארכיטקטוני והתאמת הבית לצורכי אדם עם מוגבלות, ייעוץ בנושאי נגישות ועוד....
ארגונים ועמותות החברים בארגון הגג של ארגוני הנכים בישראל וחבריהם זכאים להצטרף למועדון עדיף.
כלל הארגונים השייכים לארגון הגג קיבלו החלטה משותפת על הקמת המועדון עבור כלל חבריהם כמו גם לכלל האנשים עם מוגבלות במדינת ישראל .


שותפים אסטרטגיים
  • בנק הפועלים
  • בנק הפועלים מציע מכלול שירותי בנקאות למגזר העסקי והפרטי באמצעות 264 סניפים בפריסה ארצית ובאמצעות ערוצים ישירים: אינטרנט ואפליקציה סלולרית.
  • הבנק ומחזיקי העניין בו שותפים לתפיסה של יצירת ערך משותף: ערך כלכלי, חברתי וסביבתי. ברוח זו הוקמה החטיבה למחזיקי עניין וערך משותף, שמובילה את שיתוף הפעולה עם מועדון עדיף. יחד עם המועדון שם הבנק דגש על פיתוח כלים מונגשים לשירות עמית המועדון, הצעות ערך אמיתיות עבורו ומוצרים פיננסיים שיתרמו לניהול נכון יותר של כלכלת משק הבית.
  • מנכ"ל בנק הפועלים אריק פינטו רואה חשיבות רבה בשילוב אנשים עם מוגבלות במעגלי התעסוקה, כדי ליצור חברה ישראלית צודקת: "שילוב של אנשים עם מוגבלויות בחברה יוצר עבור כולנו רווח כפול - פעם אחת בצד הערכי ופעם שנייה בפוטנציאל הכלכלי למשק. זהו חלק מהאחריות ומהחובה החברתית של קבוצת הפועלים".

ישראכרט
קבוצת ישראכרט, המובילה מבין חברות כרטיסי האשראי בישראל, פועלת באמצעות שלושה מגזרים: מימון, הנפקת כרטיסי אשראי ושירותי סליקה. החברה מחזיקה למעלה מ-4 מיליון כרטיסי אשראי ויותר מ-100,000 בתי עסק שמכבדים את כרטיס האשראי שלה.
קבוצת ישראכרט רואה במתן שירות ללקוחותיה ערך אסטרטגי המהווה בסיס להצלחתה. ערכי החברה - כבוד האדם, אחריות חברתית, קבלת השונה, סובלנות וסבלנות - מהווים נר לרגלי כל עובדיה, תוך שאיפה מתמדת לשיפור וייעול.
הקבוצה שמה דגש על חדשנות בעולם השירות. היא מספקת שירותים דיגיטליים ומונגשים בסלולר ובאינטרנט בזמינות ומענה מותאמים לצורכי הלקוחות בכל זמן ומקום. כך למשל, לקוחות בעלי לקות שמיעה מקבלים שירות מענה קולי ויזואלי – שירות חדשני ומוביל בארץ ובעולם כולו.
מנכ"ל קבוצת ישראכרט, ד"ר רון וקסלר, אמר כי ישראכרט הצטרפה למועדון עדיף בשל החשיבות החברתית העצומה: "ישראכרט פועלת לצמצום פערים חברתיים בישראל ומברכת על הזכות להיות שותפה במועדון עדיף. בכוונת החברה להציע לעמיתי המועדון מגוון הטבות, מבצעים ושירותים ייעודיים המותאמים לצורכיהם".

קרן 2B COMMUNITY
2BCOMMUNITY היא קרן השקעות אימפקט שהוקמה במטרה להשקיע בעסקים או מיזמים המקדמים מטרה חברתית. הקרן משקיעה בעסקים המחויבים למצוינות עסקית, בעלי יתרון תחרותי ברור וצורך אותנטי למוצר או לשירות, המחויבים לקוד אתי ולהקצאת חלק משמעותי מרווחיהם לטובת מטרה חברתית.
יואל חשין, יו"ר ומייסד 2B Community  קרן השקעות חברתית המשקיעה במיזם עדיף:  "זוהי זכות גדולה עבורנו לקחת חלק במיזם מרגש ומהפכני זה, המקדם חירויות  יסוד של אנשים עם מוגבלויות בישראל שאינן מבוססות על חסדים.  מדובר במודל עסקי חברתי נושא רווחים למשקיע, המוכיח את חשיבותן  של השקעות אימפקט מצד אחד, ושל חברה אזרחית פרו אקטיבית מצד שני. עבורנו  ב-  2B-Community השמחה היא כפולה ומכופלת הואיל ומדובר במיזם נוסף המקצה חלק משמעותי מהרווחים שלו למטרות חברתיות באמצעות מודל המניות החברתיות פרי פיתוח הקרן". 
ראשי הקרן ומנהליה ראו במועדון עדיף שותף טבעי לקידום החזון החברתי והכלכלי בישראל. לא רק בשל פעילות המועדון המאגדת אנשים עם מוגבלות ככוח צרכני כלכלי, אלא גם בשל הגדרת המועדון כעסק חברתי המחזיר 50% מרווחיו לטובת הקהילה שלמענה הוא פועל. כל זאת באמצעות שותפות במיזמים לשיפור איכות חייהם של אנשים עם מוגבלות וסבסוד מוצרים ושירותים ייחודיים עבורם

זכאות והצטרפות
נכה הוא אדם בעל לקות פיזית, נפשית, מנטלית, התפתחותית, רגשית או קוגניטיבית, אשר לקה בה במהלך חייו כתוצאה מתאונה, מחלה או כמום מולד.
נכה הוא מי שמוכר ע"י המוסד לביטוח לאומי (קצבה), משרד התחבורה (תו נכה), משרד הרווחה, מס הכנסה (הקלות במס) , רשויות מדינה אחרות ו/או ע"י אחד מהארגונים/עמותות ו/או חברות הביטוח.
למועדון עדיף זכאי להצטרף כל מי שנקבעו לו 20% נכות לפחות ע"י אחד מהגופים המוסמכים לכך.
בנוסף, זכאים לכרטיס האשראי של מועדון עדיף בני משפחה מקירבה ראשונה (הורים וילדים בלבד.
קטינים עם מוגבלויות/נכות יצטרפו באמצעות ההורים, והכרטיס יהיה מחשבון הבנק של ההורים.
נכה/אדם עם מוגבלות שאינו כשיר ו/או תלותי במטפל ו/או תומך יצורף למועדון ע"י אישור האפוטרופוס שלו, והכרטיס יהיה על שם האפוטרופוס .
המועדון מפרסם תקנון הצטרפות מפורט באתר המועדון.

דמי חבר
דמי חבר בסך 10 ש"ח לחודש – בחיוב חודשי באמצעות כרטיס האשראי עדיף וללא תשלום דמי כרטיס.
למה זה "עדיף" ?
1. כוח צרכני – יצירת כוח כלכלי משפיע של נכים ואנשים עם מוגבלויות באמצעות המועדון
2. חיסכון בהכנסה הפנויה – הנחות משמעותיות המביאות לחיסכון בהתנהלות היומיומית בכל תחומי החיים , ניהול נכון יותר של ההכנסה הפנויה למשק הבית באמצעות הוזלות, הטבות והצעות ערך ייחודיות .
3. עסק חברתי – הפניית חלק מהרווחים לסבסוד פעילויות ומוצרים לטובת עמיתי המועדון. ככל שקונים יותר באמצעות המועדון, חוסכים יותר ומהווים כוח צרכני גדול יותר.
4. הנגשה – עידוד וקידום הנגשת בתי עסק באמצעות שיתוף פעולה עם המועדון כגוף המייצג ומוביל כוח צרכני של נכי ישראל.
5. רשת שייכות – המועדון כפלטפורמה לשיתוף דעה וקשרים בין הנכים לבין עצמם ובין הנכים לבין גופים ועסקים המקדמים מוצרים ושירותים לטובתם.
6. מוצרים ושירותים בהתאמה – איתור, חשיפה והצגה של מוצרים ושירותים לציבור הנכים בישראל מכל תחומי החיים למען הקלה ושיפור איכות החיים.
7. הכל תחת קורת גג אחת – כל מה שצריך לחיים טובים יותר, נוחים יותר, חסכוניים יותר !
8. מודעות והשתלבות – רשת מידע המאפשרת בירור צרכים והתאמה בין אנשים לאנשים ומוצרים ושירותים לאנשים מתוך הבנה והכרה בצרכים המיוחדים.
9. טכנולוגיה – פעילות המועדון מבוססת על טכנולוגיה ותקשורת מהמתקדמות ביותר שיש, המאפשרות הנגשה וידידותיות למשתמש באשר הוא.
10. גלגל תנופה – ככל שיצטרפו יותר עמיתים ההשפעה על הפעילות למען הנכים ובני משפחותיהם תגבר וכך גם החסכון לפרט.

פרטים נוספים באתר