שם פרטי- הפקה חדשה לקומדיה המצליחה של מתייה דלפורט ואלכסנדר דה לה פטלייר Le Prénom


הבמאי והשחקן הצרפתי/ישראלי ברנרד ביתן יזם פרויקט חדש ומסקרן, תיאטרון ישראלי דובר צרפתית. עם גלי העלייה הגדול הגדולים מצרפת הגיעו לארץ גם שחקנים ויוצרי תיאטרון קולנוע רבים. מתוך כך עלה הרעיון להקים את הלהקה החדשה שתעלה מחזות צרפתיים בשפת המקור ותוצג ברחבי הארץ עם תרגום מוקרן לעברית.

ביתן גייס להפקה את הבמאי/מחזאי/תסריטאי הנודע אלי שורקי, שגם עשה עליה לפני כמה שנים ומחלק את זמנו בין צרפת וישראל.

ההפקה הראשונה שבחרו השניים לעלות במסגרת החדשה היא המחזה שם פרטי. הקומדיה של דלפורט ודה לה פטלייר הוצגה בהצלחה גדולה בתיאטרון בית לסין בכיכובם של ליאור אשכנזי ודב נבון. גם הסרט אותו ביימו השניים בכיכובם של פטריק ברואל הוצג גם הוא במקביל בישראל וזה להצלחה גדולה. עתה מגיעה לבמה גרסתם של שורקי וביתן המגלם בהפקה את התפקיד הראשי.


תקציר
זה היה אמור להיות ערב פריזאי נעים וחביב בבית, עם משפחה וחברים, אליזבת הכינה ארוחה מיוחדת להנאת כולם : פייר, בעלה, פרופסור לספרות; ונסן, אחיה, שמצא סוף סוף את אשת חלומותיו, אנה, ועומד להפוך בקרוב לאבא; והחבר הכי טוב, קלוד, נגן טרומבון.
רק שהערב מתפתח בכיוון אחר לחלוטין, ואף אחד מהנוכחים לא ישכח אותו.
זה מתחיל במשחק שעורך ונסן, האבא לעתיד, ובו מתבקשים כולם לנחש את השם הפרטי שבחר לרך שיוולד.
מה קורה כשגיבור הקומדיה מחליט לקרוא לבן שלו אדולף!?! מה שמתחיל בקרב על שם מסתיים בוויכוח מילולי אלים. ומתפתח מהר מאוד לסדרה של מכות מאוד לא יבשות בין הנוכחים, וכשאליזבת, האחות, פותחת את הפנקס שלה מתברר כי גם היא סכינאית לא קטנה.



על היוצרים:

אלי שורקי – במאי ההצגה
נולד בצרפת למשפחה יהודית ממוצא אלג'יראי. בשנת 1950, הוא למד לימודיים קלאסיים ומשפטים אבל נטש את לימודיו כדי לעבוד עם הבמאי קלוד ללוש ועם במאים אחרים. הוא ביים סרט קצר ומאות סרטי פרסומת עד שכתב את התסריט "אהבתי הראשונה" עבור אנוק איימה, כדי להפיק אותו אף הקים חברה משלו, ויצא לדרך כבמאי, תסריטאי ומפיק. את הבגדים לסרט שנוצר ב- 1978 יצר המעצב קרל לגרפלד שהיה אז צעיר ומוכר פחות.
שורקי המשיך ליצור ולביים לקולנוע ולטלוויזיה. מבין סרטיו "מילים ומוסיקה" עם קתרין דנב ושרלוט גנסבורג הצעירה בתפקידה הראשון.
שורקי ביים בארצות הברית סרט בהפקת ארנון מילצ'ן וסרט שהוצג בתחרות הרשמית בפסטיבל ברלין. בשנת 2000 ליום הולדתו החמישים הוא כתב ביחד עם המוסיקאי פסקל אוביספו את המחזמר "עשרת הדיברות". המחזמר הוצג מעל 800 פעמים והועלה בארצות הברית, בבלגיה, בשוויץ ובדרום קוריאה.
בשנת 2006 שורקי יצר את הסרט "או ירושלים" על פי ספרם של דומיניק לפייר ולארי קולינס.
מאז התנסה בבימוי תיאטרון ואופרה, וכיוון שבראשית דרכו היה חבר בנבחרת הכדוריד של צרפת והופיעה במדיה פעמים רבות הוא שימש כפרשן עבור הטלוויזיה הצרפתית למשחקי הכדוריד הפופולריים מאוד במדינה.
סרטו האחרון "המקור של האלימות" יצא השנה בצרפת ובו מככב בנו, שנבחר על ידי אקדמיית הסזאר הצרפתית לאחד הכוכבים העולים של השנה.
בשנת 2013 החליט שורקי לעשות עלייה, מאז הוא מחלק את זמנו בין ישראל לבין צרפת.

ברנרד ביתן – שחקן ראשי ומפיק
הוא שחקן מחזאי מפיק. ביתן סיים את לימודיו בכלכלה ולמד משחק ובימוי באקדמיה הלאומית לאמנויות הבמה. תחילה בד גם כעיתונאי. ב- 1991 היה שותף לכתיבת המחזמר – "המלח והדבש", וביים את ההפקה הראשונה של המופע בצרפת. המזמר עסק בסיפור הקמתה של מדינה ישראל. בעקבות הצלחתו של המופע הוא העלה אותו גם מחוץ לצרפת ובשנת 2008 העלה אותו גם בישראל. הוא הפיק בצרפת מחזות זמר, הצגות תיאטרון ומופעי מוסיקה רבים.





שם פרטי
מאת מתייה לפורט ואלכסנדר לה לה פטלייר
בימוי: אלי שורקי
תרגום: דורי פרנס
תפאורה: גדי בן סימו
ניהול אמנותי: ססיל בנס

משתתפים:
ונסן – ברנרד ביתן
אליזבת – ססיל בנס
פייר – מרקו גאון
קלוד – רישאר אשור
אנה – דבורה סלאם


בית שמואל, ירושלים
יום שלישי 3/1 בשעה 20:30
מחירי כרטיסים 95-180 שקל

יד לבנים, אשדוד
יום חמישי 5/1 בשעה 20:30
מחירי כרטיסים 95-130 שקל

יד לבנים, רעננה
יום שלישי 10/1 בשעה 20:30


טלפון להזמנות ולבירורים:
074-7268167