צלעות כבש ועוף שלם במעשנת- מתכון והוראות הכנה

בחודש דצמבר היתה חגיגת מבצעים במחלקת הבשר של יינות ביתן
רכשתי לי עוף שלם ושדרת צלעות כבש.

את העוף והצלעות הכנתי במעשנת הביתית החדשה שלי מתוצרת וובר. קוטר 47 עם שני מדפי עישון.



הבשרים הוכנסו למרינדות למשך הלילה.
את המרינדות הכנתי מהראש, בלי כמויות כתובות. הכל לפי העין.

לצלעות הכבש:
ראש שום כתוש
חרדל
דבש
פפריקה מתוקה
פפריקה חריפה
יין לבן

לעוף השלם:
רוטב ברביקיו
רוטב צ'ילי מתוק
סויה בהירה
יין לבן


את הבשרים הנחתי בתוך שקיות סופר (נקיות!) עם המרינדות, הושבתי בתבנית חד"פ של ניקול, ליתר זהירות מטפטופים ואפסנתי במקרר ל-12 שעות.



לאחר מנוחה של 12 שעות, משחתי את העוף בתערובת של: שום כתוש, פפריקה מתוקה ו- שמן זית.
את הצלעות תיבלתי במלח ופלפל והוספתי להן מריחה מן המרינדה בה הן שהו בלילה.

הבשרים הונחו על המעשנת, לאחר שחוממה לחום של כ- 115 מעלות.




בקערת הנוזלים של המעשנת שמתי את שארית היין הלבן, מים, עלי תימין ועלי למון גראס:



לאחר שעתיים הפכתי את הצלעות וניצלתי את פתיחת המעשנת על מנת לתת לצלעות שכבה נוספת מן המרינדה. כמו כן,  הוספתי על הגחלים גושי עץ אלון ששהו ביין לבן.



שעתיים מאוחר יותר הוצא העוף ונעטף בנייר כסף, למנוחה של חצי שעה לפני החיתוך והאכילה.




את הצלעות השארתי לעוד חצי שעה.
בדיעבד, מכיוון שמדובר בשדרת עצם עבה- הייתי צריכה להשאיר את הנתח הזה כ- 8 שעות במעשנת.
על כן, מכיוון שבחלקו הפנימי לא היתה עשייה מושלמת- הנתח הוכנס לתנור ל-45 דקות נוספות.

כך נראו העוף והצלעות במעמד הארוחה:


 
 
 
 



אודות השימוש במעשנת למדתי ועדיין יש לי עוד הרבה ללמוד- מן הידע הרב של אדוארד וייצמן בבלוג דם, אש ותמרות עשן. אני מאוד ממליצה להכנס וללמוד מן הידע הרב שיש לו לחלוק.