נורית לוי- מרכז הכוונה לבית שקט ורגוע

הוזמנתי להרצאה כאורחת של מרכז נורית לוי


אצל נורית לוי בבית יש ארבעה מתבגרים. כמו כולנו היא חווה קשיים, ויכוחים, עימותים ועוד שלל דברים שבסופו של יום גורמים לכל אחד לרצות לשלוח את הילדים לפנימייה לשבוע בערך. או חודש. או שנה.

ההבדל בין נורית לבין רוב ההורים זה שנורית למדה, בעזרת הגיון, הומור ושלל טריקים להתגבר על מכשולים כאלו בלי עצבים מיותרים. שלא תבינו לא נכון- המהמורות עדיין קיימות ותמיד תהיינה קיימות- כי ככה הם החיים, אבל הדרך להתמודד איתן- שונה.


נורית מספרת להורים את מה שהם כבר יודעים. שהרבה פעמים אנחנו נשלטים על ידי כעס הנובע מלחשושים סביבנו ומשטויות שתקועות לנו בראש ולא באמת כי אנחנו חושבים שצריך לכעוס.
נורית מזכירה לנו שטובת הילדים שלנו היא הקודמת ולא טובת הסביבה שאוהבת כ"כ להעיר הערות אבל שוכחת שהיא עצמה היתה ילדה קטנה ושבבית שלה הילדים לא טלית שכולה תכלת. שלכל ילד יש בעיות ושלכל בעייה יש פתרון- גם בדרכי נועם.

באמצעות המון הומור, הרבה עזרים פיזיים נוספים, מטלות והמחשה פיזית באמצעות מיני חוג דרמה על הבמה- מבינים ההורים את מה שעובר על הילדים.


בתוך כמה שעות מרגישים כאילו היינו שרויים בעיצומה של סערת ברקים ופתאום השמיים מתבהרים.
לא. זה לא שמיד תחזרו הביתה ותהיו כמו שלגייה האוחזת ציפור שיר קטנה ושרה לה. אתם תצטרכו להתאמן, ולזכור את כל מה שלמדתם. זה לא "זבנג וגמרנו" יש פה ידע- עכשיו צריך לתרגל אותו.


מלבד ההרצאות מעבירה נורית מפגשי הורים (עד 8 זוגות בקבוצה) בהם היא לא רק מלמדת כיצד להתנהג עם הילדים (ועם עצמנו) עד לקבלת בית רגוע יותר וילדים מאושרים, אלא מלווה את ההורים באופן אישי בבעיות בהן הם נתקלים בבית.


זו לא עוד מנחת הורים משעממת, זה סוג של סטנדאפ המציב מולנו מראה לא נעימה אודות ההתנהגות שלנו כהורים. אותה המראה שמשתקפת בפני הילדים שלנו וגורמת להם להתנהג בדיוק אותו הדבר. אותה המראה שמשקפת את פני הסביבה שלנו שגורמת לנו להתנהג ככה כלפי הילדים שלנו למרות שבתכלס- אנחנו לא באמת רוצים להתנהג אליהם ככה.
זו אותה המראה שחוזרת על עצמה שוב ושוב ושוב.. ופוגעת בסופו של דבר בילדים שלנו ובתא המשפחתי שבנינו.
אני מאוד ממליצה ללכת וללמוד מנורית. לטובת המשפחה.