המלצות לבילוי עם הילדים ביום ירושלים





תגליטבע – שבת משפחתית בגן הבוטני- חוויה של ילדות של פעם
כניסה חינם לתושבי ירושלים

סיור בגן, ביקור ב'שביל התגליות' – חוויה משפחתית של ילדות בטבע: משחקים ופעילויות באזור האדמה והמים שבשביל ועוד
15.5.2016-4.6.2016
בין השעות 10:00-14:30

צמוד לאוניברסיטה בירושלים מצוי גן בוטני יפייפה המכיל אלפי מיני צמחים ואפשרויות למידה חווייתיות שונות. הן למבוגרים והן לילדים.
הגן הבוטני נוח ונעים לסיורים רגליים לצד סיור מודרך ברכבת.

כעת, הגן מציע פעילות חדשה בימי שבת: שביל התגליות -'התגליטבע'.
מדובר בסיור שיתקיים בכל שבת במהלך מאי-יוני ויכלול סיורי חינם בגן ובשביל התגליות, דפי צביעה ענקיים חינם וסדנאות יצירה כגון הכנת בובות בעלות של 10 ש"ח למשתתף (חינם לתושבי ירושלים).


הגן הבוטני הנמצא בשיא פריחתו מהווה אטרקציה ייחודית לילדים ולמבוגרים המעונינים להנות מחווייה אמיתית בסביבה קסומה. האטרקציה החדשה בגן - 'שביל התגליות' - פרויקט ייחודי וחדשני במסגרתו יוכלו הילדים באמצעות מתקני משחק ופעילות באיזורי המים, האדמה, הצמרות והשורשים ללמוד מה הקשר ביניהם ובין הצמחים שגדלים בגן.

כחלק מהשביל הותקן בגן פסל ייחודי באורך 50 מטר, של האמן הבלגי וויל בקרס שנקרא 'השורשים שלנו'. הפסל בנוי מאלפי ענפים של עצי אקליפטוס הבנויים כמיצג של עץ ענק שנפל, בו יוכלו הילדים להיכנס ולשחק.

בשביל התגליות הילדים למדים על זרימת הים ובורג ארכימדס ומשיטים סירות במבוק קטנות במורד זרימת המים.



יוצרים בובות מאצטרובלים ומציירים על קיר גרפיטי



מחפשים זהב ואבני חן שונות בדיוק כפי שעשו זאת בעבר עם מסננת





צופים מקרוב בחיי הצמחים והחרקים



ועוד...
קצת על הגן הבוטני
למעלה מ-10,000 מיני צמחים ממגוון אזורים גיאוגרפיים בעולם גדלים בגן, פנינת טבע בלב ירושלים, ונחשב לגן הבוטני הגדול בישראל. הגן הבוטני מהווה מוקד לתיירות ובילוי ומרכז לחינוך והדרכה. הגן משמש כבנק גנים בו נשמרים צמחים בעלי ערך רב במטרה לשמור על תכונותיהם המקוריות ולמנוע את הכחדתם. בחממה הטרופית, גדלים צמחים מאזורים לחים וטרופים הזקוקים להגנה מפני האקלים הירושלמי. צמחים רבים בגני הנוי בישראל אוקלמו בארץ לראשונה בגן הבוטני.


הכניסה חינם לכל תושבי ירושלים עד 4.6 מותנה בהצגת תעודת זהות ובמילוי פרטי קשר בין ה-15-19.5 ייערך בירושלים שבוע החינוך, כניסה לגן במחיר סמלי של 10 ש"ח.
ב-5.6 יום ירושלים כניסה חינם לכל תושבי הארץ.
חניה חינם
הגן הבוטני גבעת רם ירושלים. פרטים נוספים בטל 02-6794012
או באתר:
שעות פתיחה: 10:00-18:00,



אטרקציה חדשה לכל המשפחה -'אני ירושלים'

לרגל יום ירושלים ה-49 נפתחה בלב ליבה של הבירה אטרקציה חדשה וייחודית -'אני ירושלים' – מיצג מולטימדיה אמנותי חדשני ובינלאומי שייקח את המבקרים בתוך רבדיה השונים של העיר בחוויה משכרת חושים.

קבוצת המשקיעים באטרקציה בראשות קבוצת אורפאן השקיעה כ-14 מליון ₪ בבניית האתר ומצפה לאלפי תיירים ומבקרים.

כמו במיצגים ואטרקציות תיירותיות ברחבי העולם נבנה המיצג "אני ירושלים" בטכנולוגיה פורצת דרך, ראשונה מסוגה בישראל, על ידי קבוצת אורפאן, חברה ישראלית הפועלת בחו"ל. 'אני ירושלים' הוא מופע מולטימדיה מיוחד המחבר כל אחד לירושלים הפרטית שלו. במיצג, שאורכו כ - 25 דקות, פוגש הקהל עולם שלם של תרבות, מחול, מדיה, תפילה, קדושה ורגש באמצעים טכנולוגיים חדשניים ופורצי דרך: במות הנעות על שישה צירים, 250 מ"ר של מסכי לד היקפיים הנעים בצידי ומעל הקהל, מערכות שמע ותאורה מתקדמות, מסכים היקפיים הזזים קדימה ואחורה, ניחוחות ריח ומשבי רוח להשלמת החווייה.


ירון מאירי, הבעלים של קבוצת אורפאן ואחד מהיזמים והמשקיעים בפרויקט "אני ירושלים" מספר: "לאחר שהקמנו אטרקציות תיירותיות חדשניות ברחבי העולם היה לנו חשוב להגיע לירושלים כי אנחנו מאמינים בצמיחתה התיירותית של העיר. אנחנו פועלים בכל העולם ופתאום הבנו שמרכז העולם הוא באמת בירושלים- בעיר המקודשת לשלושת הדתות, יש בעיר הזו כל כך הרבה להציע. אנשים מגיעים אליה מכל מקום, מייחלים להגיע אליה ויש לה משהו מיוחד ומעניין. אנחנו בטוחים שההשקעה שלנו, שאינה קטנה כלל, תשתלם. לרגל יום ירושלים החלטנו לתת מתנה לתושבי העיר ומבקריה ולאפשר להכנס ל"אני ירושלים" ללא תשלום. אני מציעה לכולם להזמין מקום ולחוות את ירושלים הפרטית שלו. "

המופע בהשתתפות יפתח קליין שמלווה את הצופים ולהקת המחול של עדו תדמור ממוקם בשד' אלרוב ממילא מול נוף מרהיב של חומות העיר העתיקה. המופע מוקרן בתוך חלל אלסטי-קינטי שנבנה במיוחד המשנה את ממדיו במהלך המופע ומבטיח הנאה משודרגת מהאטרקציה. במופע יכולים צופים מכל גיל ומגזר להנות מנקודת מבט חדשה ומרעננת על העיר.

כל אחד יוכל למצוא את ה"אני ירושלים" שלו, ולהתחבר בדרכו אל העיר של היום, אתמול ושל המחר", אומר אלקנה בר איתן מנכ"ל "אני ירושלים". אני מזמין את כל תושבי מדינת ישראל לעלות לירושלים וליהנות מפריחה מחודשת של העיר , ולראות את כל מה שהתחדש בשנה האחרונה ולגלות את 'האני ירושלים' שלו". מסיים בר איתן.



אני ממליצה על האטרקצייה לילדים החל מגיל 8 (או מוקדם יותר אם הם יודעים לקרוא כתוביות מהר/דוברי השפה האנגלית).

'אני ירושלים' - האטרקציה החדשה של ירושלים במתחם ממילא. – חינם ביום ירושלים על בסיס מקום פנוי
שעות פתיחה: ראשון – חמישי מהשעה 09:00-22:00
שישי מהשעה 09:00 – 15:00
מוצאי שבת : משעה אחרי צאת שבת עד 23:00
שפות : טקסט פותח באנגלית ועברית, במהלך המופע טקסטים כתובים באנגלית, עברית וערבית וקטעי קריינות בעברית ואנגלית עם כתוביות בהתאם.
מחירי כרטיסים: 45 ₪ מבוגר
35 ₪ ילד/סטודנט/חייל/גמלאי
20% הנחה למחזיקי כרטיס ירושלמי,
מתחם ממילא ירושלים טל. 02-5835580
לפרטים והזמנת כרטיסים: www.iamjerusalem.co.il