לבנות הנעורים

אולוויז ממשיכה במאמץ להוביל שינוי בקרב בנות

האם אימוג'ים מסייעים בהנצחת סטראוטיפים?

הסרטון החדש של #LikeAGirl בוחן מקרוב כיצד סמלי השפה האהובים ביותר על בנות מגבילים אותן לסטראוטיפים


לשחק בנסיכה, לשים לק על הציפורניים, לרקוד עם אוזני שפנפנה – האם זה הייצוג האמיתי של כל הדברים שבנות עושות? זו השאלה שאתם עשויים לשאול אם תבחנו מקרוב כיצד בנות מתוארות באמוג'י, אחת השפות הצומחות בקצב המהיר בעולם והשפה "מדוברת" ביותר בקרב בנות בגיל העשרה.

מאז ומתמיד שימשה התקשורת החזותית כאמצעי רב משמעות להעברת מסרים, וכידוע, "תמונה אחת שווה אלף מלים". אולוויז, המובילה העולמית בהיגיינה נשית, שואלת כעת מה באמת אומרים האמוג'י לבנות שמשתמשות בהם. לקראת יום האישה הבינלאומי, אולוויז ממשיכה להוביל את השינוי ולעודד בנות לעשות כל מה שירצו.

כחלק מהמשימה של קמפיין #LikeAGirl לבלום את הירידה בביטחונן העצמי של בנות בגיל ההתבגרות, אולוויז שיתפה פעולה עם לוסי ווקר, בימאית דוקומנטרית מעוטרת פרסים, בכדי לגלות האם בנות מרגישות שהן מיוצגות באמוג'ים העומדים לרשותן. סרט הווידיאו החדש חושף ממצאים מפתיעים משיחות עם נערות וממחיש כיצד האמוג'ים מחזקים את הסטראוטיפים החברתיים איתם בנות נאלצות להתמודד.

"לחברה יש נטייה להעביר מסרים מרומזים העלולים להגביל את הבנות לסטראוטיפים. כמי שלמדה בלשנות חברתית, אני יודעת שלבחירת מלים תמימה לכאורה עלולה להיות השפעה מרחיקת לכת על נערות," אמרה ווקר.

בנות אמיתיות בגילאים שונים ומרקעים שונים נשאלו על חוויית השימוש שלהן באמוג'י והאם הן מרגישות שמגוון האמוג'ים הקיים מאפשר להן להביע את מי שהן באמת ואת מה שהן עושות.





70% מהבנות מרגישות שהחברה מגבילה אותן

יותר מחצי מהנערות שנשאלו לגבי בטחונן העצמי סבורות שהאמוג'י הם סטראוטיפיים, כך עולה מהסקר האחרון שערכה אולוויז. 75% מהבנות היו רוצות לראות דמויות של נשים קרייריסטיות, כגון רופאה, חוקרת עורכת דין ועוד. אולוייז מעודדת את הנערות לדרוש שינוי, באמצעות אמוג'י שימחישו שייצגו אותן כפי שהן באמת.

"נערות בגיל ההתבגרות נתונות להשפעה חברתית רבה. גילינו ש-7 מכל 10 בנות מרגישות שהחברה מגבילה אותן בכך שהיא מכתיבה להן מה לעשות או להיות. הבנות המתוארות באמוג'י לובשות רק ורוד, כולן נסיכות או שפנפנות מרקדות. הן לא עוסקות בספורט וגם לא עובדות... צורת ההמחשה הזו מזעזעת" אמרה מישל בייטן, מנהלת מותג אלוויז האחראית לקמפיין #LikeAGirl. "אם המסרים המגבילים מסתתרים אפילו במקומות תמימים כגון אמוג'י, עלינו לדרוש שינוי, עד שכל בת תרגיש שאי אפשר לעמוד בדרכה.

הממצאים העיקריים בסקר הרביעי של אולוויז על בטחון עצמי אצל נערות בגיל ההתבגרות:

54% מהנשים בגילאי 16-24 סבורות שהאמוג'ים המתארים בנות ונשים הינם סטראוטיפיים.
מחצית מהנשים בגילאי 16-24 סבורות שהאמוג'ים מציירים תמונה מוגבלת של תחומי העניין הנשיים.
76% מהבנות סבורות שלא צריך לתאר אותן עוסקות רק בפעילויות "נשיות" כגון סידור השיער או הציפורניים.
67% מהבנות אומרות שהאמוג'י הקיימים רומזים שבנות יכולות לעשות רק דברים מסוימים.
75% מהבנות היו רוצות לראות אמוג'ים המתארים נשים כפי שהן, לרבות הצגת ספורטאיות או עורכות דין.
קרוב למחצית הבנות (47%) סבורות שאין מספיק אמוג'ים נשיים.
82% מהנשים משתמשות בהם מדי יום.


קמפיין Always #LikeAGirl הושק ביוני 2014 בהשראת התובנה שתחילת גיל ההתבגרות עלולה לגרום לירידה בביטחונן העצמי של נערות. הקמפיין ממחיש את ההשפעה העצומה שיש לביטוי "כמו בת" על ביטחונן העצמי של בנות. ביטוי זה הוביל ליצירת התנועה ששמה לעצמה למטרה לשנות את תפיסת הציבור את הבנות.
למידע נוסף על תנועת #LikeAGirl, בקרו ב-Always-il.co.il.





סדרת הוואי 7 שמני פרחים – שמפו ומרכך לשיקום שיער יבש ופגום


מותג הטיפוח הוותיק והאהוב 'הוואי' מציג סדרה חדשה לשיקום שיער יבש ופגום - סדרת הוואי 7 שמנים פרחים המכילה שמני פרחים יוקרתיים ומציעה מענה לשיער יבש ופגום.
הוואי, מותג מוביל בשוק טיפוח השיער והגוף, משווק למעלה מ- 30 שנה בישראל ושומר על מעמד מוביל בשוק בזכות מגוון פתרונות חדשניים ומוצרים איכותיים המותאמים במיוחד לצרכן הישראלי.
סדרת הוואי 7 שמני פרחים כוללת שמפו ומרכך המכילים פורמולה של 7 שמני פרחים שהתמזגו לשמן אחיד. הפורמולה משקמת את סיב השערה בכל שכבות השיער ומעניקה לשיער רכות, ברק וזוהר, וזאת, מבלי להכביד עליו.



שמפו ומרכך הוואי 7 שמני פרחים, גודל 700 מ"ל.
מחיר מומלץ לצרכן:14.90 ש"ח
ניתן להשיג ברשתות השיווק, בפארמים ובחנויות המובחרות.




ספר חדש של צביקה ברגמן – "פסוקי אהבה"

"...אל תשמרו בלב את אהבתכם כי אהבה לבד פשוט קר לה, ואהבה היא היא מקור החיים וכל השאר נוצר על מנת לשמש רקע לאהבה" – כך כותב צביקה ברגמן, מחבר ספרי מוטיבציה, אימון והדרכה רבי מכר, בהקדמת ספרו החדש – "פסוקי אהבה".


הספר "פסוקי אהבה" מכיל אוסף עשיר של פסוקי אהבה מרגשים ומרחיבים את הלב, שנונים, פיוטיים ומלאים בתובנות וחוכמה.
הזמר דוד ד'אור מתאר את הספר: ".....עם כל משפט שאני קורא הלב מתרחב, חיוך רחב על הפנים ורטט של התרגשות אוחז בי, הוא יודע להיות מדויק צביקה, דיוק שכל כך נדיר במחוזותינו, מעט מילים והמון תובנות, אני בטוח שלכל מי שיקרא את משפטיו החכמים, צפוי מסע מרתק לנבכי הנשמה האוהבת". (מתוך ציטוט על כריכת הספר).

דוגמאות לפסוקי אהבה:
1. ואני בסך הכל כורה פחם
של אותיות ומילים
עורם אותם ומצית
על מנת לחמם את ליבך

2. ולא משנה לאן אלך
אני חוזר לעצמי
רק כשאני שב אלייך

3. החיים מחספסים
ורק האהבה מלטשת

4. גם אחרי שאת הולכת
את בכל זאת קצת נשארת

5. קמלים אלה שהאהבה לא משקה אותם


6. אהבתך עושה בי הגהה
שינית את רגשותיי
מעמומים להמומים

7. מאז שקראת לי לא הפסקתי לבוא

8. יש דברים שאני
לא מסוגל לוותר עליהם:
לנשום
לשתות
עלייך
על היתר אתפשר

9. המנסים לכבות אהבה
מנסים לעטוף אש בנייר

10. בכל ליל אני בטוח
שהאהבה שלי אלייך היא
העצומה בתבל
אך בכל בוקר
עת עיני שוזפות בך
אני מגלה חללי אהבה
חדשים למלא בתוכי


הספר "פסוקי אהבה" מוצע בכריכה קשה ומהודרת, והוא נהדר לכל גיל. מתאים לקריאה מרתקת ומרחיבה את הלב, וכמובן כמתנה מקסימה ומיוחדת לכל אהובינו!

על מחבר הספר: צביקה ברגמן - הוא איש עסקים, מנטור מבוקש, סופר, מרצה ומו"ל. כתב מעל 60 ספרי עסקים. מוכר מתכניות הטלוויזיה ותוכניות הרדיו הרבות בהן השתתף. רבים מרבי המכר תורגמו לאנגלית וסינית. הספר "פסוקי אהבה" מתורגם לאנגלית ובקרוב גם לסינית.

הוצאה – סודות פרסומים כלכליים.
מחיר: 85 ש"ח
להשיג ברשתות וחנויות הספרים.