אנדג'וי- לתת באמת למי שצריך Joy&




סטודיו אנדג'וי הוא בית עסק המעסיק אנשים בעלי מוגבלויות שונות שהתקשו למצוא עבודה שלצידה פרנסה מכובדת.
בסטודיו מועסקים אנשים בוגרים ומקבלים משכורת על פי חוק וזכאים להפרשות שונות בהתאם לחוק.
אתם בודאי תוהים מדוע אני מציינת את העובדה הזו, הרי אם ישנו חוק- אז בודאי שמקיימים אותו בכל מקום.
אז זהו שלא. בסטודיו אנדג'וי העובדים הם אכן עובדים והמשכורת היא באמת משכורת, להבדיל ממקומות אחרים שאולי נתקלתם בהם ורכשתם מהם בידיעה (מוטעית) כי כך אתם תורמים לחברה.



המצב בישראל עגום.
קיימות לא מעט עמותות המקבלות תקציבי ענק מן המדינה, תרומות מחברות שונות והזמנות של מוצרים ממקומות רבים במשק הישראלי. אך את העובדים בהן ניתן להשוות ללא פחות מעובדי SweatShop במדינות עולם שלישי.
הניצול מתקיים אל מול עיננו אך אנחנו לרוב לא יודעים מכך.
העמותות בישראל מקבלות על כל בעל מוגבלות שסיפחו לשורותיהן כ- 80 ש"ח ליום מן המדינה וזאת לצד מענקים רבים ותרומות שונות, אך בפועל- העובד מקבל, במקרה הטוב, 7 ש"ח לשעת עבודה (יש מקומות בהם מקבלים פחות משקל אחד) ועובד 6 שעות ביום.

את שאר הכסף משלשלים מנהלי העמותות לכיסם.
עצוב אבל נכון :-(

את זה ראה נדב עטייה והחליט שלא עוד! הוא הקים את סטודיו אנדג'וי כעסק לכל דבר.
לא עוד עמותה המקבלת תקציבים ותרומות אלא עסק הפועל ומתפקד ככל עסק אחר ושעובדיו מקבלים משכורת אמיתית!
לא עוד מקום המעסיק מוגבלים בסוג של סדנת יצירה בה התוצרים הם לא בדיוק מה שהייתם רוצים שיהיה לכם בבית אבל לא נעים לכם ואתם "תורמים לצדקה" וקונים את היצירה שתדחף עמוק לארון, אלא מוצרים מעוצבים למשעי ממיטב הספקים שנארזים באריזות מקסימות ומשובבות נפש על ידי עובדי סטודיו אנדג'וי.



יתכן והמוצרים של סטודיו אנדג'וי יעלו שקל או שניים יותר מהמוצרים המציעות לכן העמותות, אך קחו בחשבון שפה מדובר בכסף שבאמת הולך לכיסו של העובד ולא למימון מכוניתו הנאה של מנכ"ל העמותה!
שהשקל הנוסף הוא בגלל עלויות החומרים והתעסוקה של העובדים ולא בגלל שלעובדי המנהלה יש משכורת של כמה עשרות אלפי שקלים בחודש.




בסטודיו אנדג'וי תמצאו זרי פרחים, שוקולדים איכותיים, מוצרים לתינוקות, מוצרים לבית ועוד .... כולם נארזים על ידי נכי צה"ל, תשושי נפש, לקויי ראייה, בעלי פיגור שכלי ובעלי מוגבלויות נוספות.

הסטודיו, הממוקם בפארק אפק, יפייפה. מלבד המוצרים המשגעים ניתן לראות כיתובים שונים מלאי השראה על הקירות. אין ספק כי לעבוד במקום כזה ולרכוש מעסק שכזה מרומם את הנפש ותורם לקהילה עשרות מונים.





זיכרו- כשאתם רוכשים מתנות לחג, לעובדים, למורים ולתלמידים בסטודיו אנדג'וי אתם מעניקים פרנסה מכובדת לעובדי הסטודיו ומאפשרים את המשך קיום העסק ללא תרומות ומענקים שונים ההופכים אותו לעמותה.



ולסיום, כי מספרים מדברים היטב:
עובד מוגבל בעמותה שיקומית ישתכר בכ- 330 ש"ח לחודש
עובד מוגבל בסטודיו אנדג'וי ישתכר בכ- 4000 ש"ח לחודש.

בבקשה זכרו זאת ברכישת המתנות הבאה שלכם.

סטודיו אנדג'וי