שירות "מי אתה?" להגנה מפני פדופיליה והתחזות ברשת





כמי שחיה באינטרנט כבר 17 שנים, אני מכירה היטב את הסכנות המצויות בו.
כאמא לילדים אני חוששת מהיום בו הם יהיו עלולים להתקל באנשים רעים שהיום יום לא מזמן להם אך האינטרנט כן.

אני רואה איך לכל חברי כיתתה של ביתי (בת 13) יש פייסבוק ושמחה שהיא לא רוצה גם.
החשש הוא גדול.

אבל לא רק בילדים ובפדופילים מדובר, ישנם גם מבוגרים הנופלים בפח של שועלי רשת ותיקים היודעים כיצד במתק שפתיים ניתן למשוך ולעקוץ.

אז מה עושים?
ראשית, בנוגע לילדים- אני ממליצה כמה שפחות רשתות חברתיות. תנו להם להפגש אחר הצהריים ולדבר ישירות אחד עם השני. זה גם יועיל להם לפתח תקשורת תקינה וגם יוריד מהם סכנה אחת מיני רבות.

בנוגע למבוגרים.
מה עושים כשמבצעים היכרות באתר היכרויות ולא בטוחים לגבי אמיתות דברי הצד השני?
כיצד מוודאים שאכן מדברים עם פנוי/ה ולא נשוי/אה?
כיצד מוודאים שאכן הגיל שנמסר לנו הוא הנכון ולא מדובר בשקר שיתברר רק לאחר ניהול קשר אינטרנטי ארוך ופגישה?

לשם כך הוקם שירות מי אתה? המבטיח הגנה מפני פדופילים ומתחזי רשת.

מדובר על מערכת אליה כל אחד יכול להרשם ע"י מסירת נתונים פרטיים: מספר תעודת זהות, שם מלא, מספר טלפון או חשבון בנק (למניעת גניבת זהות).
הפרטים נשארים במערכת.

כעת, אם תתבקשו להוכיח שאתם אכן מי שאתם- תוכלו לקבל קוד אימות מהמערכת, אותו יקבל גם הצד השני (שצריך גם הוא להרשם למערכת).



אם הקודם זהים- הכל מעולה.



אם הקודים לא זהים- יש לנסות שוב או להבין שיש בפנינו מתחזה.



המערכת משמשת כנאמן הבודק, מאמת ומאשר לבקשתכם את פרטיהם של גולשים מרוחקים. זהו מעין תו תקן ותעודת יושר שניתן על ידי גוף אמין שבדק ומכיר את זהות הגולש המרוחק.





בשנה הראשונה- השירות יהיה בחינם.
אני ממליצה לכם להכנס לאתר ולהתרשם.

גלישה נעימה ובטוחה!