ספארי לילה




צילומים: ספארי רמת גן


לפני בערך 6 שנים לקח אריאל את רוני לספארי לילה. הם חזרו משולהבים ומלאי סיפורים ואני ציינתי שכשעידו יגדל- אני אהיה זו שאקח אותו. מאוד רציתי לחוות את החוויה גם כן.
לבושתי, שכחתי מזה לגמרי! לכן, כשהציעו לי הלצטרף לסיור עיתונאים בספארי הלילה, מיד קפצתי על המציאה ושריינתי מקום עבורי ועבור רוני ועידו.

הסיור מתקיים עם רדת החשכה ברכבת ולה 3 קרונות.
מלבד נהג הרכבת ישנו תאורן המאיר באופן לא מציק על בעלי החיים, מדריך ונהג רכב מלווה הנמצא בכדי להגן עלינו במקרה ואחד הקרנפים מחליט להתקרב יותר מדי...



הסיור מתקיים לאורך כשעתיים וחצי בהן יותם המדריך מעביר מידע רב עם המון סבלנות ולא פחות הומור.
נהנינו מכל רגע!

במהלך הסיור אנו למדים על אורחות החיים של בעלי החיים ועל החשיבות שיש לשעת הביקור בספארי, מאחר ובכל שעה משעות היום- החיות מתנהגות באופן שונה, על כן- סיור הלילה שונה לחלוטין מכל מה שהכרתם בסיורי היום.



גילינו עובדות מעניינות.
שתיים מהן - הג'ירפות כן יושבות ואפילו שוכבות! ובין שני ג'ירפות זכרים, החיים בספארי רמת גן, ישנה אהבה גאה אמיצה וחזקה האורכת כבר מספר שנים.



גולת הכותרת של הסיור היא הביקור בתאי השינה של האריות.
ממרחק של פחות ממטר אנו חוזים במלך החיות ונשותיו. יצורים יפייפיים שבאף צורה אחרת לא יכולנו לראותם ממרחק כ"כ קטן!



חלק מהאריות ישנים על הגב עם הרגליים באויר, ממש כמו חתול מפונק (והרי הם ממשפחת החתולים), חלקם ישנים בזוגות, ויש גם מי שעושים האחד לשני מקלחת ליקוקים.
מדי פעם העפתי מבט אל עבר מנעולי השערים לוודא שהם אכן במקום ואכן נעולים. זכרו- מדובר במרחק של פחות ממטר! האנדרנלין זורם וההתלהבות בשיאה!


הסיור נולד מתוך רצון לחשוף את הילדים ואת המבוגרים , לתכנים הייחודיים של הספארי, לאורח החיים של בעלי החיים בספארי באופן אינטימי יותר ולספר - מה קורה בספארי אחרי שהשמש שוקעת. למעשה זה הזמן לבדוק איך הג'ירפה ישנה, מה עושות האיילות בלילות, למה זכר היען שחור ומי בכלל דוגר שם על הביצים, למה הקרנפים יושבים כשישבניהם מופנים כלפי פנים ואיך זה שפתאום ההיפופוטמים שבמהלך היום רובצים באגם, יוצאים פתאום החוצה.

במהלך חודש אוגוסט יתקיימו סיורי לילה מיוחדים ומעטים הכוללים גם סיור רגלי בתוך גן החיות. הזדמנות נדירה להציץ בחלק מפעילי הלילה שקשה לצפות בהם במהלך היום. (לחלקו הרגלי של הסיור הילדים מוזמנים להביא פנסים!)

פרטים נוספים על הסיור כאן

קצת על הספארי
המילה "ספארי", מקורה בשפה הסוואהילית המדוברת באפריקה, ופירושה "מסע". אנו מזמינים אתכם, המבקרים שלנו, לצאת למסע מרתק בעקבות בעלי החיים בסוואנה האפריקנית, הנמצאת כאן, ברמת גן. בספארי מצוי האוסף הגדול ביותר של בעלי חיים במזרח התיכון, והוא מיוחד בעולם כולו בשל העדרים הגדולים הרועים במרחבי השטח האפריקני. בסיור תוכלו לפגוש בכ- 1,600 בעלי חיים מכל העולם, ביניהם: 68 מיני יונקים, 130 מיני עופות ו- 25 מיני זוחלים.
הספארי חרט על דגלו את נושא החינוך לאהבת בעלי החיים והשמירה על מינים הנתונים בסכנת הכחדה.
בספארי פועל בית החולים לחיות בר היחידי בארץ שנולד משיתוף פעולה פורה בין הספארי לרשות הטבע והגנים. בבית החולים מטופלים מדי שנה יותר מ-3000 בעלי חיים. לאחר טיפול ושיקום, רובם שבים אל הטבע .
דרך סיורים ייחודיים ומעטי משתתפים, ניתן לגעת בנושאים אלו ולהנחיל את דרכנו.


סיורים נוספים
ספארי חצות:
סיור פראי ומסעיר, ברכבת הספארי, בתוככי השטח האפריקני הפתוח, המתרחש בשעה מיוחדת ולא שגרתית. נושא הסיור - "סקס שקרים ובעלי חיים"
אהבה חייתית, אהבה קלאסית, אהבת נשים וחברות אמיצה בקרב קרנפיות הספארי, חיזור גורלי אצל היעלים, ועוד אין סוף סיפורים. הסיור כולל כניסה לבתי הלילה של האריות וסיפורים פיקנטיים על המתרחש בחדרי החדרים של מלך האריות ומשפחתו.
ספארי על הבוקר:
מוקדם מאוד בבוקר, עוד בטרם נפתחים שערי הספארי, יוצא לדרכו מסע לקבלת היום החדש. המבקרים מצטרפים לרכבת הספארי עמוסה במשכימי קום. בסיור מתלווים המבקרים לטרקטור בשטח האפריקני. בהמשך הופכים המבקרים לחלק מצוות המטפלים, הם מאכילים ומחלקים העשרות מיוחדות לבעלי החיים עד לפתיחת הגן למבקריםניתן להישאר בספארי גם לאחר הסיור.

ספארי בין ערבים:
מסע מרתק בספארי
, בגבול הדק שבין היום והלילה, כאשר הספארי מתארגן ללינהבסיור ייחודי זה נלווה את בעלי החיים והמטפלים המתכוננים לשעות הערב. ניכנס עם הרכבת לתוך גן החיות ונפגוש את משפחת הגורילות והשימפנזים לפני כניסתם לבתי הלילה, נצפה בהאכלת להקת הזאבים הישראלים, נשמע על הסיפור הייחודי של הזאבה תלתן, נערוך היכרות עם משפחת הפילים מאזור כניסת המטפלים ונאכיל את הג'ירפות בענפים טריים היישר מכף ידנו.
בספארי מתקיימים גם ימי הולדת וקייטנות בקיץ.