סודהסטרים- גאווה ישראלית sodastream




כשהייתי ילדה כמעט בכל בית היה סיפולוקס. בקבוקי זכוכית עם ראש אדום שהיום נמכרים בשווקי פשפשים ובחנויות יד שנייה.
כנראה שסודה, כך או כך, תהיה תמיד מבוקשת.

עם השנים המוח הישראלי השתכלל והקים את "סודהסטרים" שממשיכה לייעל ולהתייעל בכל רחבי העולם.

מה שמיוחד, בעיני לפחות, בחברת סודהסטרים זה שהיא לא באמת מוכרת לנו סודה. היא כן מוכרת לנו דרך חיים וגישה בריאה, נקייה ונבונה לגוף שלנו ולכדור הארץ.



דרך השיווק של החברה היא גאונית! באמצעות הסרטונים והתמונות הפרסום שלה הלקוח מבין כיצד הוא תורם לסביבה ולעצמו בכך שהוא משתמש בסודהסטרים. לדוגמה: כשאנחנו משתמשים בסודהסטרים- אנחנו לא מייצרים פסולת פלסטיק מיותרת (כי אנחנו לא קונים משקאות מוגזים מוכנים), וכשאנחנו שותים סודהסטרים אנחנו גם שותים יותר מים וגם שותים פחות משקאות ממותקים (או משקאות עם ממתיקים מלאכותיים, מה שלא פחות גרוע מסוכר בצורתו הרגילה).



מעבר  לכך, המכשירים יפים וקלים לתפעול והעלות נמוכה!
ליטר משקה עולה פחות משקל! (עלות הגז + עלות המים) בעוד ליטר משקה מוגז מוכן יעלה פי כמה.



במסיבת עיתונאים בה הייתי היום במעבדת החדשנות של החברה בישראל הודיע מנכ"ל סודהסטרים העולמית, דניאל בירנבאום: "סודהסטרים תוביל ותהיה חוד החנית במהפיכת הבריאות שעובר שוק המשקאות הגלובלי. אנשים רוצים לשתות יותר מים וסודהסטרים היא התשובה. אנחנו הופכים מים למעניינים וטעימים יותר ובכך אנחנו עוזרים לצרכנים לשתות יותר. למעשה, עכשיו כבר הוכח שכאשר יש מכשיר סודהסטרים בבית, אנשים שותים 43% יותר מים, שווה ערך לשלוש כוסות מים נוספות מדי יום. סודהסטרים עוזרת לאנשים לנהל אורח חיים בריא יותר."



לדברי בירנבאום: "סודהסטרים השקיעה ותמשיך להשקיע ביישום האסטרטגיה החדשה מיליוני דולרים שיכללו פיתוח מוצרים חדשים שיחליפו את קו הטעמים הקיים של החברה. המוצרים החדשים הינם בעלי טעמים יחודיים ומרגשים שעברו מבחני טעימה קפדניים על ידי פאנל מומחים ורק טעמים בעלי ציון "מצויין" יכללו בקו המוצרים החדש של החברה. סדרת הטעמים החדשה מורכבת מארבעה קווים עיקריים המאופיינים ברכיבים טבעיים בלבד, ללא חומרי המתקה מלאכותיים, מופחתי סוכר ועשירים בטעמי פירות. "



מהסקירה שהציג בירנבאום במסיבת העיתונאים עולה כי תחום המשקאות המוגזים נמצא בירידה מתמדת כאשר המשקאות הממותקים קטנים בכ-3% ומשקאות הדיאט מובילים את הירידה בצריכה בשיעור של 7% בשנת 2013, מגמה שנמשכת גם בשנת 2014. ממחקרי צרכנים שנערכו ב- 2014 עולה כי 44% מהצרכנים בעולם ו-51% מהצרכנים האמריקאים מגבילים עצמם או נמנעים מממתיקים מלאכותיים מטעמים בריאותיים.



בירנבאום הוסיף עוד, כי: "שוק המשקאות בעולם משתנה לנגד עינינו. אנחנו עדים לנטישה עקבית של משקאות דיאט ומשקאות עתירי סוכר ומעבר צרכנים למים, מים מוגזים, מים מוגזים, משקאות קלים על בסיס פירות. קטגוריה שנהנית מצמיחה משמעותית ממגמה זו היא קטגוריית המים המוגזים בטעמים שעל פי נילסן הכפילה את  עצמה בארה"ב בתוך שלוש שנים בלבד."

בשמת שדה, מנהלת השיווק של סודהסטרים ישראל אמרה:"הצרכן הישראלי הפך בשנים האחרונות, למודע יותר בכל הקשור לתזונה ולמזון שהוא צורך. האסטרטגיה החדשה,  מאפשרת לנו לתת לצרכן מענה מושלם לצרכיו המשתנים בעולם החדש ולאפשר לו לשתות יותר בכלל, ובריא וטעים יותר בפרט.

המגמות להן אנו עדים בשוק העולמי נראות גם בשוק הישראלי. על פי נתוני סטורנקסט שוק המשקאות המוגזים בישראל קטן בעקביות והצטמצם ב- 3.3% כספית ו- 1.1% כמותית בין שנת 2012 ל-2014. שוק הסודה המוכנה לעומת זאת גדל ב-27% כספית ו- 23%  כמותית משנת 2010  ועד 2014. סודהסטרים ישראל הכפילה את מכירותיה בשלוש השנים האחרונות, וכיום בר המשקאות של החברה נמצא, בהתאם ליעד האסטרטגי שהושק ב – 2012, ב 25% מבתי האב בישראל.סודהסטרים הוא מותג המים המוגזים הגדול בעולם והגדול בישראל."

ירון קופל, סמנכ"ל החדשנות והעיצוב בסודהסטרים הגלובלית, אמר כי סודהסטרים רואה בחדשנות מרכיב מרכזי באסטרטגיה העסקית שלה ופועלת כל העת להביא אל הצרכן את הפתרונות הטובים והנכונים ביותר עבורו. קופל הוסיף, כי כחלק מהרצון להציע לצרכן עולם מתקדם ומיוחד של מוצרים יצרה החברה ליין טעמי גורמה ייחודי, אשר הושק בניו-יורק באירוע מתוקשר בשבוע שעבר, שרקח עבורה השף הניו-יורקי פול ליברנט בעל שני כוכבי מישלן.

בנוסף לאסטרטגיה החדשה, חנכה סודהסטרים מעבדת חדשנות בהשקעה של למעלה ממליון דולר.
מעבדת החדשנות תהווה את בסיס מרכז הפיתוח של החברה ועוסקת בפיתוח מוצרים חדשים וחדשניים הן לתחום הטעמים והן לתחום מכשירי ההגזה.




בשנה האחרונה עסקו במעבדה בעיקר בשיפור ושינוי הטעמים כך שיהיו טעימים יותר, טבעיים יותר ובעלי ערך קלורי מופחת. כך, בתקופה של פחות משנה פיתחו מהנדסי המזון בצוות החדשנות לא פחות מ- 100 רצפטורות לטעמים חדשים.



המעבדה בישראל היא זו שמפתחת טעמים לכל העולם ונמצאת  בקשר רציף עם השווקים הבינ"ל על מנת להתאים לכל שוק את הטעמים הייחודיים לו, לצד הטעמים הגלובליים הנמכרים בכל העולם, ושיתופי פעולה עם מותגים גלובליים, לרבות חברת פפסי העולמית.





סודהסטרים