בר המים של חברת תמי4 בשיתוף שטראוס


 


מסקר מחקרי הגל החדש שנעשה עבור שטראוס מים עולה כי בר מים בבית מוריד משמעותית את צריכת המשקאות המתוקים.
הסקר נערך בקרב 300 משפחות אשר רכשו מכשיר טיהור מים בשנתיים האחרונות ובדק את הרגלי השתייה שלהן טרם רכישת המכשיר ולאחריה

מהסקר עולה כי בבתים בהם הוכנס מכשיר לטיהור מים, חלה עלייה בקרב ההורים בשיעור של כ-70% בצריכת המים וירידה של כ-50% בצריכת מיצים ומשקאות מוגזים.

הנתון המעניין ביותר נוגע לילדים ובני נוער, אצלם חלה עלייה של כ-60% בצריכת המים וירידה של  כ-50% בצריכת משקאות מוגזים.

עוד עולה מהסקר, כי סך הצריכה המשפחתית  מעיד על גידול של כ-73.4% בצריכת מי השתייה וירידה של כ-60% בצריכת המיצים והמשקאות המוגזים.

כ-60.2% מהנשים וכ-51% מהגברים העידו כי הם שותות יותר מים מאז הוכנס לבית מכשיר טיהור המים לעומת מיצים ומשקאות מוגזים.

דרור מורד, מנכ"ל שטראוס מים ישראל אמר היום: "תוצאות הסקר מדברות עצמן: 90% מההורים הסכימו לקביעה כי מאז שיש בביתם בר מים,  הילדים שותים יותר מים מבעבר ופחות מיצים ומשקאות מוגזים. זה בריא יותר עבור הילדים וזול יותר עבורנו כהורים".




מחקרים חדשים מוכיחים- ניתן לאכול פחות ולשבוע יותר
רובנו מנהלות אורח חיים מאוד "דורשני" – שילוב של מה שהסביבה דורשת מאיתנו ומה  שאנחנו דורשות מעצמנו .מצב שלא מאפשר לנו  לעיתים קרובות  לנהל בצורה אופטימלית סדר יום בריא מבחינת תזונה, פעילות גופנית ושינה. והתוצאה – אכילה בלי שליטה.

כיום מבינים יותר ויותר שיש להתנהלות שלנו כבר בתחילת היום השלכות על דפוסי ההתנהגות הבריאותית שלנו במהלך היום כולו. מתברר שיש לארוחת הבוקר השפעה על השעון הביולוגי שלנו שמשפיע על המאזן ההורמונלי וחילוף החומרים שלנו ומה שמאוד מפתיע על היכולת שלנו לרדת במשקל. מתברר כי ארוחת בוקר  יכולה לסייע לנו בתהליך  ההרזיה כאשר מקפידים לאכול אותה בסינכרון עם השעון הביולוגי שלנו- קרוב ככל האפשר לשעת היקיצה, ומומלץ שהיא תהיה הארוחה עם תכולת הקלוריות הכי גדולה ביום!
האמת היא שהרמב"ם אמר את זה כבר לפני 700 שנה: "בבוקר אכול כמלך, בצהריים כבן מלך, בערב כאביון". אבל עכשיו מחקרים מדעיים מאששים כיום אמרה זו.
במחקר שנערך באוניברסיטה העברית ע"י פרופ' אורן פרוי ועמיתיו ניתנה דיאטה של 1,400 קלוריות לשתי קבוצות נשים עם עודף משקל. הקבוצה שאכלה 700 קלוריות בארוחת הבוקר, 500 קלוריות בצהרים ו-200 קלוריות בארוחת הערב ירדה יותר במשקל מהקבוצה שאכלה סדר ארוחות הפוך מבחינת קלוריות*.


ידוע לכולנו עד כמה חשוב להקפיד לשתות מים ורק מים. מאוד שהם מאוד ידועים וחשובים לעיתים הם הופכים להיות "שקופים" תרתי משמע. וחשוב ביום יום שלנו להקפיד על נוכחותם השוטפת
במיוחד כשהגוף זקוק להם במיוחד כמו במהלך הריון והנקה.
המים הינם חלק אינטגרלי מתאי גופני ומשפיעים מאוד על תפקודם בתהליכים של הריון בהם הגוף עוסק רבות בבניה הן של גופנו והן של העובר המתפתח למים חשיבות גדולה לאין שעור.


כמו כן בזמן ההנקה המים הינם המרכיב המרכזי בחלב האם ולכן הקפדה עליהם לאורך כל שעם היום וגם בהנקה בלילה חשובה מאוד.

מתברר כי גם לתזמון הפעילות הגופנית יש השפעה על הירידה במשקל. פעילות גופנית שנערכת בשעות הבוקר והצהריים (בסנכרון עם השעון הביולוגי שלנו..) עדיפה על זו הנערכת בשעות הערב המאוחרות, ובכל מקרה עדיף שלא תערך באופן קבוע בסמוך לשעת השינה. למה? כי פעילות מאומצת גורמת לעלייה בהפרשת הורמון הקורטיזול והוא משפיע על איזון השעון הביולוגי הפנימי שלנו, כך שפעילות גופנית מאוד מאוחרת עלולה לאחר מאוד את שעת השינה שלנו.

ולמקרה שחיפשתן עוד צידוק לישון יותר, כדאי שתדעו שאנשים שישנים פחות שמנים יותר! מהסיבה הפשוטה שביום אנחנו צוברים שומנים ובלילה שורפים אותם… לכן מומלץ כי שליש מהיממה, כ-7-8 שעות נקדיש לשינה. אבל לא רק הכמות חשובה… גם התזמון. חשוב להקפיד על שעות שינה ויקיצה קבועים ככל האפשר כדי לא לשבש את השעון הביולוגי שלנו.
אז מה עושים? איך אפשר לתכנן ארוחה שלא תגרום לנו מאותו רגע לא להפסיק לאכול או לחילופין לתחושת עייפות? איך נימנע ממצב שבו ארוחת הבוקר גוררת אחריה את הצורך של "בא לי משהו מתוק"? איך הארוחות יגרמו לנו תחושת שובע ובד בבד יספקו לנו ערכים תזונתיים שחשובים לנו הנשים? לא פשוט בכלל, אבל הבשורה הטובה – יש מה לעשות.

מחקרים מדעיים רבים מספקים לנו את הבסיס המדעי לבניית גישה בריאותית חדשה שאני מכנה אותה בשם Value for Calorie (VFC). בבסיס הגישה, כל ארוחה צריכה להכיל שלושה עקרונות מרכזיים: ערכים תזונתיים מיטביים בכל קלוריה, אינדקס שובע גבוה בכל קלוריה ותזמון אכילה מתאים לכל קלוריה.
יש מזונות שאם משלבים אותם בארוחת הבוקר הם עשויים למתן את הרעב שבין ארוחת הבוקר לצהריים ואף יסייעו לנו להגיע פחות רעבות לארוחת הצהריים. איך? הסוד הוא פשוט להכין אותם באופן קצת שונה וכך נוכל "לשים מקלות בגלגלי השובע", נאט את הספיגה ונשיג שובע לאורך זמן.



צריכת מים בחורף
ככל שמזג האוויר הולך ומתקרר, אנחנו נוטים לתור אחר כל מה שרק יכול לחמם אותנו מבפנים ומבחוץ. בואו נודה, שבתוך רשימת "המחממים הרשמיים של החורף", כוס מרעננת מלאה במים לא ממש נכנסת ככלי עזר להתמודדות שלנו בימים הקרירים.
אבל כדי שלא ניתן לאינטואיציה להטעות אותנו, ריכזתי עבורכם את הסיבות החשובות ביותר לשתיית מים בחורף – שהיא חשובה לא פחות משתיית מים בקיץ.


ככל שהטמפרטורה בחוץ הולכת ויורדת, אנחנו מוצאים את עצמנו בקרבת תנור או מזגן, מכוסים בשכבות של בגדים. הסביבה המלאכותית החמה שאנו מייצרים יכולה לגרום להתייבשות הגוף והעור שלנו. שתיית 8 כוסות מים ביום מסייעת לגוף שלנו לשמור על מאזן הנוזלים הרצוי ואפילו עוזרת לנו לשמור על רעננות העור.


מים מהווים שני שלישים ממשקל גופנו, ואנחנו משתמשים במשאב זה של הגוף במגוון רחב של הפעילויות שאנחנו מבצעים – אכילה, נשימה, הליכה ועוד. יחד עם הפעילות הגופנית שאנחנו ממשיכים בה גם בחורף, למרות שהיא מצומצמת יותר מאשר בקיץ, יש חשיבות גדולה מאוד להקפיד על צריכה מספקת של מים גם בעונה זו, ממש כמו שאנו מקפידים לעשות גם בימים חמים יותר.

לרוב, במהלך החורף יש נטייה להתנחם במגוון מזונות שהם לעיתים עתירי קלוריות. ככל שמאזן המזונות ה"מנחמים "בתפריט שלנו עולה, מזונות אלו, מעבר לשוקולד ודומיהם, כוללים בין היתר שתייה של מרובה יותר של משקאות חמים, כמו קפה ותה.

בהקשר זה כדאי לזכור שהמתקת המשקאות החמים עם סוכר מעלה לא במעט את צריכת הקלוריות היומית ולעיתים אנחנו לא מתייחסים אליהם כאל "אוכל" אלא כ"שתייה", אבל הם יכולים להיות מקור נכבד לקלוריות חורפיות שמתווספות אלינו לצד מזונות מנחמים רבים נוספים והפחתת הפעילות הגופנית. יש לציין כי הכללתם כ"שתייה" גורמת לעיתים להפחתת השתייה של מקורות נטולי קלוריות כמו מים.


לסיכום, אל תתנו למזג האוויר הקריר להטעות אתכם – ואל תוותרו על שתיית מים. מים הם מרכיב עיקרי שתומך בתפקוד הגופני שלנו ומסייע לתחושת רעננות וחיוניות בכל ימות השנה.

רקע על חברת שטראוס מים:
שטראוס מים היא חברה בינ"ל מובילה המתמחה בפתרונות למי שתיה איכותיים, טעימים ומטוהרים. החברה מפתחת, מייצרת ומשווקת ברי מים ידידותיים לסביבה עם מים חמים וקרים לשימוש ביתי ומשרדי.
שטראוס מים מציעה מגוון פתרונות מי שתיה לבית ולמשרד, בהתאם לסטנדרטים הגבוהים ביותר בעולם. המוצרים של שטראוס מים נמכרים ברחבי העולם באמצעות שיתופי פעולה עסקיים. בסין הוקמה שותפות עם ענקית האלקטרוניקה Haier: Haier Strauss Water , ובשנת 2011 שטראוס מים חברה לקבוצת Virgin של ריצ'רד ברנסון, לשיווק מוצרי שטראוס מים בבריטניה תחת המותג Virgin Pure – improving life with Strauss Water.
בנוסף לפעילות שטראוס מים באנגליה, סין וישראל, מוצרי החברה נמכרים ברחבי העולם דרך סוכנויות מכירה מקומיות גם במדינות: קנדה, קוסטה ריקה, קפריסין, פינלנד, פורטוגל וסינגפור.