אוטוטו מתחילים הלימודים- אתם כבר מוכנים? מודן, פיילוט וסטבילו במוצרים חדשים ומדליקים

 

אם אתם כמוני, מחכים לרגע האחרון בשביל לארגן את הציוד לבית הספר, הרשומה הזו היא בול בשבילכם!
נשארו יומיים לסיום החופשה ואם עוד לא קניתם תיק- זה הזמן להחליט מה מתאים לכם.


מנכ"ל מודן נותן כמה עיצות מועילות:
בחירת ילקוט לבית הספר היא ההחלטה החשובה ביותר שתעשו עבור ילדכם לקראת שנת הלימודים הקרובה. דווקא בגיל צעיר, המאופיין בצמיחה ובגדילה, חשוב לשמור על עמוד השדרה של הילד. עומס יתר על הגב, נשיאה לא נכונה של ילקוט שאינו מתאים וישיבה ממושכת בצורה לא נכונה- אילו הן רק חלק מהסיבות שעשויות להוביל לכאבי גב כבר בגיל צעיר.

מחקרים אחרונים מעידים ששכיחות בעיות גב בקרב ילדים בגיל ביה"ס נמצאת בעלייה מתמדת וכי אחת הסיבות העיקריות הם ילקוטים כבדים ולא נוחים, הנישאים בצורה לא נכונה ועשויים לגרום לנזק לעמוד השדרה.

לדברי שי אליצור, מנכ"ל תיקי מודן זאת בדיוק הסיבה לחשיבות רכישת ילקוט  אורטופדי איכותי בעל תמיכה נכונה לגב הילד.
"חשוב להבין שילקוט אינו רק פריט אופנה ויש להתאימו לצרכי הילד ובעיקר למידותיו, ולאפשר נוחות מרבית ושמירה מקסימאלית על בריאות הגב.תיק הנישא על גב התלמיד לוחץ בשלוש נקודות עיקריות על גוף התלמיד- בשתי הכתפיים ובגב התחתון, לכן לפני שבוחרים תיק יש לקחת בחשבון מספר פרמטרים חשובים וביניהם: כרית תמיכה מרופדת לגב התחתון מומלץ ורצוי כרית משולבת קפיצים כך שחלק מהמכה שבין  גב הילד לתיק נספג בקפיצים, רצועות נשיאה רחבות ומרופדות (חברת מודן משקיעה רבות בפיתוח וייצור גבים התואמים תכונות אילו ולנו מספר פטנטים ייחודיים העוסקים בגב התיקים. השנה, השיקה מודן מערכת גב ייחודית בשם "Spring System''- מערכת גב אורטופדית משולבת קפיצים (פטנט מס 217715) המסייעת לבלום ולספוג חלק מהמכה הנוצרת במהלך הליכה או ריצה בין גב התיק וגב הילד.
התיק האורטופדי החדש נחשב לקל ביותר שיוצר עד כה ומשקלו 920 גרם בלבד לתיק מושלם.

 

 

חשיבותו של ילקוט אורטופדי:
תיק אורטופדי מומלץ בעיקר לתלמידי כיתות א'-ב', אך מומלץ גם בכיתות גבוהות יותר לקנות תיק בעל גב אנטומי ולא תיקים ללא כל ריפוד ותמיכה. תיק אורטופדי הוא תיק בעל גב אנטומי, תלת מימדי, המבטיח נוחות מרבית וחלוקה נכונה ושווה של העומס על כל שטח גב הילד תוך תמיכה נוחה בעיקר בגב התחתון. כל תיק הנישא על הגב אמור לחלק את המשקל על פני שלוש נקודות|: שתי הכתפיים והגב התחתון. (לכן החשיבות הגדולה ברצועות נשיאה רחבות ומרופדות ובכרית תמיכה מרופדת בחלק הנושק לגב התחתון). בישראל אף הגדילו לעשות ויצאו בשנה שעברה עם תו של מכון התקנים הישראלי, עבור תיקים אורטופדיים לכיתות הנמוכות.

כיצד בוחרים ילקוט?
לדברי אליצור משקל התיק הוא פרמטר חשוב. "אל תתפתו לקנות תיק כבד ומסורבל (הילד שלכם אינו סבל). זכרו שהילדים צריכים לסחוב אותו מדי יום, לאורך כל שנת הלימודים". יש להשוות בין התיקים השונים ולבדוק את גודל התיק ומספר התאים בתיק יחסית למשקלם כדי להבטיח נוחות השימוש. יש לבחון את רצועות הנשיאה, מבנה גב התיק וחלוקת התיק עצמו. מומלץ, להגיע לחנות יחד עם הילד ולבדוק אם התיק מתאים ונח כבר במעמד הקנייה רצוי שהילד יישא את התיק על גבו תוך הקפדה על נוחות מרבית בשלוש הנקודות-גב תחתון ושתי כתפיות נשיאה.

תיק טרולי- כן או לא?
במידה והחלטתם שאתם רוצים שילדכם יישא את התיק בעזרת טרול גלגלים ניתן לבחון שתי אפשרויות- האחת ,לקנות עגלת טרול המתאימה לנשיאה של כל תיק כך שתכלו לבחור בין שימוש בתיק ובטרול ובין נשיאת התיק על הגב .
אפשרות שנייה-לקנות תיק בעל מערכת גלגלים מובנת (דבר שמעלה את משקל התיק ).
ש לבדוק שמשקל תיק הטרולי אינו גבוה בהרבה ממשקל תיק רגיל, כדי לא להכביד על הילד במקרה של סחיבה או נשיאה על הגב. תיק טרולי אליו מחוברים הגלגלים הינו גימיק חביב בהתחלה, אבל מהר מאוד הוא רק מכביד על התיק ומסרבל אותו. מערכת הגלגלים היא מקור ברור לבעיות, שמשביתות את השימוש בתיק במקרה של תקלה (ולרוב התלמידים לא באמת משתמשים בו).
אפשרות שלישית המשלבת בחכמה בין האפשרויות היא קניה של תיקי טרולי פטנט דוגמת התיק החדש של מודן- שמאפשר שימוש בטרולי באופן מלא תוך אפשרות של נשיאת התיק יחד עם הטרול על הגב, אך נותנת גם גמישות מלאה להפרדה מלאה של התיק ממערכת הטרול כך שניתן לקחת רק את התיק מבלי לסחוב ללא צורך את מערכת הטרול על הגב.


מאחר והתחלתי בעצות של מנכ"ל מודן, אני ממיכה עם קו המוצרים שלהם.
זו חברה שאני מאוד אוהבת, עוד כשהייתי ילדה השתמשתי בתיקי החברה, וכעת ילדי שלי נושאים על גבם את ילקוטי מודן.

במהלך העשורים שחלפו התיקים רק השתכללו ונהיו נוחים ויפים יותר. חבל שלא היו כאלו תיקים כשאני הייתי תלמידה.


אז מה יש למודן להציע לשנת הלימודים הקרובה?
מודן, החברה היחידה שמציעה את ה  Triple Spring System- תיק עם מערכת גב אורטופדית משולבת קפיצים השומרת על בריאות גב הילד.
התיק עשוי מחומרים חזקים וחדישים והוא במשקל הקל בישראל.
חידוש נוסף הוא טרולי 2 ב- 1 תיק טרולי חדש שבו מערכת הטרולי מחוברת לתא האחורי וניתן לנתק אותה יחד עם התא. התיק בעל 2 מערכות אורטופדיות, או במילים אחרות, מודן מציעה  2 תיקים במחיר של 1 ובמשקל קל לעומת המתחרים.
פטנט נוסף מבית מודן הוא ה  Smart Trolley, הפטנט מאפשר הפרדה מלאה בין מערכת הגלגלים לבין התיק כך שהילד יכול גם לשאת את התיק על גבו ללא מערכת הגלגלים.


לבנים, משיקה מודן בין שלל המותגים את הדמויות של להיטי הקיץ לשנת 2014- "ספיידרמן המופלא", "מטוסים", "צבי הנינג'ה"- סרטי האנימציה שכבשו את הילדים בקיץ ועוד .



מודן ממשיכה את החוויה לתלמידים גם לשנת הלימודים הבאה עם תיקים נוצצים וזוהרים, המעוטרים בשלל דמויות הסרטים האהובים. בנוסף, ברוח המונדיאל והספורט השיקה מודן תיקי כדורגל של הקבוצות הישראליות האהובות- מכבי ת"א (כדרגל וכדורסל), הפועל ת"א, ביתר י-ם, הפועל ב"ש, מכבי חיפה.


 

בין המותגים לבנות, מציעה מודן את הדמות האהובה לילדות "הלו קיטי" שחוגגת השנה יומולדת 40 וחוזרת במגוון דגמים ועיצובים חדשים.




בנוסף,  "הנסיכה החדשה של דיסני" הנסיכה סופיה: הילדה הקטנה מפשוטי העם שהופכת לנסיכה וכבשה את ליבן של בנות רבות בארה"ב ובישראל והפכה ללהיט הגדול של ענקית האנימציה האמריקאית וכעת היא מגיעה גם לתיקי הלימודים של מודן.




מודן על גלגלים
אחד הטרנדים הבולטים בתחום תיקי ביה"ס בשנים האחרונות, הוא תיק הטרולי, תיק בעל ידית נשיאה וגלגלים מחוברים, המאפשר שימוש בגלגלים או נשיאה על הגב.
אחד הפרמטרים החשובים שיש לקחת בחשבון בעת בחירת תיק מהסוג הוא משקל התיק. במידה והילד מעדיף לשאת את התיק על גבו גלגלי הטרולי מוסיפים משקל משמעותי למשקל הכולל של התיק ויכולים ליצור עומס מיותר על גב הילד.

לאור זאת, פיתחה מודן  2 חידושים בתחום הטרולי- את תיקי ה- טרולי 2 ב- 1 וה-   Smart Trolley.

הטרולי 2  ב- 1 הוא תיק טרולי חדש שבו מערכת הטרולי מחוברת לתא האחורי וניתן לנתק אותה יחד עם התא.
התיק בעל 2 מערכות אורטופדיות. במילים אחרות, מודן מציעה  2 תיקים במחיר של 1 ובמשקל קל לעומת המתחרים. ה-   Smart Trolley תיק טרולי חכם בעל פטנט רשום, המאפשר הפרדה מלאה בין מערכת הגלגלים לבין התיק עצמו. התיק מאפשר נשיאה נוחה ב-3 מצבים שונים: שימוש בגרירה על ידי מערכת הטרולי הוגלגלים, נשיאת התיק על הגב יחד עם הטרולי, והחידוש של מודן- הפרדה מוחלטת בין הטרולי ובין התיק כך שניתן לשאת את התיק על הגב גם ללא הטרולי.
משקל התיק הכולל ללא הטרול הוא  940 גרם בלבד.

 

Smart Trolley מחיר מומלץ לצרכן: 279 ש"ח

טרולי 2 ב- 1 מחיר מומלץ לצרכן: 299 ש"ח



Triple Spring System
מודן, שהמציאה את התיק האורטופדי המוכר לכולנו בשנת 1983, משיקה השנה תיקים אורטופדיים חדשים המבוססים על מערכת הגב הבלעדית של מודן- ה "Triple Spring System'' - מערכת קפיצים משולשת ששומרת על גב הילד.
מערכת הקפיצים המיוחדת פותחה במשך מספר שנים על ידי חברת מודן מסייעת לבלום ולספוג חלק מהמכה הנוצרת במהלך הליכה או ריצה בין גב התיק וגב הילד. המערכת חשובה במיוחד ונחוצה בעיקר כאשר התיק מלא וגב הילד רך וצעיר.

התיק האורטופדי של מודן הינו התיק האורטופדי הקל ביותר המיועד לתלמידי בתי הספר היסודיים ומשקלו 920 גרם בלבד.

כל התיקים האורטופדיים מסדרת " Triple Spring System'' עברו בדיקות קפדניות ומחמירות של מכון התקנים הישראלי לפי התקן החדש.
לתיקים בסדרה, "גב אורטופדי חכם", המותאם למבנה הגב של הילד,  ובנוי בצורה אנטומית תלת מימדית בעלת כרית תמיכה לגב התחתון.
הגב החכם מבטיח חלוקה שווה של עומס על כל שטח הגב, שכבות ספוג לנוחות ובלימת זעזועים, מעטפת חיצונית למניעת הזעה וכתפיות אורתופדיות רחבות ומרופדות במיוחד.

חשיבה רבה השקיעה מודן גם בעיצוב עדכני של התיקים החדשים על ידי קבוצת מעצבים מובילה. סדרת התיקים "Spring System'' עשויה מבדים איכותיים וחדישים, אטומים ודוחים מים.


מחיר מומלץ לצרכן: 219 ש"ח.


בנוסף מציע Explore מגוון פטנטים שנחלו הצלחה מסחררת בשנים שעברו חוברים יחד להשקת הדגמים החדשים: Explore-1  in 2 המאפשר פירוק והרכבה של החלק הפנימי והחיצוני לפי עומס הציוד.
אני באופן אישי- מאוד מאוד אוהבת את התיקים המתחלקים לשניים!


ו-  Explore טרולי בעל  מערכת טרול טלסקופית עשויה מאלומיניום תעופתי, גלגלי סיליקון בעלי רמת שחיקה נמוכה ומערכת סיבים מתכתית, המיועדים למזוודות, הנושאות משקלים גבוהים.
 
תיקי Explore קלים ונוחים במיוחד וידועים בזכות עיצובים מודרניים, איכות וסטנדרטים גבוהים במיוחד. כל התיקים, עשויים ממבחר בדים קשיחים, עמידים מפני שחיקה, דוחי כתמים וניתנים לכיבוס (ידני במים קרים), מצופים בחומר דוחה מים, ומגיעים עם רוכסנים איכותיים, רוכסני YKK- הרוכסן הטוב בעולם.
בדי מודן עוברים שלושה תהליכי ציפוי למניעת חדירת נוזלים (כשנשפך נוזל על התיק הוא מחליק ולא נספג בבד, בדומה למעילים איכותיים).

לכל הילקוטים קלמרים תואמים, במבחר דגמים, גדלים וצורות: קלמרי שלושה תאים, שני תאים, קלמר עגול, קלמר אליפטי ועוד.

 

מחירים מומלצים לצרכן:
אקספלור מתרחב- 179 ש"ח
אקספלור 2 ב 1- 199 ש"ח
אקספלור טרול - 279 ש"ח

 

דבר נוסף שלא השתנה מאז שאני הייתי תלמידת בי"ס הוא אהבת הילדים למרקרים.
במרקרים אין דבר כזה- "מעט מדי"! צריך את כ-ל הצבעים!
ואין "בעיה" גדולה ממארקר שנגמר/התייבש.

וגם בתחום הזה יש חידושים. אחד מהם הוא המרקר הנוזלי בעל יכולת הישרדות גבוהה במיוחד.

חברת כלי הכתיבה המובילה והוותיקה, STABILO, מסמנת חווית הדגשה יעילה למשך זמן ארוך במיוחד- ה- LUMINATOR- מרקר זוהר על בסיס דיו נוזלי, המאפשר כתיבה חלקה לאורך כל חיי הטוש ואינו מתייבש גם כאשר המכסה נשאר פתוח!
בעת למידה לבחינה או כל שימוש אחר ישנה נטייה להשאיר את המרקרים פתוחים ולאחר זמן קצר, לעיתים של מספר דקות,  הם מתייבשים.  

השנה, הדגש של STABILO הינו על חוויה יעילה שאינה מסתיימת לאחר תקופת חיי טוש קצרה. ה- LUMINATORהוא המרקר המתוחכם ביותר ממגוון המרקרים הקיים ואינו מתייבש גם כשהמכסה פתוח. הטוש החדש של STABILOבעל דיו נוזלי ומנגנון תפקודי ייחודי כך שכמות הדיו תמיד נראית לעין. תא הדיו בעל קיבולת גדולה במיוחד ומבטיח כתיבה לזמן ארוך בהרבה ממרקרים מתחרים, כאשר הכתיבה נשארת אחידה לכל אורך חיי המרקר.


טושי הדגשה LUMINATOR של STABILO מגיעים ב- 6 צבעים פלורוסנטיים זוהרים:  צהוב, ירוק, אדום, כחול, כתום וורוד, ניתן להשיג בבודדים ובסט 1/4.
מבנה המרקר מאפשר אחיזה נוחה יותר מהמרקרים המוכרים הטוש הנוזלי מקנה ביטחון מקסימאלי נגד נזילות דיו ובטוח אף לשימוש בטיסות תוך הגנה מפני לחצי אוויר העלולים לגרום לנזילת הדיו. הLUMINATOR ידידותי לסביבה ומוכיח כי מודעות אקולוגית וצבעים זוהרים יכולים לצעוד יד ביד. מלבד אורך חיי הטוש, הדיו על בסיס מים ומתאים לשימוש על גבי נייר תוך סימון חלק ואחיד המתאים למגוון ניירות רחב.

 וחידוש אחרון חביב - עט שמתאים גם לכיתות הנמוכות!
נכון שבכיתות הנמוכות מותר לכתוב רק בעזרת עפרון משום שאת העט אי אפשר למחוק?
אז פיילוט, אותה החברה שמלווה אותנו כ"כ הרבה שנים - הוא גם בין המחדשים- עט שניתן למחוק ועל כן- מתאים גם לכיתות הנמוכות!

חברת העטים המובילה, PILOT, השיקה השנה את ה- Frixion clicker – עט חדש עם לחצן ומחיק לגמרי, בעל מחק שלא נגמר. העט מהווה תחליף מושלם ויעיל לעפרונות הקלאסיים והמכאניים ומתאים במיוחד לילדים שעולים לכיתה א' .

במדינות רבות ברחבי העולם משמש ה - Frixion כתחליף לעיפרון ומחק לכל הגילאים, מכיתה א' ועד לאוניברסיטה. גם בארץ ישנה מגמה הולכת וגוברת של הורים לתלמידים בכיתות הנמוכות שמבקשים שילדיהם ישתמשו ב  Frixion. לעט המחיק של פיילוט מספר יתרונות בולטים על פני העיפרון: לא מלכלך את הידיים והמחברת, אין צורך להתעסק עם מחדד או להחליף חודים, אין פירורי מחק, כתב אסתטי ונעים לעין, נוחות אחיזה ועוד.

בנוסף, יש לציין כי נקודת הזמן של המעבר מהכתיבה בעיפרון לכתיבה בעט היא משמעותית בחייו של כל ילד ומתאפיינת בשאיפה לצאת מעולם הילדים אל לעולם המבוגרים ולאחריות המלווה אותו. ה-Frixion  הוא מצד אחד עט, שבעיני הילדים נתפס כחלק מעולם של מבוגרים, ומצד שני מאפשר מחיקה קלה בלי לחשוש מטעויות.

 


ה- Frixion מומלץ בהחלט גם לתלמידים הבוגרים והסטודנטים. כולם ודאי מכירים את הסיטואציה בה המורה/המרצה מדברת מהר ואתם חייבים להספיק לכתוב את מוצא פיה.
טעות, עוד טעות, כמה קשקושים ואז אתם שואלים את עצמכם- "למה לא כתבתי עם עיפרון?".
בשנים האחרונות הומצאו מגוון עטים מחיקים אך במבחן התוצאה הקשקושים נשארו. PILOT השיקה עט שבאמת נמחק- פיתרון הכתיבה המושלם לגדול ולקטן.

עטי ה- Frixion clicker של PILOT קיימים במגוון של 7 צבעים: כחול, שחור, אדום, ירוק, ורוד, סגול ותכלת. העט עם לחצן וכרית סיליקון המקנה אחיזה נוחה במיוחד וכן ראש פלסטיק מיוחד המשמש כמחק שלא נגמר ומאפשר להעלים (= למחוק) את הכתוב ע"י חיכוך הפלסטיק שבקצה העט בנייר.
ניתן לכתוב, למחוק ולכתוב שוב במקום המחיקה ללא הגבלה. הדיו רגיש לחום ונעלם עם פעולת החיכוך. בנוסף ניתן להחליף מילויי דיו ואין צורך לקנות כל פעם עט חדש.

מחיר מומלץ לצרכן: 12.00 ש"ח.

את כל המוצרים ברשומה ניתן להשיג בכל חנויות מכשירי הכתיבה וברשתות השונות.