נביעות



מאז שהייתי ילדה הרגילו אותי בבית לשתות רק מים.
אני זוכרת את הפעם הראשונה ששתיתי פטל. מישהו מכם זוכר את הפעם הראשונה ששתה פטל? אני בטוחה שאף אחד....
אני זוכרת את הפעם הראשונה ששתיתי פטל כי הייתי כבר ילדה גדולה. בת 4-5 בערך....
עד אז שתיתי אך ורק מים (ותה! בבית של ההורים שלי שותים הרבה תה!).
 
כשהכרתי את בן זוגי ופתחתי את המקרר אצלו בדירה ראיתי בקבוקי ספרייט.
כשעברנו לדירה משלנו הסברתי לו יפה ובעדינות שאלינו הביתה משקאות מתוקים לא יכנסו. שזה תענוג ופינוק שיהיה לו מחוץ לבית.
לשמחתי אריאל הבין את הטיעונים שלי נגד משקאות ממותקים ואכן אלינו הביתה לא נכנסים משקאות כאלו אלא אם יש אירוע יום הולדת בו אנחנו מארחים אנשים.

גם הילדים לא שותים משקאות מתוקים בבית ביום יום, אלא רק כשאנחנו יוצאים לבלות בחוץ או כשמארחים.
את המים אצלנו בבית שותים מהברז.
התמזל מזלנו ויש לנו מים טעימים מאוד (להבדיל מהדירה השכורה בה גרנו לפני 12 שנים בה אי אפשר היה לשתות אפילו לא לגימה ממי הברז- הם היו דוחים!) וללא טעם לוואי.

יש רק תקופה אחת בה קשה לי לשתות את המים מהברז- כשאני חולה והגרון כואב- או אז אני מרגישה חספוס בכל לגימה.
בזמנים כאלו אני מאמצת בקבוקי נביעות לצידי ולוגמת מהם. המעבר שלהם בגרון הרגיש והכואב חלק ונעים יותר.
ולמה דווקא נביעות? לטעמי הם מתקתקים יותר משאר המים המינרליים.


לאחרונה הייתי בהרצאה מעניינת של הדיאטנית הקלינית המייעצת לנביעות- שרון דבוש-חלילי.
כאחת שאוהבת מים ונהנית לשתות אותם (הידעתם שיש אנשים שחושבים שמים אינם טעימים?) נהניתי לשמוע את ההרצאה וללמוד דברים נוספים אודות המים.

בר מים של נביעות




בהרצאה של  שרון דבוש -חלילי סיכמתי עבורכם מספר דברים-



למה כדאי לשתות יותר מים ?
מעבר למניעת התייבשות , שתיית מים מספקת יכולה לשפר פלאים את ההרגשה, את הבריאות ואת המראה.
להרגיש טוב יותר: לפי כל המחקרים שבדקו את השפעת המים על הגוף, המים תורמים לחיוניות, מסייעים בריכוז ומפחיתים עייפות. בהשפעתם גם כאבי הראש פוחתים במידה ניכרת.
להראות טוב יותר: שתייה יומית רבה יותר משפרת את גמישות העור ותורמת למראה צעיר יותר. אם שותים יותר מים נראים רעננים יותר. חשוב לדעת כי מחסור במים משפיע במהירות על תאי העור - ובעיקר על עור הפנים - ומקנה להם מראה נפול.
להתאמן טוב יותר: יכולת העבודה של השרירים תלויה במים, ולכן שתייה מספקת תתרום לשיפור הכושר הגופני ולהגברת היכולות הספורטיביות. אפילו מחסור קל בכמות המים בגוף עלול לפגוע באופן ניכר בביצועים הגופניים.
להיות בריאים יותר: מים יכולים להקל על בעיות מטרידות כמו עצירות, אבנים בכליות ודלקות חוזרות בדרכי השתן. לפי מחקרים, שתיית מים קשורה גם להפחתת הסיכון לסוגי סרטן שונים, בעיקר בשלפוחית השתן, במעי הגס וכנראה גם בשד. ההסבר המשוער לכך הוא שמחסור במים מעכב את פעילותם של מנגנונים לסילוק חומרים מסרטנים מהתאים.
לרזות יותר: ידוע שמים מסייעים לירידה במשקל מכיוון שאין להם ערך קלורי ומכיוון שהם תורמים לתחושת השובע, כך שאוכלים פחות אם שותים יותר. אבל זה לא הכול. במחקר קטן ומהפכני שנערך לאחרונה גילו כי שתיית מים גם מגבירה את קצב שריפת הקלוריות בגוף. החוקרים גילו כי אם שותים ליטר וחצי נוספים של מים מדי יום במשך שנה, כשזה השינוי היחיד בהרגלי התזונה, יורדים כ-2.4 ק"ג.
כמה מומלץ לשתות ?
על פי המלצות האקדמיה הלאומית האמריקאית למדעים גברים בריאים צריכים לשתות 3 ליטרים של נוזלים ליום ( כ 15 כוסות ) ונשים בריאות זקוקות ל 2.2 ליטרים של מים מדי יום ( כ 9 כוסות ) . אנשים המבצעים פעילות גופנית באופן קבוע צריכים לשתות יותר.

הימים עוברים ואתם שוכחים לשתות? טיפים להגברת השתייה
הצעד הראשון בדרך לשתייה רבה יותר הוא המודעות. אם תבינו עד כמה חשובה שתיית מים, תהיה השתייה במקום גבוה בסדר העדיפויות שלכם ותסכימו להתאמץ מעט כדי לשתות יותר. הגדילו בהדרגה את כמות המים שאתם שותים וכמו בכל תהליך של שינוי, גם כאן תרגול יומיומי יניב תוצאות.
חקיקה - קבעו לעצמכם חוקי שתייה, הרי על החוק לא עוברים... הצמידו את שתיית המים לפעילות שגרתית אחרת שאתם מבצעת בתדירות גבוהה במשך היום. למשל: שתו שתי כוסות מים לפני כל ארוחה, לאחר כל יציאה מהשירותים או בכל פעם שאתם פותחים את המקרר.
זמינות - הקפידו שהמים יהיו זמינים לכם תמיד. אל תצאו מהבית ללא בקבוק מים בתיק, אפילו אם יצאתם רק לסידור קצר. אל תשכחו לקחת איתכם בקבוק מים גם לאוטו. בבית ובעבודה הציבו בקבוק מים על השולחן או על הרצפה לידכם, ושתו ממנו בכל הזדמנות. הכנסת בר מים מינרליים לבית מעלה את כמות המים ששותים כל בני המשפחה .
טעם – טעם המים משפיע מאוד על הרצון לשתות אותם. בחרו לשתייה מים שטעימים לכם ובדקו מה יכול לעודד את שתיית המים שלכם: מים קרים , חמימים או מים בטמפרטורת החדר? מים צוננים (כ- 15 מעלות) נחשבים מעודדי שתייה עבור רוב האנשים.
נוחות – בדקו מה נוח לכם ומעודד שתייה מרובה יותר :לשתות ישירות מהבקבוק, מכוס או אולי מכוס עם קש? לשתייני הכוסות – מומלץ לקנות כוסות גדולות כאלה המשמשות לשתיית בירה . עבור אלו המעדיפים לשתות מבקבוק ליציאות מהבית ובייחוד לנשים בהריון, מיניקות ולעוסקים בפעילות גופנית כדאי לבחור בבקבוק המכיל 755 מ"ל מים, נכנס לכל תיק כמעט אבל לא כבד מדי. בקבוק עם פקק ספורטיבי מקל על שתית המים בזמן פעילות.
הגודל לא קובע... כששותים מים כל לגימה, גם הקטנה ביותר, חשובה.העדיפו לגימות קטנות ומרובות על פני לגימות גדולות ומעטות. בכלל, עדיף לפזר את שתיית המים על פני כל היום, כמויות קטנות בכל פעם, מאשר לרכז אותה לשתיית כמות גדולה בבת אחת.
הצבע כן קובע... בדקו את צבע השתן על מנת לדעת אם אתם שותים מספיק.
רוצים שגם הילדים ישתו יותר מים? שמשו להם מודל לחיקוי. תנו לילדים שלכם לראות שגם אתם נהנים משתיית מים.

וכמה נתונים אודות המים של נביעות, כפי שהוסברו באירוע:
נקיים במקור – המים המינרליים של נביעות מגיעים מאקוות ההר בגליל העליון. המים מחלחלים נקווים מאות מטרים מתחת לאדמה וזורמים לאורך קילומטרים רבים של סלעי גיר ודולומיט כשהם מוגנים מעל בשכבת קרקע אטומה. חברת נביעות משתמשת בטכנולוגיות המתקדמות ביותר על מנת להגיע אל המים בעודם בבטן האדמה ולהבטיח את ניקיונם ואיכותם המקורית.

נמצאים תחת פיקוח ובקרה צמודה – המים המינרליים של נביעות נבדקים ברמה יומיומית ובסך הכל נערכים במפעל למעלה מ – 150 בדיקות ביום. המים עומדים בתקני משרד הבריאות ותקני איכות בינלאומיים קפדניים

חזקים בסידן – המים של נביעות מכילים כמות משמעותית של סידן שמקורו בסלעי הגיר דרכם מחלחלים המים ויכולים להוות מקור משלים לתזונה לצריכה של סידן עבור כל המשפחה. שני ליטרים של המים המינרליים של נביעות מכילים 114 מ"ג של סידן המהווים כ- 11.5% מצריכת הסידן המומלצת ליום עבור מבוגרים

חזקים במגנזיום – המים המינרליים של נביעות מכילים כמות משמעותית של מגנזיום. המקור למגנזיום הם סלעי הגיר והדולומיט דרכם מחלחלים המים.
2 ליטרים של נביעות מספקים 12% מקצובת המגנזיום היומית הממוצעת המומלצת למבוגרים

מכילים פלואוריד – המים המינרליים של נביעות מכילים פלואוריד בכמות קטנה אך משמעותית: 0.22 מ"ג לליטר. מקור הפלואוריד הוא טבעי מסלעי הגיר דרכם מחלחלים המים .

דלים בנתרן – המים המינרליים של נביעות מכילים כמות זניחה של נתרן והם המים המינרליים הישראליים היחידים אשר עומדים בתקן דל נתרן האמריקני (FDA ), האירופי (EEC) והישראלי (ת"י 1501) .


אגב, לנביעות מים בטעמים! מה שיכול להוות תחליף בריא יותר למשקאות הממותקים המצויים בימי ההולדת, במסיבות ובאירוחים!

לרוויה!

ברי המים של נביעות